Gjest Slettet-IogKviHt Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Den er forhatt, utskjelt og ofte forbeholdt amatørene. Men er den egentlig så dårlig som sitt rykte? Her får du fem tips til hvordan du kan få mer ut av kameraets innebygde blits. Les mer Lenke til kommentar
picatta Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Når jeg velger Lukker synk. 2.gardin på min Canon 50D, vil den avfyre blitsen både først og til slutt av lukketiden, er det noen måte å skru av dette på? Og mens vi er inne på blits, E-TTL II {Evaluerende, Gjennomsnitt}, hva er forskjellen på disse? Hvilken innstilling anbefales i forskjellige situasjoner? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det første blitsflashet er nok bare for å sjekke eksponering - det kommer ikke med på bildet.. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Du kan ikke "skru det av" helt bokstavelig, da det er som Trondster sier en del av TTL, men hvis du bruker manuell blits vil den ikke fyre av mer enn ett blink da du har allerede bestemt hvor kraftig den skal lyse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hva er det med bilde nr.3? Han som sitter på bilen, se på hans venstre fot.. ser manipulert ut.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Den innebygde blitzen er fin som motlysblits (utfyllingsblits), det er vel det eneste jeg bruker den til. Det eneste problemet er synk. tiden, dvs. når 1/180 er for lang lukkertid. Lenke til kommentar
cc Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Denne videoen inneholder en veldig lettforståelig forklaring av hvordan blits og gardiner jobber sammen (eller mot hverandre), verdt en titt hvis du ikke har konseptet helt på plass enda. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hva er det med bilde nr.3? Han som sitter på bilen, se på hans venstre fot.. ser manipulert ut.. Tatt med vidvinkelobjektiv tipper jeg... Lenke til kommentar
ebr Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Bra artikkel, slow sync rear har jeg brukt en del ganger, den kan man være utrolig kreativ med. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Vanlige hvite litt transparente filmbokser kan man fort lage en enkel diffuser av. Endret 5. november 2010 av Bolson Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 6. Nikon CLS det mest geniale bruken av innebygget blits. Bare spør Joe McNally. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg