Gå til innhold

kjøpt nytt samsung tv, men har noen spørsmål

Anbefalte innlegg

hei

her om dagen kjøpte jeg meg et samsung tv fra komplett som er i 5 serien(32 tommer), så altså i samsungs billigste serie!

Men det er et par ting jeg har lagt merke til:

Når jeg beveger på strømforsyningen bak(som er 3 pinn scart), så skal det veldig lite bevegelse(beveger den frem og tilbake, feks) til at bilde blir borte og at det kommer også slik elektrisk støtt lyd. Er det virkelig normalt at det er dåpass dårlig kontakt og at det kommer slik lyd? Ellers når den får være i fred, så mister jeg aldri bilde, så vet ikke helt om dette kanskje bare er normalt eller ikke er noe å bry seg om?

En annen ting jeg har lagt merke til, er at når jeg spiller ps3 med scart(den som fulgte med), så er bilde like "dårlig"(eller dårligere etter min smak), en hva det er på et gammelt bilderør tv!?Jeg skulle jo tro at selv om jeg bruker bare scart, så vill jeg se en tydelig forskjell fra et bilderør tv og en lcd tv, eller må man ha hdmi kabel for å få utnytta en lcd skjerm sikkelig? Skjønner jo at scart ikke viser samme oppløsning, men jeg trodde jo at en scart hadde høyere oppløsning en hva eldre tver kan vise(bilderørs tver)

Det siste som plager meg litt, er at når jeg gamer, så kommer det ganske lett slike strekker/flimmer, hvis jeg gjør raske bevegelser i spillet? Jeg trodde slikt var et problem man hadde på litt eldre lcd tver?

Har jeg gjort et bomkjøp, eller forventer jeg bare for mye?

Link til modellen jeg har kjøpt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587767

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du forventer litt mye av tv'en. Etterslepet er fordi tv'en bare har 50 hz. Selv har jeg hatt to tv'er av Samsungs 5 serie (LE40B535 og LE46C535) og jeg har vært fornøyd med begge.

Men kjøp deg en HDMI kabel. Jeg kan love deg at forskjellen er stor! VELDIG stor!

Angående strømkabelen sitter min godt, sikker på at din er presset helt inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...