Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Sitter her å googler og klør meg i hodebunnen etter noen svar.. Så nå spør jeg dere;

Har en oppgave på jobben der jeg må fylle inn noen ting i et Excel ark i alfabetisk rekkefølge.

Her er et eksempel:

FRA - TIL - MERKNAD - DATO

Aberdeen - Stavanger - ? - ?

Edinburg - Oslo - ? - ?

Egersund - Tr.heim - ? - ?

Florø - Bergen - ? - ?

Glasgow - New York - ? - ?

Ålesund - Nordkapp - ? - ?

Som dere ser så er "FRA" i alfabetisk rekkefølge. Så når jeg (og mangen andre) skal sette inn f.eks "Oslo - Stockholm" så må de gå inn og sette inn en ny rad og deretter fylle inn dataene. Ofte så blir arkene fulle av tull, så da må jeg inn og rette.

Det som hadde vært helt fantastisk var et slags script som gjorde dette for oss. Noe sånt som en boks der jeg fyller inn FRA-TIL-MERKNAD-DATO etc og så setter den inn på riktig plass.

Er dette mulig?

Håper jeg får noen svar fra dere, om ikke det er hele fasiten men vertfall et lite hint;)

Takker så mye på forhånd!

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret Harald!

Skal lese gjennom linken du ga meg og prøve på sortering. Men har opplevd at sortering har ødelagt de andre kolonnene.

:)

Edit:

Dette var akkurat det jeg trengte! Perfekt! :w00t:

Har laget en form nå som fungerer som den skal. Men nå tenkte jeg på en annen ting;) Går det kanskje ann å legge til en søke knapp (i samme form) der jeg fyller ut feks Aberdeen i "Fra" feltet så viser excel arket alle rutene som det står "Aberdeen" i? Samme gjelder også Dato, Til, Navn osv..

2rpr409.png

Endret av Ballebaldi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...