ESS. Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Hei er på jakt etter en rimelig joystick, tenker da på bruk til Flight Sim og andre flysimulatorer. Bad Company 2, og alt mulig annet rart jeg ville finne på og prøve ut en joystick på. Har sett at en del "kjente" er svært gamle, feks fra 2001, finner ikke så mange nye tips om hva man bør kjøpe. Force feedback? Burde jeg ha det? hva går det egentlig utpå/ er det nyttig? Var for mange år siden i en hobbybutikk, der var det satt fram en modellfly sim som folk kunne prøve, jeg prøvde den og stikka plutselig låste seg og noe i mekanismen knakk, selv om jeg var uhyre forsiktig (den kostet noe sånt sånn 2500++ eller mer). Jeg er en veldig forsiktig person så jeg husker det fortsatt selv om jeg var noe sånt som 10 år. så er litt småskeptisk/skremt av denne "force feedback" pga "traumer". Heldighvis lot den seg lett reparere. logitech har jo noe: http://www.logitech.com/no-no/gaming/joysticks er disse utdaterte, har fått med meg at de er temmelig gamle? (snakker da ikke om G940). Noen som har noen tips til andre også? Folk som sier "denne er eier!!!!!" eller noe sånt hjelper meg ikke så mye, begrunn gjerne bitte litt:) Takker for svar ESS Endret 6. november 2010 av ESS. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Hva er den store forskjellen i mellom Force 3D Pro og Extreme 3D Pro, er det noen kvalitetsforskjeller utenom Force Feedback? ESS Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Noen som har kjøpt en joystick i det siste? Vil gjerne høre, svaret må ikke være så langt:) Endret 7. november 2010 av ESS. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Annbefaler iallefall force feedback på stikka.. Litt stilig når den blir tyngre etter vindforhold osv. Om du velger en med force feedback så må du huske at du kan justere den akkurat slik du vil, og du kan og slå det helt av om du ikke liker det. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Høres fint ut, regner med at den ikke "låser" seg? Hvis du har en stikke, vil jeg gjerne høre vilken:) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Skal ikke låse seg, force feedback er en motor som lager motstand etter hva spillet bestemmer. I en flysimulator rykker den frem og tilbake av seg selv etter vær og vind og slikt. Selvsagt hvis motoren henger seg eller blir ødelagt vil nok stikka sitte fast også. Men det skal jo ikke skje. Er vel 10 år siden jeg kjøpte en Logitech forcefeedback flightstikke, men den ble faktisk aldri brukt. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Ja, den er jo temmelig gammel... Koster ikke mer en en hundrings mere en Extreme 3D Pro, og hvis det kan deaktiveres skader det jo ikke;) Men, forcefeedback, har det noe og si på flygingen, flyr man dårligere eller bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå