Gå til innhold

Kjøpe Nehalem/Westmere, eller vente på Sandry Bridge/Ivy Bridge?

Jakke

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt fullblokk og MOSFET-blokker til mitt X48, så min neste oppgradering blir 2 stk 6970 en gang i desember.

Jeg sitter på en Q9400 @ 3.8, den duger mer enn mine 4870er gjør nå og i framtiden, men ut i 2011 er tiden inne for meg å oppgradere.

Jeg vet at Sandry Bridge kommer i Q1 2011, og har en annen socket enn Nehalem, mens Ivy Bridge kjører samme socket som Sandy, og skal slippes kanskje så tidlig som 2H 2011.

Etter dette kommer det ikke noe større fra Intel før 1H 2013.

Så, sett dere i min situasjon: I løpet av 2011 skal jeg ha nytt HK, RAM og CPU. Skal jeg peise på med en gang pengboka sier ja, og handle meg en Westmere og Socket 1366, eller skal jeg tenke framover og kjøpe en Sandy Bridge og Socket 2011, eventuelt vente på Ivy Bridge som blir å kjøre samme socket som Sandy Bridge?

Penger er ikke et spørsmål, det blir den laveste/midt-versjonen av uansett prosessor-serie, som da ligger rundt 2000-4000 kroner. Pris totalt blir jo da 6000 sånn cirka.

Jeg har ingen tall på hva Sandy og Ivy faktisk kan yte.

Mvh. Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som har noen meninger om dette? sitter med samme "problem" selv. klør litt i fingrene for å få satt opp ny data men har ikke peiling på ytelse osv på nye platformen intel kommer med.

sandy bridge skal vel komme tidlig 2011? første kvartal ihvertfall

Endret av sceeZer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...