joeranjensen Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg har et nettverk bestående av netgear wndr3700 router, netgear ready nas duo og to pcer med windows 7 installert. Problemet er som følger: Nasen kommer opp under "lagring" men ikke som "datamaskin" under "vis nettverksdatamaskiner og enheter". Med andre ord så kan jeg logge inn på nasen for å konfigurere den, men jeg har ikke muligheten til å kopiere til\fra den eller lese filer som ligger på den. Har googlet litt for å finne ut av det og tror kanskje jeg har funnet en løsning her: http://www.tomshardware.com/forum/75-63-windows-samba-issue#t1444 Dette skal være løsningen: "Control Panel - Administrative Tools - Local Security Policy Local Policies - Security Options Network security: LAN Manager authentication level Send LM & NTLM responses Minimum session security for NTLM SSP Disable Require 128-bit encryption my SMB server worked after changing those two options" Men jeg finner ikke fram i windows med norsk språk:) Noen som vet hvor jeg skal finne disse instillingene og forklare meg på norsk? på forhånd takk:) Mvh Jøran Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Du må dele en katalog, høres ut som det enten ikke er gjort, eller at du ikke har tilgang til den delte katalogen. -Kanskje du har satt for strenge rettigheter? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Til info - Local Security Policy er ikke tilgjengelig i Home versjonen av Windows 7. Og man må eventuelt gjøre dette i windows registeret. For : Network security: LAN Manager authentication level Send LM & NTLM responses 1. Run the registry editor and open this key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa 2.If it doesn't already exist, create a DWORD value named LmCompatibilityLevel 3. Set the value to 1 4. Reboot Se også : http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7network/thread/cc7adcd8-5380-4a48-89ed-bde1125c5f2f Endret 6. november 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå