Myklebust89 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det skal liksom være sånn : I hjemmesiden trykker man på en knapp med "Din IP" som caption, Så skal en boks med besøkerens IP komme opp og man trykker på "OK", og alt er ferdigt... Noen tips? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Dette går ikke så veldig bra i javascript. ipen går kun ann å få tak i hvis nettlesern til den besøkende er Netscape. Ta kontakt hvis du vil at jeg skal lage et script allikavel. Å vise ipen går finfint i foreksempel php, det er lurere å bruke. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Om du gidder å lage til et script, som kanskje funker, please gjør det... Jeg har ikke tilgang til noen server som støtter PHP, men om jeg hadde hatt det, hadde det vært veldigt fint... veit du om noen gratis servere som støtter det? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Om du gidder å lage til et script, som kanskje funker, please gjør det...Jeg har ikke tilgang til noen server som støtter PHP, men om jeg hadde hatt det, hadde det vært veldigt fint... veit du om noen gratis servere som støtter det? I web-design forumet er det postet 7 poster om akkurat det... Gå inn her, du finner ikke mindre enn 169 gratis webhoteller, mange som støtter php. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Ok... Men gidder du å skrive et lite script i PHP til meg da? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 kall fila .php og dytt inn følgende der ip adressen skal stå: <?PHP echo($_SERVER['REMOTE_ADDR']); ?> Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg har ikke tilgang til noen server som støtter PHP, men om jeg hadde hatt det, hadde det vært veldigt fint... veit du om noen gratis servere som støtter det? http://www.start.no Du må betale 10 kr med mobilen for å aktivere kontoen (st ftp (brukernavn) til 1963) Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Hvordan i hon har du mekka til den grafikken og det greiene der? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Bruker du FrontPage; Sett Inn - Komponent - Webkomponent - Og kopier inn dette: <? echo "$REMOTE_ADDR"; ?> Så får du opp IP'en. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Bruker du FrontPage; Sett Inn - Komponent - Webkomponent - Og kopier inn dette: <? echo "$REMOTE_ADDR"; ?> Så får du opp IP'en. Dette er bare hvis serveren støtter php, og den er satt til å lese .html og .htm filer som php. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Ja det hjelper at serveren støtter PHP ja. Lenke til kommentar
CªMEL Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Denne saken får du tak i på http://www.danasoft.com. En av de mest populære avatarene på nettet vist nokk. Den er laget i PHP. Man kan faktisk tegne og lage bilder med PHP. Ifoen du ser i bilde er hentet vha diverse PHP funksjoner og så har man laget ett bilde. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 tilbake til topic - javascript kjører på klient side, så man må trikse det litt til. Det du kan gjøre, er å bruke php til å generere javascriptet: <button value="Din IP" onclick="alert('Din IP er: <?php echo $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; ?>')"> Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Fant et annet så slipper du php: <script language="javascript"> var ip = '<!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->' function ipval() { document.myform.ipaddr.value=ip; } window.onload=ipval </script> <form method="post" action="" name="myform"> <input type="text" name="ipaddr" readonly> </form> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det er per def. umulig å finne ip med javascript. Ip'en du bruker, er den som web-serveren kommuniserer med. Javascript kommuniserer ikke med noen webserver, den kjører lokalt. Det er foreksempel ikke noe problem å kjøre en side med javascript selvom du er koblet fra internett. Hvis jeg undersøker min maskin hjemme, vil jeg kun kunne finne min lokale IP, 10.0.1.3. Det er imidlertid ikke den jeg er ute etter, jeg vil sannsynligvis se min 80.102 ip som jeg har fra nextgentel. Javascript aner imidlertid ingenting om hva som skjer ute i den store verden, det kjører bare lokalt. det er imidlertid ikke noe problem å sprette opp tekst i småvinduer med javascript, så lenge teksten der er ferdig definert av en webserver, kan den godt inneholde besøkerens IP. Men det blir mao "hard-kodet" javascript. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Om du gidder å lage til et script, som kanskje funker, please gjør det...Jeg har ikke tilgang til noen server som støtter PHP, men om jeg hadde hatt det, hadde det vært veldigt fint... veit du om noen gratis servere som støtter det? Start .no (home.no.net) er en rask og gratis server for php. får 30 MB, holder en stund.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå