Gå til innhold

Gaming mus hjelp

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg en ny datamus, og den jeg har tenkt meg er Ace Edge3200. Men jeg vet ikke om jeg skal velge T2 eller MO. T2 har 5040 DPI, mens standar har 5400 DPI..

Ace MO: http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Tastatur_og_mus/Gaming_Mus/Ace/Ace-MO-Laser-Gaming-EDGE3200-EDGE3200-881872.aspx

Ace T2: http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Tastatur_og_mus/Mus/Ace-EDGE3200-T2---Mus---laser---10-knapp-AC-EDGE3200T2-1138172.aspx

Jeg har også lett over internettet etter tester, men har ikke funnet noe enda. Hvis noen har en av disse musene, er jeg takknemlig for svar! :)

- Chris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg skal kjøpe meg en ny datamus, og den jeg har tenkt meg er Ace Edge3200. Men jeg vet ikke om jeg skal velge T2 eller MO. T2 har 5040 DPI, mens standar har 5400 DPI..

Ace MO: http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Tastatur_og_mus/Gaming_Mus/Ace/Ace-MO-Laser-Gaming-EDGE3200-EDGE3200-881872.aspx

Ace T2: http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Tastatur_og_mus/Mus/Ace-EDGE3200-T2---Mus---laser---10-knapp-AC-EDGE3200T2-1138172.aspx

Jeg har også lett over internettet etter tester, men har ikke funnet noe enda. Hvis noen har en av disse musene, er jeg takknemlig for svar! :)

- Chris

jeg tror ærlig talt du ikke merker forskjellen på en mx518 med 1600dpi og de sakene du linker til der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Venligst ikke snakk nedlatene om produkter å si ting som " neei ikke kjøp dette eller dette fordi det er dritt" uten en Begrunnelse.

Har du en gang prøvd denne musen? Linket du heller bare til en mus som du faktisk har prøvd eller har selv og bare sier at den er bedre?

Forresten, til Madlak - Her er en test av Hardware.no på denne musen : Ace of Sweden Edge 3200 Gaming mus Test

Etter min egen forståelse, er det absolutt ingen forskjell på disse musene untatt 400 DPI, som har omtrent ingenting og utgjøre. noe så høyt som 5000 DPI ( Noe som begge musene har mere enn) er egentli unødvendig og man kan klare seg fint med mye mindre. Men det er da kjekt at de har det. Derfor er det vel bare utseendet som kommer inn i spill her, også da evt. pris de selges for hvorenn du kjøper fra. Jeg mener at du bare skal velge den som du syns ser best ut eller passer best. De kommer utvilsomt til å være like bra begge to, mener jeg.

Vet det er litt sent, men håper du ikke har glemte denne tråden helt så får du jo svar på spørsmålene dine ;)

Har planer om å kjøpe denne musen selv!

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Etter min egen forståelse, er det absolutt ingen forskjell på disse musene untatt 400 DPI, som har omtrent ingenting og utgjøre. noe så høyt som 5000 DPI ( Noe som begge musene har mere enn) er egentli unødvendig og man kan klare seg fint med mye mindre. Men det er da kjekt at de har det. Derfor er det vel bare utseendet som kommer inn i spill her, også da evt. pris de selges for hvorenn du kjøper fra. Jeg mener at du bare skal velge den som du syns ser best ut eller passer best. De kommer utvilsomt til å være like bra begge to, mener jeg.

Når det gjelder Edge3200 T2, som har et slags "metall" overflate, og den andre har gummi/plastikk. Vil dette metallet redusere grepet etterhvert hvis jeg blir svett i hånda?

Lenke til kommentar

Venligst ikke snakk nedlatene om produkter å si ting som " neei ikke kjøp dette eller dette fordi det er dritt" uten en Begrunnelse.

Har du en gang prøvd denne musen? Linket du heller bare til en mus som du faktisk har prøvd eller har selv og bare sier at den er bedre?

Forresten, til Madlak - Her er en test av Hardware.no på denne musen : Ace of Sweden Edge 3200 Gaming mus Test

Vet det er litt sent, men håper du ikke har glemte denne tråden helt så får du jo svar på spørsmålene dine ;)

jeg har denne musen (ikke anbefales) den er en grei mus men skal du bli pro gamer ikke kjøp mus med mange unødvendige knapper + de gør vont og spille lenge med sånne muser

Lenke til kommentar

jeg har denne musen (ikke anbefales) den er en grei mus men skal du bli pro gamer ikke kjøp mus med mange unødvendige knapper + de gør vont og spille lenge med sånne muser

Ace Edge 3200 har kun de nødvendige standarknappene innen gaming mus. Ingen fancy ekkstraknapper. To knapper på siden, to på toppen for å endre modus og kalibrere musen til flaten den ligger på- scroll hjulet, scroll click, scroll sideclicks ( Høyre å venstre) og selvfølgelig venstre og høyre click. Den har også en switchknapp for å skifte DPI ( sensitivitet) På musen. Dette er en knakende god gaming mus, like god som noen som helst annen gaming mus. Den har en passe god ergonomisk form på seg som tilvenner seg hånden + utbyttbar sidestykker som gjør at du kan tilpasse musen til din stil og ditt grep. Det vil være feil å si at denne musen vil bli vond å spille lenge med. Helt grei for en " Pro " gamer.

Det at du ikke likte den er vel helt greit og det skyldes vel dine egne preferanser og kansje musen ikke matcher helt hva du er vant til eller liker. Men å si at den ikke er egnet for gaming og at den er ukomfortabel med for mange knapper er nok bare tull ifølge min mening.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Når det gjelder Edge3200 T2, som har et slags "metall" overflate, og den andre har gummi/plastikk. Vil dette metallet redusere grepet etterhvert hvis jeg blir svett i hånda?

Jeg viste ikke at toppen på den var laget i metall. Sikker på at det ikke er bare en slags farge plastikk av noe slag? Det står " Alu-look-alike " som jeg trur betyr Aluminium look alike design på toppen. Jeg har egentlig ikke noe formening om dette, men jeg tviler på at det er noe stor forskjell på de på den fronten. hvis du er i tvil, velg gummimusen. Hvis du heller liker hvordan T2 ser ut, kjøper du den.
Lenke til kommentar

Jeg har vært i butikken og prøvd den. Jeg fikk ikke prøvd den uten plasten som var en del av pakningen, ,men den føltes utrolig god ut å holde, men så er det det med "metallet". Viss det er et metall, vil det jo gi dårligere grep etterhvert? Jeg kommer nok uansett til å skaffe meg t2-en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...