Gå til innhold

prob. med XP2200+ klokking

Anbefalte innlegg

XP2200 er en ekstremt dårlig overklokker.

Jeg får den til å kjøre stabilt på 148X13,5 (1998mhz) og 166X12 (1992mhz), da har jeg ett av de beste hk som er til amd og bra ram.

Jeg ligger på 59C idle og 61-62C load med Volcano 11.

Overklokk grafikk og ram istdedenfor og spar til f.eks en Barton 2500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fått med meg det men jeg trodde da jeg skulle få litt mere ut av den. bruker en grom swiftech kjøler og en 80mm vifte så cpu ligger på rundt 32c og hk 22c. har abit nf7s. kjører nå på 15x133 som blir 2ghz akkurat. skulle egentlig ha 2500 men komplett fikk de ikke inn tidsnok så jeg gikk for bare en 2200

Lenke til kommentar

Jeg har nå instalert winME da fikk jeg klokka å prøvd meg litt fram uten å måtte reinstalere window hele tiden :D

Har nå satt FSB på 155 multi 12 og CPU på 1,9V når jeg går ut i BIOS etter en halv time med Prime 95 Torture står det at CPU Core temperature er på 93C!!!!!

Er det veldig mye veit at man ikke burde gå lenger en 70C men er det CPU core temp. det er snakk om da eller mener folk aat CPU surface temp. ikke skal være iver 70c??

Kansje jeg burde senke spenningen litt? Silent Twin er jo ikke verdens kraftigste kjøler akkurat :D

Edit: CPU temp. som jeg får lest av i windows er den samme som CPU surface temp. altså den laveste av disse. Ville tror det var den jeg skal gå etter da eller?

Lenke til kommentar

Vel jeg må revurdere mitt syn på 2200 prosessoren. Nå har jeg prøvd med litt fram og kjører i skrivende stund 13.5x166 som blir 2241mhz!

Kan også kjøre på 170fsb men jeg venter på flere kabinettvifter først siden cpu temp nå ligger på rundt 40 idle med vcore på 1,9. Eneste som er synd med dette abit nf7s kortet er at jeg ikke får windows til å kjøre human interface device access programmet slik at jeg får brukt usb gamepaden min for colin mcrae 3. Lurer på hvilket hk dere har men poppy du bør skifte kjøler og vifte eller se om du har nok kontakt mellom cpu og hk og om det er skikkelig dekt med goop. skal selv legge ny ac3 mellom northbridge og viften for å se om jeg kan skvise litt mer ut av prosessoren før jeg tar tak på 2500 barton og asus a7n8x deluxe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...