Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Enda en Inngrodd Negl!

vegardja

Anbefalte innlegg

Hei kjære forumbrukere.

Jeg har vært plaget i veldig lang tid med en betent og inngrodd negl, jeg var i dag på sykehuset for å operere denne! Legen fortalte meg massevis av greier etter operasjon men jeg var så pass hypp på pæra at jeg ikke fikk noe med meg. Jeg har en jævla stor bandasje rundt tåa å lurer egentlig på om jeg burde ta denne av? Jeg synes å huske at legen mumlet noe om at den skulle være på i 1-2 dagen pga det kom så mye blod ut av tåa. Verker noe inni helvete i den nå så jeg lurer også på hvor lang tid jeg vil ha "ondt" i tåa. Med ondt mener jeg, ondt å gå, syk banking osvosv.

Takker for svar! :D

-Vegard

Sikkert mange skrifeleifer der men jeg er bare ute etter å få svar på problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kjære forumbrukere.

Jeg har vært plaget i veldig lang tid med en betent og inngrodd negl, jeg var i dag på sykehuset for å operere denne! Legen fortalte meg massevis av greier etter operasjon men jeg var så pass hypp på pæra at jeg ikke fikk noe med meg. Jeg har en jævla stor bandasje rundt tåa å lurer egentlig på om jeg burde ta denne av? Jeg synes å huske at legen mumlet noe om at den skulle være på i 1-2 dagen pga det kom så mye blod ut av tåa. Verker noe inni helvete i den nå så jeg lurer også på hvor lang tid jeg vil ha "ondt" i tåa. Med ondt mener jeg, ondt å gå, syk banking osvosv.

-Vegard

Sikkert mange skrifeleifer der men jeg er bare ute etter å få svar på problemet.

Har du klippet bort en bit inn til neglerot, eller har du skåret bort en del av tåa, inklusive negl?

Dersom det første, kan du sprette av bandasjen umiddelbart, og sette den i grønnsåpe. Legg på ny bandasje så lenge det verker/blør.

Bruk paracet/ibux.

Lenke til kommentar

Hei kjære forumbrukere.

-Vegard

Har du klippet bort en bit inn til neglerot, eller har du skåret bort en del av tåa, inklusive negl?

Dersom det første, kan du sprette av bandasjen umiddelbart, og sette den i grønnsåpe. Legg på ny bandasje så lenge det verker/blør.

Bruk paracet/ibux.

Jeg så ikke på mens han gjorde det men så vidt jeg vet er både neggelroten og litt av tåa borte. Har tatt noen paracet til nå men kjenner nesten ingen effekt, det verker like jævlig. Skal prøve med ibux for å kjenne om det er noen annen effekt.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvis du er usikker så ringer du legen å spør igjen, vi har da vel ikke snøring.

Og nå er det på tide at denne "kjære grønnsåpa" blir lagt langt bort. Grønnsåper er ikke noe vidundermiddel.

Lenke til kommentar

Hvis du er usikker så ringer du legen å spør igjen, vi har da vel ikke snøring.

Og nå er det på tide at denne "kjære grønnsåpa" blir lagt langt bort. Grønnsåper er ikke noe vidundermiddel.

Nei, men det virker desinfiserende. Men er enda enig med deg, ring legen din vis du er veldig usikker, neste gang burde du kanskje til og med høre etter når legen snakker til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...