Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nybygget PC - Power Error

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig bygget en ny PC hjemme av denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

Har koblet allt ihop, men når jeg skal starte opp så piper bare dataen fort. Slo opp i brukermanualen, og fann ut at dette betydde: Power Error.

Så jeg vil gjerne vite hva som kan vere galt?

Har brukt dette oppsettet når det gjelder strømkoblinger:

Hovedkort, den store lange greia (24pin)

Prossesor: 8 Pin

Skjermkort: 2x 6-pin

Harddisk: 1x sata til strømforsyning.

DVD rom: 1x sata til strømforsyning.

PS: Skal Harddisk og DVD rom "brokobles"? Med tanke på Data/sata ledninger til HK?

Bruker 1 sata ledning fra hvert komponent til HK nå. Har det noe å si, spesielt med tanke på at jeg bruker 1x sata ledning på hver til strømforsying også..

Takker for hjelp!! :)

Endret av Saftmaskin1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har nylig bygget en ny PC hjemme av denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

Har koblet allt ihop, men når jeg skal starte opp så piper bare dataen fort. Slo opp i brukermanualen, og fann ut at dette betydde: Power Error.

Så jeg vil gjerne vite hva som kan vere galt?

Har brukt dette oppsettet når det gjelder strømkoblinger:

Hovedkort, den store lange greia (24pin)

Prossesor: 8 Pin

Skjermkort: 2x 6-pin

Harddisk: 1x sata til strømforsyning.

DVD rom: 1x sata til strømforsyning.

PS: Skal Harddisk og DVD rom "brokobles"? Med tanke på Data/sata ledninger til HK?

Bruker 1 sata ledning fra hvert komponent til HK nå. Har det noe å si, spesielt med tanke på at jeg bruker 1x sata ledning på hver til strømforsying også..

Takker for hjelp!! :)

Når du monterte HK in i kabinettet, sjekket du da at det var riktig antall spacere i kabinettet under hovedkortet?

Hender det er færre hull på HK en spacere i kabinettet, og da kan HK kortslutte mot kabinettet.

Da må du fjerne spacer som er overflødig før HK monteres i kabinettet.

Sjekk at du har montert minnebrikkene riktig.

Hvis de ikke er låst i hver ende "langt nok ned i RAM sporet" kan den pipe under oppstart.

Høres ut som DVD og HD er riktig tilkoblet.

Lenke til kommentar

Har sjekket med spacere, og det er ingen overflødige heller. Minnebrikkene er montert riktig, har i tilleg prøvd å starte opp med 1 brikke..

Begynner snart å tenke at det er et defekt HK..

Sikker på at ram brikkene står i riktig slott?

Prøv en reset av cmos.

Lenke til kommentar

Prøv en reset av cmos.

Kan ikke forstå hvordan problemet kan ligge software messig når jeg ikke engang har klart å boote opp maskinen?

Ja, ram brikkene står riktig. Har også byttet litt plasser og sånn for å være sikker..

Lenke til kommentar

Prøv en reset av cmos.

Kan ikke forstå hvordan problemet kan ligge software messig når jeg ikke engang har klart å boote opp maskinen?

Ja, ram brikkene står riktig. Har også byttet litt plasser og sånn for å være sikker..

Vel... en resetting av bios er ikke rare jobben, og er ofte løsningen...

Bare å google litt på power error + gigabyte

Som denne f eks.. http://www.techsupportforum.com/hardware-support/motherboards-bios-cpu/232505-solved-random-power-error.html

Lenke til kommentar

hmm, bare å begynne på begynelsen...

koble fra alt, ta ut batt , vent 15 sec og sett de i igjen, legg hk på et bord og koble til cpu, gpu og psu

Start opp og se hva som skjer, piper den som besatt er alt vel og du kan slå av strøm og koble til minne og se hva som skjer.

Skjer det fortsatt ingeting er det nok feil på en del, lettest å låne psu og gpu, så kan du sjekke om det funker med andre sin...

Lykke til.

* Edit:*

Sorry glemte å lese alt,

Beeps Error Message

1 long, 2 short Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.

Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.

1 long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card.

High frequency beeeps while running Overheated CPU Check the CPU fan for proper operation. Check the case for proper air flow.

Repeating High/Low CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed.

Forutsatt at du har gigabyte p55 usb3...

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Endret av Adjin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...