Møreboy Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Heisann sveisann! Jeg skal snart ha EU-godkjenning på en bil. Problemet er at han som eier bilen ikke finner vognkortet, det er sporløst borte. Bilen er også avskiltet. Tanken var å kjøre bilen ned til EU-kontrollen med prøveskilt. Må jeg da ha med vognkortet på bilen? Så har jeg et lite spørsmål til, kan jeg under noen omstendigheter ha med eieren av bilen, eller må jeg kjøre alene når jeg har på prøveskilt? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Send inn en tapsmelding på vognkortet så får eier tilsendt et nytt i posten. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Nei, du skal ikke trenge vognkort for å få ut prøveskilt, men snakker vi om den delen som skal ligge i bilen (evt. hele vognkortet om det er gammel type), så er det ikke lov å kjøre uten uansett, og du vil ikke kunne EU-godkjenne bilen uten dette. Jeg tror ikke det skal være noe problem om du har med eieren dersom du skaffer prøveskilt for flytting av bilen. I vertfall skal du kunne legge inn begge personer i kjøreseddelen til prøveskiltet og da skal det ikke være noe problem. Det som er viktig her er at det å ha med to personer har en nytteverdi i forhold til hensikten med "flyttingen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå