*F* Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Vel, harddisken min synger på siste verset og det har den egentlig gjort i flere måneder, den henger stadig fast noen sekkund og tikker før jeg plutselig kan fortsette å bruke PC-en, men nå tror jeg nesten jeg bare må få kjøpt meg ny hdd og satt opp windows på nytt. PC-en min er en helt ok PC, 4GB ram, Q4400, HD4870 osv, sikkert ikke veldig relevant nå. Vel, det ultimate hadde jo vert å kjøpt en SSD da disse er raske, men litt dyrt for meg i dette tidspungtet. Et annet alternativ er jo vanlig harddisk, de funker jo egentlig helt greit de også. Men har sett det har kommet slike bandingsdisker på markedet nå, hvor det er både SSD og vanlige plater, noen erfaring med dem, funker det greit? hvor kan jeg i såfall kjøpe slike? finner plutselig ingen igjenn nå. Budsjettet mitt setter jeg til helst ikke noe mer en 500kr. PS: dette er den eneste disken jeg skal ha i PC-en, alle filer lagres over nettverket på en server. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Denne er eit godt valg vist du ikkje vil bruke meir enn 500kr, du får ikkje hybrid eller ssd disker til 500kr, må nok fort opp i 1000 kr for noke eg sjølv vil kalle brukendes. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Får vel ta en slik vanlig disk da ja. Stikker innom noen butikker og ser om de har greie priser. om ikke får jeg vel bare kjøpe på nettet. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det fleste disker er overpriset når man kjøper over disk desverre, men er da ikkje meir enn 60kr i frakt vist en betaler med visa.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Ok, kjøpte den disken du linket til. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Du kommer nok ikkje til å bli missfornøgd med det valget, men stort sett alle vanlige disker fungerer fint, greit att low power versjonene er en del treigere, så linket en "vanlig" til deg. ssd koster jo en god del, og det er jo greit å kjøpe en bra disk når en først skal kjøpe, har selv sett på F120 eller intel sine, men legger det på vent enn så lenge siden prisen vil falle sakte med sikkert, og skal vere i militæret eit år så betre å kjøpe når eg kommer ut igjen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 skal også i militæret om et par måneder, derfor gidder jeg ikke invistere så mye i hjemme PC-en, kjøper heller en konge laptop før jeg reiser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå