Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forkjøla og vondt i halsen

Kranjcar

Anbefalte innlegg

Følgende har jeg:

- Vondt i halsen når jeg svelger

- Rennende nese, må snyte meg ofte

- Har blødd neseblod 3 ganger det siste døgnet

Bare vanlig høstforkjølelse jeg har, forhåpentligvis?

Hva bør jeg drikke/spise som kan hjelpe? Har ikke orket å spist noe i dag (sto opp 06.00 med jævlig nese/hals) og vært på skolen siden 07.00 og har ikke spist noe, siden jeg har vært småkvalm i tillegg.

Er enormt takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følgende har jeg:

- Vondt i halsen når jeg svelger

- Rennende nese, må snyte meg ofte

- Har blødd neseblod 3 ganger det siste døgnet

Bare vanlig høstforkjølelse jeg har, forhåpentligvis?

Hva bør jeg drikke/spise som kan hjelpe? Har ikke orket å spist noe i dag (sto opp 06.00 med jævlig nese/hals) og vært på skolen siden 07.00 og har ikke spist noe, siden jeg har vært småkvalm i tillegg.

Er enormt takknemlig for svar.

Tommelfingerregel: Sår hals er nesten ALLTID viralt. Har du en bakteriell lungebetennelse, så hoster du gjerne opp slim eller gørr med litt farge, og du kan ha stikkende smerter i brystet når du puster. Hvis dette er noe som har kommet akutt, så behøver du neppe tenke atypisk pneumoni, jeg ville blitt hjemme, tatt fri, tatt paracet eller ibux, drukket mye, spist suppe siden det er bedre for halsen, eller tygget godt, og så sovet og slappet av. Blir du skikkelig dårlig og får tungt for å puste, så ville jeg dratt til legevakt. Det samme dersom feberen isolert kryper over 39.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...