Gå til innhold

De beste LGA1366 hovedkortene?


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk for kortet jeg linket og sitter med det i fanget her og nå. Må si jeg er imponert over hvor mye man fikk for pengene her. Virkelig et gjennomført X58 kort til en lav pris. Blir spennende å se om det klokker like problemfritt som mitt tidligere P6T6.

 

Tipper nok det skal gå ganske så knirkefritt, da jeg regner med du ikke driver med sirkusklokking. :-)

Lenke til kommentar

Klokking kommer sist på lista, først skal alt opp å gå i god funksjonell stand igjen :). Det hadde jo vært gøy å se hvor langt bussklokken strekker seg på dette kortet, men jeg lar den fristelsen ligge. Blir det klokking skal det kjøre på den samme lunkne og "no-effort" aktige W3520@4GHz(20x200) som jeg har hatt siste året.

 

Fargen på kortet er forøvrig avvikende fra bildene. Det er grønt og mosegrønt fremfor fargene som fremkommer på bildene. Ikke at det gjør noe, men greit å vite og det var litt skuffende i og med at jeg håpet på en smashing match med Noctua viftene mine hehe. Det var også minimalt med kabler og slik i esken, men noe må det gå utover når man skal presse prisen så langt ned som dette X58 kortet her og alikevel opprettholde god kvalitet. "lite kabler" kan også være litt missvisende, det fulgt med 4 sorte og gode sata kabler samt en CF bro dog ingen SLI bro.

 

Ellers fulgte det med et artig "Certificate of Realiability" i hard glanset papp. Her er det en lang liste over hvilke tester div. viktige komponenter har vært i gjennom. Mao. dette virker solid og lovende.

SABERTOOTH gir virkelig et ekslusivt preg, noe jeg synes er uvanlig i et lavt prissjikte. Man må annse 1400,- som lavt når de fleste gode kortene ligger over 2500,-.

 

Ikke minst må det sees som en suveren inngang til Intel sekskjerne og mulighet for opptil 24GB minne med gjennomført kvalitet til en meget lav pris. Hvorvidt det støtter ECC minne (som blir viktig med større minnemengder) er jeg ikke helt sikker på men siden P6T6 gjør det skal man ikke se helt bort i fra det. (jeg gjør ingen forsøk på å sammenligne dette med supermicro, tyan ol.)

 

Det er ikke ofte jeg etter 25 år i løypa gleder meg i stor grad til å skru, men denne gangen må jeg si produktet gir tilbake litt av den gnisten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...