Gå til innhold

Asus N53JF vs Clevo B5130

dulf

Anbefalte innlegg

Ser meg om etter ny pc, og har funnet to stk. som ser ut som gode maskiner utifra specs.

Asus N53JF - kommer nå i november:

Intel Core i5 460M / 2.53 GHz

6 GB / 8 GB (maks.)

NVIDIA GeForce GT 425M.

500 GB 5400 rpm

Bluray

15,6" Full HD LED, blank skjerm.

Usikker på om den har USB 3.0

Pris cirka 10 350kr.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609586

Clevo B5130:

Intel Core i5-560M 2.66GHz 2.5 GT/s Prosessor

4GB (2x2GB) DDR3 Minne

320GB SATA 5400RPM 2.5"

BluRay spiller og DVD-brenner

15,6" Full HD matt skjerm.

320GB SATA 5400RPM

USB 3.0

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10597139%3bfl%3a0

Uansett hvilken maskin jeg velger så skal harddisken byttes ut med en SSD, så skal ha en USB 3.0 ekstern harddisk utenom. Det blir enten en Vertex 2 eller C300. Noen som har en formening om hvilken SSD jeg burde gå for?

Og hvilken pc burde jeg gå for? Asusen har noe pengere design og bedre lyd vil jeg tro, men clevoen har matt skjerm imotsetning til asusen sin blanke. Clevo har også usb 3.0(ikke sikker på asusen). Har også muligheten til å oppgradere prosessoren i clevoen til Intel Core i7-640M 2.80GHz 2.5 GT/s for 1 100kr mer. Er det verdt det?

Skal brukes til mest underholdning(film, musikk, surfing) og spill som FM. Er ikke en "gamer".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på konfigurasjonen an Multicom-en, ligger en Intel x25M 80 GB som en 864,- oppgradering til den disken som er i nå. Skjønner ikke helt hvordan de tjener penger på den oppgraderinga. Ellers ville jeg gått for Multicom-en på grunn av skjermen. Og prosessoren er bedre - litt høyere frekvens, merkbart høyere turbo boost, kan operere på høyere temperatur, og noen flere mindre nyttige egenskaper.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Hvis du ser på konfigurasjonen an Multicom-en, ligger en Intel x25M 80 GB som en 864,- oppgradering til den disken som er i nå. Skjønner ikke helt hvordan de tjener penger på den oppgraderinga. Ellers ville jeg gått for Multicom-en på grunn av skjermen. Og prosessoren er bedre - litt høyere frekvens, merkbart høyere turbo boost, kan operere på høyere temperatur, og noen flere mindre nyttige egenskaper.

Takker for svar!

Har sendt mail og hørt om jeg kan få en Vertex 2 120 GB istedenfor intel. Burde vel ikke være et problem, men har enda ikke fått svar.

Så det er altså verdt å betale de ekstra kronene for å få i7 640m prosessoren i multicom'en istedenfor i5?

Og burde jeg gå for 8 GB ram eller holder 4 GB?

Endret av dulf
Lenke til kommentar

Nei, jeg mente i5-en. En god del større forskjell mellom i5-en og i3-en enn i7-en og i5-en.

Om du ikke skal bruke noe programvare som spesifikt krever mer enn 4 GB RAM, ville jeg ikke gidda oppgradere det. Til ditt bruksområde ("underholdning(film, musikk, surfing) og spill som FM"), har du absolutt ikke behov for noen av de oppgraderingene. Når det skal sies, hadde du sikkert klart deg med noe enklere, også, men det skal godt gjøres å finne et billigere, godt alternativ med full HD.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mente i5-en. En god del større forskjell mellom i5-en og i3-en enn i7-en og i5-en.

Om du ikke skal bruke noe programvare som spesifikt krever mer enn 4 GB RAM, ville jeg ikke gidda oppgradere det. Til ditt bruksområde ("underholdning(film, musikk, surfing) og spill som FM" - hvis det ikke er noe du ikke har nevnt?), har du absolutt ikke behov for noen av de oppgraderingene. Når det skal sies, hadde du sikkert klart deg med noe enklere, også, men det skal godt gjøres å finne et billigere, godt alternativ med full HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...