Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Analyse av reklame!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og jobber med en reklameanalyse nå. Hvor mange sider bør en sånn analyse være på? Jeg har skrevet ca en side i skriftstr. 12 og føler nå at jeg ikke har mer og skrive ned. Jeg har med en innledning, beskrivelse av helheten, bildet, hvordan teksten og ordvalget er og vurdering - er det noe mer jeg bør ha med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du har tatt det med, men du bør også ha med hvordan reklamen skal overbevise folk til å kjøpe produktet.

Form på reklame.

Farger - hva symboliserer de?

Det gyldne snitt

Pene modeller

Hva er målgruppen?

Har ikke fått med meg det med overbevisning, resten er med. Hva mener du med form og det gyldne snitt?

Lenke til kommentar

"Overbevisningen" går mer på det psykologiske. Hvordan får reklamen oss til å kjøpe produktet? Eks. Du ser en modell som poserer med en eller annen parfyme. Han er omgitt av mange damer. Reklamen gir da inntrykk av at parfymen på en eller annet måte er tilknyttet damene. Og du vil ha damer, ergo det passer deg perfekt.

Form er hvordan reklamen er utformet. Er den kvadratisk eller avlang? De fleste reklamer i dag er mer eller mindre firkantede, så dette punktet er egentlig ikke så viktig.

Det gyldne snitt er et perfekt forhold som øyet liker å se. Les mer på wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Det_gyldne_snitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...