Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sitte på hard stol gjør vondt i rumpa


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Heia

 

Trur eg har sitte så mye at eg ikkje har meir "polstring" i rumpa, så det gjør vondt å sitte på heilt vanlige kjøkkenstolar.

 

Er det mulig at eg har sitte bort polstringa? Viss så, er det mulig å få tilbake polstringa ved å trene? Viss ikkje, er det noe anna eg kan gjøre bortsett frå å kjøpe nye stolar?

 

Er liksom heilt mjukt inn til beina og eg vil gjerne at det ikkje skal gjøre vondt å sitte på heilt vanlige kjøkkenstolar :hm:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Det er nok seriøst. Etter at eg flytta i sommar så har eg sitte på ein gammal kjøkkenstol når eg sitt på PC-en, og i det siste så har det begynt å gjøre vondt. :( Og eg tenkte det kanskje har med at eg manglar rumpemusklar, men er ikkje sikker på om det har noe å seie eller om eg må investere i ein ny stol.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hmmm.... Dette har jeg aldri hørt om.

 

Gjør det vondt å sitte på myke stoler?

Mister du følelse rundt rumpehullet, eller er det blitt vanskeligere å få ereksjon?

 

Gjør det vondt over begge sitteknutene, eller kan det tenkes at du har fått en liten kul bak, f.eks en kvise, et lipom, hårrotsbetennelse?

Det er at eg sitt oppå bein. Halebeinet er det eine som gjør vondt om eg sitt utpå stolen og når eg sitt rett så gjør det vondt på det eg trur heiter "sittebeina" på norsk. Heiter iallefall det tilsvarande på tysk, og "ischium" på engelsk.

 

Eg bør vel ikkje kunne sitte rett på bekkenet? Det skal vel vere litt polstring (musklar eller noko) mellom bekkenet og stolen?

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mye dritt folk kaster bort penger på (tobakk, alkohol, snus for å nevne noe), er IKKE en god stol dyrt.

 

For entusiaster sittes det gjerne 10 timer hver ENESTE dag. Kjøperm an en god stol fra håg, aeron, savo, kinnarps e.l så holder denne kanskje i overkant av 5 år med et slikt bruksmønster. Det er ikke ma ngene kronene per time og per dag.

 

Dessverre er folk for penny-wise og pound-foolish når det kommer til slike selvfølgeligheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ofra den eine av mine tre puter og no går det mye betre. Skal spare til ordentlig stol etter at vi har flytta herfrå.

 

Takk for hjelpa. Trudde det var noe gale med rumpa mi sidan det gjorde så vondt, godt å få vite at det er normalt :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...