Gå til innhold

Poll; Desire HD og batterilevetid

Min HTC Desire HD har følgende batterilevetid på én (1) lading  

24 stemmer

1. 1. Batterilevetid på én (1) lading

• 1-2 timer
      1
    • 2-3 timer
      0
    • 3-4 timer
      0
    • 4-5 timer
      1
    • 5-6 timer
      0
    • 6-7 timer
      1
    • 7-8 timer
      1
    • 8-9 timer
      1
    • 9-10 timer
      0
    • 10-11 timer
      0
    • 11-12 timer
      0
    • 12-13 timer
      0
    • 13-14 timer
      1
    • 14-15 timer
      3
    • 15-16 timer
      1
    • 16-17 timer
      0
    • 17-18 timer
      2
    • 18-19 timer
      0
    • 19-20 timer
      2
    • 20-21 timer
      0
    • 21-22 timer
      0
    • 22-23 timer
      0
    • 23-24 timer
      2
    • 1 dag og 1-4 timer
      1
    • 1 dag og 4-8 timer
      2
    • 1 dag og 8-12 timer
      0
    • 1 dag og 12-16 timer
      1
    • 1 dag og 16-20 timer
      0
    • 1 dag og 20-24 timer
      0
    • 2 dager ca eller mer
      3
    • Annet
      1

Anbefalte innlegg

Diskusjonene om HTC's nye DESIRE HD går på forumet. Hyppig nevnt er den mye omtalte batterilevetiden på telefonen. Noe som i seg selv var forventet å bli et diskusjonstema på forhånd da HTC har valgt å gå ned i batteristørrelsen på en større telefon enn forgjengeren.

Nå viser tendensene seg at noen sier de har svært god batterilevetid på telefonen, og at det holder fint i et døgn med normalt bruk. Andre sier de må lade telefonen 2-3 ganger per dag.

Med andre ord; svært sprikende erfaringer.

Er dette ønsketenking eller fakta?

Du som har en DESIRE HD, stem her. Vær 100% ærlig (du er anonym likevel) og se hva telefonen ender opp med. Forhåpentligvis vil vi få opp en tendens som kan avsløre batterilevetiden og påpeke den faktiske batterilevetiden..

Stem!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er en iPhonefanboy så voldsomt interessert i Desire HD. Og hvorfor dreier det seg bare om å sverte DHD?

Eller har siste taler helt rett. Dette er en fullstendig meningsløs poll. Jeg har opplevd å måtte lade den 2 ganger på samme dag og jeg har brukt den 2 dager uten lading. Og det på en uke. Batteriet tar seg også opp etter hvert.

Meningsløs tråd og poll.

Lenke til kommentar

Hvor lang batteritid en telefon har er umulig å få et konkret svar på. Batteritiden vil jo variere alt etter instillinger og bruk.

Ser jo på min egen mobil, enkelte ganger varer batteriet i ni timer, og andre ganger varer det to tre døgn.

Ja, det kan nok stemme. Helt presist vil det aldri bli. Men det vil gi et pekepinn på et gjennomsnitt uansett. Det vil alltid være et gjennomsnitt av bruks-tendenser dividert på et gjennomsnitt av levetid på batteriet. Selv om det ikke vil være vitenskapelig i det hele tatt, så vil det likevel kunne være et reelt vurderingsgrunnlag...

Lenke til kommentar

Jeg synes også dette er en noe snodig undersøkelse. Alt etter behov varer min Nokia N97 i alt fra 4 timer (ALT på, TUNGE oppgaver) til godt over 2, nesten 3 døgn med kun GSM på og minimal bruk (hvis jeg er på ferie/langhelgtur). Forventer ett liknende bruksmønster - og håper på en litt bedre battteristatistikk - når jeg får min Desire Z.

Uten å få på plass en standard testprosedyre, hva kan man forvente å få ut av undersøkelsen? Blir like unyttig som å sette opp en statistikk for hvor lenge det går mellom hver gang ett tilfeldig utvalg førere av biler med like stor tank-kapasitet fyller tanken sin; jeg fyller min '83 ВАЗ-2121 1 gang i måneden, min mor fyller sin '10 Toyota IQ 3-4 ganger så ofte - hvordan er det interessant uten å vite hvordan og hvor langt vi begge kjører på den samme tiden, for ikke å snakke om hvordan bilene er bygget opp (dekningsforhold, custom ROMs, programvareversjoner osv. i telefonverdenen)? I tillegg er det jo mange her som akkurat har fått sin telefon og ikke har hatt muligheten til å 'kjøre inn' batteriet sitt heller.

Dessuten er jo undersøkelsen helt åpen, så hvemsomhelst kan skyve gjennomsnittet dit de vil.

Lenke til kommentar

Jeg synes også dette er en noe snodig undersøkelse. Alt etter behov varer min Nokia N97 i alt fra 4 timer (ALT på, TUNGE oppgaver) til godt over 2, nesten 3 døgn med kun GSM på og minimal bruk (hvis jeg er på ferie/langhelgtur). Forventer ett liknende bruksmønster - og håper på en litt bedre battteristatistikk - når jeg får min Desire Z.

Uten å få på plass en standard testprosedyre, hva kan man forvente å få ut av undersøkelsen? Blir like unyttig som å sette opp en statistikk for hvor lenge det går mellom hver gang ett tilfeldig utvalg førere av biler med like stor tank-kapasitet fyller tanken sin; jeg fyller min '83 ВАЗ-2121 1 gang i måneden, min mor fyller sin '10 Toyota IQ 3-4 ganger så ofte - hvordan er det interessant uten å vite hvordan og hvor langt vi begge kjører på den samme tiden, for ikke å snakke om hvordan bilene er bygget opp (dekningsforhold, custom ROMs, programvareversjoner osv. i telefonverdenen)? I tillegg er det jo mange her som akkurat har fått sin telefon og ikke har hatt muligheten til å 'kjøre inn' batteriet sitt heller.

Dessuten er jo undersøkelsen helt åpen, så hvemsomhelst kan skyve gjennomsnittet dit de vil.

En slik undersøkelse blir ikke så feil som man skulle tro. Klart, det er ikke så nøyaktig, men det vil uansett vise snittet av summen bruksmønster+batterilevetid. Ett eller annet sted vil en graf kunne stikke seg litt ut. Men det er klart, det kan skje det her det som skjedde i iPhone-tråden hvor personer som aldri har hatt iPhone gikk inn og stemte den nedenom og hjem uten at de så mye som hadde tatt i en slik telefon før..

Her er det nok muligheter for at det blir mere rett, da det ikke er så mange iPhone-tilhengere her som på dedikerte forum. Tror jeg da :)

Lenke til kommentar

Min Desire HD har klart seg 2 dager uten lading. Jeg har også vært nødt til å mellomlade den en dag da jeg satt flere timer i telefonen, brukte wifi, gps og spilte angry birds en masse.

Hva krysser jeg av for?

Kryss av for 2 dager :) Eller legg deg på gjennomsnittet som da er 1 dag og 12 timer. Velg det alternativet som ligger nærmest.Men først må du slette stemmen din som står på *** :p

Endret av Hårek
Anonymisering ønsket
Lenke til kommentar

Men nå er jeg snart i havne med andre runde med 2 dager uten lading. Da blir snittet nærmere 2 dager og jeg lar stemmen min stå.

Du lovet anonymitet i første innlegg. Hva hendte med den?

Jeg ser forøvrig at du har det med å gi tomme løfter. I juni skulle du forlate forumet. Nå er det november og du er her fortsatt.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Men nå er jeg snart i havne med andre runde med 2 dager uten lading. Da blir snittet nærmere 2 dager og jeg lar stemmen min stå.

Du lovet anonymitet i første innlegg. Hva hendte med den?

Jeg ser forøvrig at du har det med å gi tomme løfter. I juni skulle du forlate forumet. Nå er det november og du er her fortsatt.

Ja, hva skjedde med den :) Du sier det jo selv rett over her :)

La den stå på 2 dager. Om du går over denne tiden så gir du bare beskjed så skal jeg øke litt på pollen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...