Gå til innhold

Kan jeg kutte og skjøte en USB mus ledning?

Anbefalte innlegg

Hey,

Jeg har en gammel men god USB mus som jeg bruker til laptoppen når jeg har den hjemme, men den har i det siste begynnt å tulle litt. Den ser ut til å miste strømmen fra USB i korte intervaller. Jeg tror det er et enkelt problem med knekk på kabelen, for hvis jeg dytter kabelen litt innover i musen så forsvinner problemene for en stund.

Spørsmålet er derfor - kan jeg bare kutte kabelen og skjøte den igjen og fjerne det skadede segmentet? Jeg gjorde dette ofte med lignende skader på gamle PS2 mus, men jeg vet egentig ikke så mye om de fysiske spesifikasjonene til USB - og om det er noe slags spesiell resistanse i ledningene eller noe sånt som jeg må ta hennsyn til. Er det så enkelt at jeg kna bare kutte og lodde sammen lederene igjen?

På forhånd takk

-Stigma

PS: Jeg setter helt pris på at folk forholder seg til fakta og/eller egne erfaringer. Synsing på "joda, det bør sikkert gå greit det" hjelper meg egentlig ikke så mye. Jeg regner med at det ville fungere, men jeg er ute eller noe litt mer konkret før jeg risikerer å permanent ødelegge den eneste non-gaming musen jeg har for laptoppen min i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg hadde en logitech mx510 som begynte å tulle. Tok da ledning fra gamlemusa en logitech dual optical og skjøtte sammen med kabelsko. Begge er usb, ingen problemer! Isolasjonen på ledningene er farget så er umulig å ta feil.

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde en logitech mx510 som begynte å tulle. Tok da ledning fra gamlemusa en logitech dual optical og skjøtte sammen med kabelsko. Begge er usb, ingen problemer! Isolasjonen på ledningene er farget så er umulig å ta feil.

Høres ut som det burde gå fint da. Jeg skal jo ikke bytte kabelen heller i mitt tilfelle, kun kort den litt ned der som jeg mistenker brudet ligger.

Setter likevel pris på flere erfaringer eller innspill om andre har mer å komme med.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...