Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet til vannkjøing (H70) og varmen gikk opp ca 40 grader!

Anbefalte innlegg

Har kjølepasta. Problemet er at de skruene jeg skal skru denne dritten fast med ikke vil ta tak. De der sakene på baksiden bare presser seg ut, så hele kjøledelen henger ganske så laust på.

Når jeg tok og presset på kjøleren, så gikk tempen ned til 30 grader på 5 sek!

Men hva skal jeg gjøre? Når jeg ikke får til og montere på på kjøleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjølepasta. Problemet er at de skruene jeg skal skru denne dritten fast med ikke vil ta tak. De der sakene på baksiden bare presser seg ut, så hele kjøledelen henger ganske så laust på.

Når jeg tok og presset på kjøleren, så gikk tempen ned til 30 grader på 5 sek!

Men hva skal jeg gjøre? Når jeg ikke får til og montere på på kjøleren?

Sikker på at du har brukt riktig feste til hovedkort/cpu? Jeg mener du har ikke bruke et feste som er for en annen CPU? Er det skruer eller er det klips som skal settes fast?

Etter litt googling, så ser det ut til at du må ha et LGA1366 feste. Har du det?

Du kan kikke litt her og se om det er noen tips som kan hjelpe:

http://www.youtube.com/results?search_query=lga1366+H70&aq=f

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Montert kjøleblokken riktig? Er den perfekt i plan sammenlignet med cpu?

Det er VELDIG viktig at de ligger perfekt mot hverandre, uten skjevheter. Og selvfølgelig et mikrotynt lag med termisk pasta mellom... Ikke mye, for det leder ikke varme spesielt godt (det skal kun fylle mikroskopiske spor i overflatene til kjøleribbe og cpu for å unngå luftlommer)

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Fikk det til nå. Nå ligger tempen på rett under 30 grader. Og under 100 % bikken den så vidt 50 grader.

Problemet var at skruene som følger med ikke er spesielt gode. Så har måtte det til to voksne mannfolk som måtte bruke en god del mer krefter til en det som skulle vært behov for.

Så mitt tips til folk som kjøper H70, får dere det ikke til. Bruk så mye makt dere klarer. Hehe.

Takk for hjelpen folkens, både med dette problemet og med oppstartsproblemet.

Godt og ha et forum man kan få litt hjelp fra når ting ikke fungerer som det burde gjøre.

Lenke til kommentar

Nå kan jeg oppdatere denne posten litt.

Vannkjølingen fungerer bedre en standar kjøler, men er ikke fornøyd med den.

Har OC prossesoren litt. Nå ligger den på 4025 MHz.

Under 0-5 % loade ligger tempen på rundt 37 grader på to kjærner og de andre to på ca 35.

Under full load kommer jeg opp på rundt 85 grader.

Så nå skal jeg leite etter noe bedre kjøling

Lenke til kommentar

Nå kan jeg oppdatere denne posten litt.

Vannkjølingen fungerer bedre en standar kjøler, men er ikke fornøyd med den.

Har OC prossesoren litt. Nå ligger den på 4025 MHz.

Under 0-5 % loade ligger tempen på rundt 37 grader på to kjærner og de andre to på ca 35.

Under full load kommer jeg opp på rundt 85 grader.

Så nå skal jeg leite etter noe bedre kjøling

Du kan prøve å snu viftene, slik at det blåser kald luft istedenfor.

Lenke til kommentar

Det var høy temp for en kjøler som skal være veldig bra. Jeg har OCet min first batch, powerhungry 920 til 4,34 GHz med meget høy vcore (husker ikke eksakt hva) og fikk maks 82 grader på varmeste kjerne. Dette var med en Noctua C12P med bare 1 stk 120mm vifte, men i et åpent kabinett (Antec Skeleton)og kald romtemperatur (19 grader celsius). Betydelig lavere temperatur med en Noctua NH-D14 og Antec 1200.. Mener å huske 8-9 grader forskjell. Det er forresten satt verdensrekord på luftkjøling med NH-D14 på 5,5 GHz. Mener det var en nyere Intel firekjerner med HT disabled. Anbefaler NH-D14. 800D kabinettet skal være stort nok for denne kjøleren, men RAM brikkene bør ikke ha mye høyere heatsinks enn bare selve brikkehøyden.

Du finner ikke bedre luftkjøler enn den, men den er STOR!! Vannkjøling har jeg ikke peil på! ;D

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...