Gå til innhold

Jeg har ingen mulighet til å Slette, rename, eller flytte filer på den ene eksterne HD min

visio

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med dette, da jeg nå har prøvd alt (-det ene som evt. virker) og vet ikke hva mer jeg kan prøve.

Jeg har en disk. WD 500GB ekstern som jeg etter jeg installerte Win7 ikke får lov til å slette, flytte, endre navn eller noe annet en å se på filene.

Jeg har lett litt igjennom tilsvarende tråder her, og har googlet. Men finner ikke noen løsning som hjelper.

Har lest om å gå på properties, for å lete etter securitys slik at jeg kan ta eierskap over disken/mappene. Jeg har ikke securitys i menyen når jeg går på properties engang her.

Har også leta frem et lite program som jeg fant på windows sine sider som gjør at du lett kan ta eierskap over mapper/filer. Har prøvd dette på mappene på disken. Men selv om jeg tar eierskap over mappene og filene i mappene så får jeg likevell ikke gjort noe med filene etterpå. Forferdelig irriterende. Disken er full, men får ikke sletta det jeg ikke trenger lengre....

Er det noe her som kan hjelpe meg så blir jeg evig takknemlig :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket operativsystem bruker du?

Bruker du XP så er security skjult som standard.

Du kan få frem security slik:

1. Launch Windows Explorer or My Computer.

2. Click on the Tools at the menu bar, then click on Folder Options.

3. Click on View tab.

4. In the Advanced Settings section at the bottom of the list, uncheck and unselect (clear the tick) on the “Use simple file sharing (Recommended)” check box.

5. Click OK.

Når du da er inne på security så legger du deg til på permissions og gir deg full tilgang.

Lenke til kommentar

3. Click on View tab.

4. In the Advanced Settings section at the bottom of the list, uncheck and unselect (clear the tick) on the “Use simple file sharing (Recommended)” check box.

5. Click OK.

Når du da er inne på security så legger du deg til på permissions og gir deg full tilgang.

Jeg bruker Windows 7.

Gjelder det du skriver der bare Win XP?

Lenke til kommentar

3. Click on View tab.

4. In the Advanced Settings section at the bottom of the list, uncheck and unselect (clear the tick) on the Use simple file sharing (Recommended) check box.

5. Click OK.

Jeg bruker Windows 7.

Gjelder det du skriver der bare Win XP?

Kan gjerne legge til at jeg får opp security på alle andre mapper på andre disker. Men ikke på denne 500Gb disken. Har en WD disk til på 1 Tb som jeg også får opp security på.

Så av en eller annen grunn er jeg fratatt alle rettigheter på den ene disken

Har lagt ved et snapshot av hvordan det ser ut

92f39d105262790.jpg

Endret av visio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...