Gå til innhold

– Løgn og bedrag fra ende til annen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i huleste er det som feiler norske nettbutikker? I andre land er Desire HD tilgjengelig, her på berget hevder alle at den ikke er å skaffe til rette før langt ut i Desember. Det er jo ikke som om man sitter på hendene og venter på norske tastatur, det er jo bare software alt sammen som må lokaliseres. Hvis den svenske versjonen er tilgjengelig (som den jo er), hva er greia?

 

Patetisk.

Lenke til kommentar

Norge er jo et lite marked, selv om vi er kjøpekraftige. Dårlig rykte kan spre seg som ild i tørt gress, og da er det nok å foretrekke at det skjer her enn i f.eks. Tyskland hvor det bor 16 ganger flere potensielle surpomper. Har også inntrykk av at vi nordmenn ikke er langsinte når det kommer til sånne ting.

Lenke til kommentar

Leverandørenes leveransetider er en sak, så skall operatørene godgjenne telefonmodellene. Det er alltid en del "bugs" med en ny mobilmodell. Det tar gjerne en eller to softwareoppgraderinger før den fungerer som den skall i ett operatørsnett. Hvorfor kan man ikke vente till det er ferdig testet mot de ulike mobiloperatørene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Alle vet at leveransedatoer er litt ca, og shit happens. Shit always happens.

Skal en bare godta sånt uten videre ?

 

Nettbutikker og leverandører kunne bare satt "veit ikke" når de ikke vet noe. De må ikke sette en idiot-dato som bare irriterer folk!

 

Jeg er så himla oppgitt over den dato politikken. Ja til forsinkelsesgebyr!

 

Det værste er at mange leverandører/nettbutikker faktisk vet mer enn hva datoen viser. Flere ganger har jeg ringt og fått en mer reéll dato en hva nettsidene viser. Hvorfor pokker kan de ikke oppdatere med hva de vet (og skrive "ukjent" når de ikke vet) ? Kan ikke være så jæv.. vanskelig!

Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk litt provosert av hr Vilhelm Dybwad.

 

 

Jeg også. Hva har han med artikkelen å gjøre? Og hvorfor linkes det til siden hans? Det er så off-topic som det går ann å bli. Er dette ment som en artikkel, eller er det reklame?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle vet at leveransedatoer er litt ca, og shit happens. Shit always happens.

Skal en bare godta sånt uten videre ?

 

Nettbutikker og leverandører kunne bare satt "veit ikke" når de ikke vet noe. De må ikke sette en idiot-dato som bare irriterer folk!

Det har du helt rett i men når Mobi bommet med 3 dager var det neppe det store problemet, særlig ikke når HTC i mellomtiden hadde gått ut og sagt at 3. nov var offesiell release dato.

 

Det er ikke det dette handler om. Derimot har ikke alle fått så mange telefoner som de øsnker og ventelistene blir lengre.

Jeg er så himla oppgitt over den dato politikken. Ja til forsinkelsesgebyr!

 

Det værste er at mange leverandører/nettbutikker faktisk vet mer enn hva datoen viser. Flere ganger har jeg ringt og fått en mer reéll dato en hva nettsidene viser. Hvorfor pokker kan de ikke oppdatere med hva de vet (og skrive "ukjent" når de ikke vet) ? Kan ikke være så jæv.. vanskelig!

Igjen helt engig og butikker som Amentio er legendariske i sine optemistiske datoer. Faktisk har det gått så langt at jeg aldri stoler på slike datoer.

Sammtidig er stormen rundt DHD skapt av at folk som står lenger bak i køen, enten i form av egen bestilling eller i form av butikkens sene bestilling hos importør/distubitør og dermed ikke har fått fra første batch. Disse raser over først og fremst å ikke ha fått telefonen når de håpet. Joda, det har vært dårlig kundebehandling men at disse ikke er informert godt nok og at det begås feil er knapt noen sak i det hele tatt. Det er mako på DHD ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk litt provosert av hr Vilhelm Dybwad.

 

 

Jeg også. Hva har han med artikkelen å gjøre? Og hvorfor linkes det til siden hans? Det er så off-topic som det går ann å bli. Er dette ment som en artikkel, eller er det reklame?

 

Jammen, se så lei seg han er da. Til og med surleppe :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er det samme som skjedde da iPhone 4 ble lansert. Da gikk beskyldningene mot Apple og at de var så sære. Det er jo akkurat det samme som skjer nå da.

 

Det var også mye rot med Netcom og lagerstatus og det gikk frem og tilbake om hvem som skulle få og lister osv. De prioriterte de som hadde ringt og ikke de som la inn bestilling på internett osv.

 

Netcom er noe forbanna tull, var mange som forsvarte dem på det sterkeste da, og nå skjer det igjen. Nei, bytt til et annet selskap som ikke holder kundene for narr. Det gjorde jeg, og har ikke angret en dag på!

 

Man må bruke de mulighetene man har som forbruker til å få selskapene til å skjønne at de ikke kan drive ap med oss. Skift selskap, da taper de penger. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

hahahaha dere tar helt av. Tenk dere LITT om før dere poster. Hva fikk jeg igjen for å stille opp med navn/bilde og syte fordi jeg ikke fikk telefonen? Svaret finner dere i artikkelen. That is all.

 

DarkSlayer, posten din er komisk :D Les over så skjønner du hvorfor jeg stilte opp. Du brukte 10 min av ditt liv på å forklare "meg" hvordan jeg skal skulle løse dette "problemet"? DarkSlayer du er GENIUS! DarkSlayer AKA Sherlock Holmes. haha.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

"– Moobi forvekslet HTC Desire HD med HTC Desire, og det er dette som har ført til at kunder har fått beskjed om at telefonen har kommet på lager, sier Charlotte Erikstad, kommunikasjonsrådgiver i Netcom."

 

Det at mobiltelefonleverandøren ikke vet forskjell på de ymse telefonmodellene de leverer er vel ikke akkurat et godt tegn, skulle man tro?

Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk litt provosert av hr Vilhelm Dybwad.

 

Ærlig talt.

Om bedriften er så forbanna viktig, så finnes det:

A - Flere telefoner å velge blandt

B - Flere butikker

C - Flere og bedre måter å løse problemet på

 

Nå fremstår vedkommende som en suttrekopp og skylder sine manglende evner til å drive noe som helst .... på at et annet firma har hatt et uhell med å levere en telefon til hr Vilhelm.

 

Hadde problemet vært at Vilhelm trenger en helt spesiell maskin som er special made til 100.000kr - ok.

Men en skitbillig tullemobil til småpenger?? Er butikken viktig så kan han kjøpe 10 sånne nede på den fysiske butikken innen 15min. Jeg hadde gjort det. Hva er viktigst?

 

Alle vet at leveransedatoer er litt ca, og shit happens. Shit always happens. Man MÅ VÆRE LØSNINGSORIENTERT. Det gjelder i business og det gjelder med damer. Ingen damer liker syting, og det gjør ingen andre heller.

 

Jeg har tidligere møtt de idiotene som har ordinært 150kr internett abn fra telenor privat, og truer med advokater og regning på tapt omsetning når linja datt ut en halv dag.

Om linja er viktig, så handler man fra Telenor Business og får så mye redundancy man bare orker. Det koster, men betaler seg kanskje når linja detter ut.

 

hr vilhelm fremstår som en som ikke takler å løse enkle problemer. Skammelig. Jeg klarer overhode ikke å utvise et fnugg av sympati.

 

Jeg hadde en Blackberry Bold i lommen når bilde ble tatt. Å ha en mobil som jeg kan bruke til firma har aldri vært et problem, og kommer aldri til å bli et problem. Det er like lett å kjøpe en telefon som det er å handle mat i butikken.

 

Du må ikke tro alt som du leser i avisen. ;) Jeg stilte opp med navn og bilde fordi jeg fikk backlink til firmaet mitt i artikkelen, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...