bebus Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Hei Jeg har tenkt å bygge en ny pc og har kommet frem til at jeg vil bruke disse komponentene: https://prisguiden.no/liste/119842 I tillegg til dem så har jeg et stort kabinett, dvd brenner og en samsung hd på 1 Tb. Er det noen av dere som vet om disse komponentene vil jobbe godt sammen? Mvh Preben Haugen Endret 5. november 2010 av bebus Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 de vil fungere sammen ja Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Alt ser kompatibelt ut ved en rask oversikt ihvertfall. Oppsettet virker også ganske fornuftig så jeg har ikke særlig med kommentarer til det. Det eneste mulige fallgropen jeg ser er at RAMen du valgte går på 1,65volt. Default for DDR3 er 1.5volt. Det betyr altså at dersom ikke RAMen er støttet spesifikt av hovedkortet så er det en liten mulighet for at RAMen ikke vil autodetecte riktige spenning og gjøre at RAM ikke fungerer normalt. I slike tilfeller må du værste tilfelle boote opp til BIOS med en annen brikke for å sette spenningsinstillingene før du bytter tilbake. Det går ofte greit selv om ikke RAMen er spesifikt støttet også - men det er verdt å kjenne til - just in case at maskinen ikke booter rett etter du har bygd den så har du en sansynlig feilkilde der. EDIT: jeg har altås ikke sjekket om den RAMen er på kompatabilitetslisten. Det kan du få lov til å undersøke selv (det står i manualen som du kan laste ned fra produsenten som regel). -Stigma Endret 6. november 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå