idakaroline Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg sitter og jobber med en reklameanalyse nå. Hvor mange sider bør en sånn analyse være på? Jeg har skrevet ca en side i skriftstr. 12 og føler nå at jeg ikke har mer og skrive ned. Jeg har med en innledning, beskrivelse av helheten, bildet, hvordan teksten og ordvalget er og vurdering - er det noe mer jeg bør ha med? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Vet ikke om du har tatt det med, men du bør også ha med hvordan reklamen skal overbevise folk til å kjøpe produktet. Form på reklame. Farger - hva symboliserer de? Det gyldne snitt Pene modeller Hva er målgruppen? Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Vet ikke om du har tatt det med, men du bør også ha med hvordan reklamen skal overbevise folk til å kjøpe produktet. Form på reklame. Farger - hva symboliserer de? Det gyldne snitt Pene modeller Hva er målgruppen? Har ikke fått med meg det med overbevisning, resten er med. Hva mener du med form og det gyldne snitt? Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 "Overbevisningen" går mer på det psykologiske. Hvordan får reklamen oss til å kjøpe produktet? Eks. Du ser en modell som poserer med en eller annen parfyme. Han er omgitt av mange damer. Reklamen gir da inntrykk av at parfymen på en eller annet måte er tilknyttet damene. Og du vil ha damer, ergo det passer deg perfekt. Form er hvordan reklamen er utformet. Er den kvadratisk eller avlang? De fleste reklamer i dag er mer eller mindre firkantede, så dette punktet er egentlig ikke så viktig. Det gyldne snitt er et perfekt forhold som øyet liker å se. Les mer på wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Det_gyldne_snitt Lenke til kommentar
idakaroline Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Aha, tusen takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå