D02 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 hei! jeg er på utskikk etter noen bra 2D spill. jeg har Trine, men tenker mer på spill med grafikk som Castle Crashers , limbo, Meat Boy osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 World of Goo er genialt. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 har spillt det : ) : P tengte mere på spill som mario, hvor man skal klare en bane ved å hoppe til steder og drepe finder. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Har du Wii eller DS bør du definitivt sjekke Batman: The Brave and the Bold. Wii-versjonen er bedre enn DSen, men begge to er bra. Ellers er alt av Castlevania til GBA og DS svært bra. Dessuten har vi jo Metroid: Zero Mission og Metroid: Fusion på GBA om du finner dem. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 takk for tips skal se på de Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Vi har jo goså Giana Sisters DS, selvfølgelig. De første fem, seks verdenene er ganske enkle, men det blir betydelig vanskeligere etterhvert. Om du i tillegg samler alle de røde myntene vil du åpne opp hele originalspillet. Vil du ha et litt mer obskurt spill kan du prøve Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure på DS. Den øverste skjermen er et brukbart plattformspill, den nederste er Bejewelled. Vi snakker om en erketypisk, tedrikkende engelsk gentleman som kan ta på seg en diger robotrustning og plaffe ned alt mulig ved jevne mellomrom. Det høres sykt ut, men det funker. Lenke til kommentar
Grobbie Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 www.nintendo8.com har jeg brukt mange timer på Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 MapleStory, lett. Er på femte året mitt nå Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Om du er litt kreativ og liker å ha det moro anbefaler jeg Super Scribblenauts til DS på det sterkeste. Hele konseptet er ganske enkelt, men svært dypt om man vil. Man tar en hovedperson (Max) og en drøss brett som består av å finne en stjerne, løse en oppgave og så videre. Det i seg selv er helt enkle ting, men måten man gjør det på er nesten bokstavelig talt opp til deg. La oss ta det første brettet som et eksempel: Du har et tre med en stjerne i toppen, og målet er å få tak i stjernern. Hva gjør du? Det er opp til deg selv. Du bare åpner en liten notisblokk, skriver inn det du vil ha (via et tastatur på skjermen eller med håndskrive med stylusen). Om spillet godtar det du har skrevet (og det gjør det som regel) får du tingen/dyret/personen/etc og kan bruke det som du vil, mer eller mindre. For eksempel kan du skrive tømmerhugger og øks, så kommer de i tur og orden. Gir du tømmerhuggeren øksen vil han kappe ned treet, og du kan hente stjernen. Eller du kan skrive øks, gi den til Max og la ham kappe ned treet. Men det er jo kjedelig. Hvorfor ikke bli kreativ? For å si det sånn: Jeg lagde en sinna nonne og gav henne en motorsag, men det gikk ikke helt etter planen... Neste gang bandt jeg henne til treet før jeg gav henne motorsagen, så da holdt jeg meg i det minste i live. For moro skyld prøvde jeg å først lage en sulten kannibal og deretter en feit tubaspiller. Og joda, det funket litt for bra... (er ikke dette liksom et familespill?) Selv en "loving ninja" fungerte helt fint. Han så seg rundt, oppdaget Max utbrøt "heeeeey..." (med lyd og greier) og gav ham en laaaaang klem. Stjernen i treet har jeg glemt for lengst. Har du spilt Scribblenauts 1 vet du hva du går til. Det er mye av det samme, men nå har de ordnet kontrollene så man kan styre med tastene, og de har lagt til adjektiv. Derfor Angry Nun, Loving Ninja etc. (jeg bruker engelsk, men det støtter norsk så vidt jeg vet. Det første gjorde det, så dette gjør det nok også.) Edit: Fant en ny måte å få stjernen ned. Bare tilkall Angry Cthulhu og la ham slå den ned. Endret 7. november 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Edit: Dobbelpost, sorry. Sengetid snart. Endret 7. november 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 The Lost Vikings 1 og 2 kan anbefales. Trur dei finnes i PC-versjon, om det går skeis så veit eg du kan få det via SNES-emulator. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Med mindre spillene må være moderne, så er Another World og Heart of Darkness klassiske cinematiske platformere. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Lost Vikings er definitivt til PC, men det kan bli vanskelig å kjøre dem i Vista og Win7. Prøv med DosBox. Another World er en klassiker, men husk den kom for veldig lenge siden. Faktisk så lenge siden at det har kommet en Another World: 15th Anniversary Edition til WinXP. Prøv den, du. (og btw, Flashback er fra samme folk og minner en god del om Another World, men det er ikke en oppfølger. Men bra er den.) Lenke til kommentar
D02 Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Takker for alle forslag. Da blir det en del spill jeg kan se på imorgen (bare pøs på med flere spill hvis noen har, hvis det blir mange kan jeg oppdatere tråden til " bra 2D spill" eller noe) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg lagde en tråd om Lufia: Curse of the Sinistrals for en liten stund siden, og det bør du kanskje ta en titt på om du liker JRPG. Gjør du det bør du også ta en titt på Final Fantasy: The 4 Heroes of Light (ser elendig ut på bilder, men "in motion" er det mye bedre), Dragon Quest IX og Blue Dragon: Awakened Shadow. Golden Sun 3 kommer om en stund og er definitivt verdt å holde et øye med. Ellers har vi jo Etrian Oddysey-spillene, om du liker old-school rollespill. Her snakker vi førsteperson, et lag du lager selv, høy vanskelighetsgrad, mye grindindg osv. Det er ikke akkurat dårlig, men ganske nisje. Det er kommet tre så langt, og Etrian Oddysey 3D er bekreftet til 3DS. Lenke til kommentar
Croome Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 PACMAN <3 ELLER DRITTSPILLET FALLOUT 1/2. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Aquaria . Gish Bob Came in Pieces Braid, såfuckingsklart! Delve Deeper (ikke akkurat eventy, men enkelt og artig). Full Pipe (kosta med 12 NOK på steam, vel verdt det enda det fullføres utrolig fort ). Toki Tori! Dersom 3d går greit: Madballs in Babo: Invasion The Maw De jeg kommer på nuh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå