Typhon Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Jeg lurer på en ting: Hvor stor vifte er det plass på en ThermalRight SK 6?? jeg har en 80mm, menneh.... må jeg bruke en konverter av no slg eller.no?? http://home.no.net/bardi86 Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 13. oktober 2001 Del Skrevet 13. oktober 2001 Den er beregnet på en 60mm, men det nok ann å bruke en 80mm med adapter. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Vil dog ikke anbefale deg Thermalright SK-6 men.. Snakket med en fyr på IRC som ikke hadde noe bra resultater med den.. Heller RÆVA! Klarte såvidt å holde tempen nede på en TBird 1,33 @ 1,33GHz! Men men. Veit at han har en del peil på data.. Kameraten hans prøvde å montere den også, sa han. Han fikk også dårlige resultater. Vet ikke om det var samme eksemplar av kjøleren. Allikevel. Han IRC fyren var ikke helt grønn på data for å si det sånn. Nå kjørte han i steden en TaiSol CGK760 med 7k vifte! Det fungerte tydeligvis mye mye bedre enn Thermalrighten med samme vifta montert! det sa i hvert fall han.. Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 SK-6 med en kraftig 60x60vifte er en meget bra kjøler som har gjort det skarpt på alle tester jeg har sett. Har selv en SK-6 med fanadapter og 80x80 og det er IKKE å anbefale, kjøler endel dårligere. Format_C Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 15. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2001 Jeje, samma hva du sier. Jeg kjøper’n =) Menneh....han derre kisen du babler om. Du sier at han er så god på data, ikke sant? Men hva på data er det han kan? Er han god med software eller hardware? Det er to forskjellige ting det skjønner du!!! Brukte han kjølepasta? (Artic Silver e.t.c....) og planslipte han den? Det er to viktige ting for å få mer ut av kjøleribba!! Så spørr han kisen din om det du. Dessuten så sier Overklokking.no at denne kjøleribba her er det beste dem har testa!!! Så det så...... Lenke til kommentar
lax Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Quote: On 2001-10-15 11:16, Format_C skrev:SK-6 med en kraftig 60x60vifte er en meget bra kjøler som har gjort det skarpt på alle tester jeg har sett. Har selv en SK-6 med fanadapter og 80x80 og det er IKKE å anbefale, kjøler endel dårligere.Format_C Du kjører ikke tilfeldigvis MightyMachine? ( Nr 309 her: http://www.mamut.com/controls/shop3/standa...=3dfxcool&gid=9 ) Har nemlig bestilt denne.. Hvis ikke er den sikkert omtrent lik.. Gidder du å gi noen resultater du har fått? Hvilken vifte bruker du? Hvilken vei har du vifta? Masse spm, håper d går bra.. Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Jeg har en Thermalright sk6 med Delta 60x60x25mm 7k rpm. Dette kjøler som bare det. Thermalright sk6 er noe av det beste du får av luftkjøling(og langt bedre en CKG760). Kansje litt dumt å nevne den siden her,men det får gå. Ocshoot fikk bedre resultat med thermalright sk6 og 7k delta vifte enn de fikk med Swiftech MC462... Dette betyr jo ganske enkelt at Thermalright sk6 er en rå kjøleribbe.. Han IRC fyren din kan ikke være helt med. Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Quote: On 2001-10-15 14:50, lax skrev: Quote: On 2001-10-15 11:16, Format_C skrev: SK-6 med en kraftig 60x60vifte er en meget bra kjøler som har gjort det skarpt på alle tester jeg har sett. Har selv en SK-6 med fanadapter og 80x80 og det er IKKE å anbefale, kjøler endel dårligere. Format_C Du kjører ikke tilfeldigvis MightyMachine? ( Nr 309 her: http://www.mamut.com/controls/shop3/standa...=3dfxcool&gid=9 ) Har nemlig bestilt denne.. Hvis ikke er den sikkert omtrent lik.. Gidder du å gi noen resultater du har fått? Hvilken vifte bruker du? Hvilken vei har du vifta? Masse spm, håper d går bra.. Joda, det er nok en "Mighty Machine" jeg har. Har satt den på en 1333 og tempen ligger på +/- 45 med Arctic Silver 2 såvidt jeg husker. Leste en artikkel om denne kjøleren med overganger og det ble konkludert med at dette ikke funket spesielt bra på denne. Noe av grunnen kan være at viften snues for å unngå turbulens i fanadapteret og at kjøleren rett og slett funker bedre om vifta blåser direkte på ribbene. KJØP EN KRAFTIG 60x60 ISTEDET. Format_C Lenke til kommentar
Novec Skrevet 16. oktober 2001 Del Skrevet 16. oktober 2001 Det er overgangen som er flaskehalsen her, selve ribba er nesten stor nok til å ta imot en 80mm vifte. Lag en skikkelig hjemmemekka trakt sjøl, som festes på utsiden av ribba så hele ribba kjøles av vifta, så regner jeg med at du får bedre resultat. Da vil et større areal bli kjølt, i tillegg til at vifta får et mindre mottrykk å slite med. Lenke til kommentar
lax Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Quote: On 2001-10-16 16:55, Format_C skrev: Quote: On 2001-10-15 14:50, lax skrev: Quote: On 2001-10-15 11:16, Format_C skrev: SK-6 med en kraftig 60x60vifte er en meget bra kjøler som har gjort det skarpt på alle tester jeg har sett. Har selv en SK-6 med fanadapter og 80x80 og det er IKKE å anbefale, kjøler endel dårligere. Format_C Du kjører ikke tilfeldigvis MightyMachine? ( Nr 309 her: http://www.mamut.com/controls/shop3/standa...=3dfxcool&gid=9 ) Har nemlig bestilt denne.. Hvis ikke er den sikkert omtrent lik.. Gidder du å gi noen resultater du har fått? Hvilken vifte bruker du? Hvilken vei har du vifta? Masse spm, håper d går bra.. Joda, det er nok en "Mighty Machine" jeg har. Har satt den på en 1333 og tempen ligger på +/- 45 med Arctic Silver 2 såvidt jeg husker. Leste en artikkel om denne kjøleren med overganger og det ble konkludert med at dette ikke funket spesielt bra på denne. Noe av grunnen kan være at viften snues for å unngå turbulens i fanadapteret og at kjøleren rett og slett funker bedre om vifta blåser direkte på ribbene. KJØP EN KRAFTIG 60x60 ISTEDET. Format_C Synes du den bråker mye? Så vidt jeg skjønner er det en Sunon vifte, 39 cfm, 2900rpm. Fyren jeg bestilte fra i USA sa den var meget vanskelig å høre, nesten lydløs.. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Noen som trenger et kurs i quoting her? Lenke til kommentar
kaktus_ Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Hører folk sier at dette er en dårlig kjøler. Jeg har ribba og en funnel fra Microplex. Før jeg satte funnelen på ribba, saget/slipte jeg av alle kanter som kan stoppe lufta. Så funnelen er bare 4 plastplater, ikke rund i bunnen. Oppå har jeg nå en delta 80*80*38mm, og på en 1ghz oc til 1160, kommer jeg ikke over 30 grader, uansett hva jeg gjør. Så jeg klager da ikke.. :smile: Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 17. oktober 2001 Del Skrevet 17. oktober 2001 Det med å skjære av innsiden er nok en meget god ide, hadde tenkt å gjøre det men har liksom ikke fått gjort det enda. Målte du resultatene før og etter? Det har nok endel å si da det nok skapes mye turbulens i kammeret ved overgangen. Har du snudd vifta slik at den blåser mot kjøleren? Bråk, ja herregud han som kaller denne lydløs er velkommen hjem til meg en tur. Format_C Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Quote: On 2001-10-15 13:58, Typhon skrev:Jeje, samma hva du sier. Jeg kjøper’n =)Menneh....han derre kisen du babler om. Du sier at han er så god på data, ikke sant?Men hva på data er det han kan? Er han god med software eller hardware? Det er to forskjellige ting det skjønner du!!! Brukte han kjølepasta? (Artic Silver e.t.c....) og planslipte han den? Det er to viktige ting for å få mer ut av kjøleribba!! Så spørr han kisen din om det du. Dessuten så sier Overklokking.no at denne kjøleribba her er det beste dem har testa!!! Så det så...... Fyren jeg snakket om hadde peil på data jah! ingen grønning! han har lissom bygd mange mange pc'er.. og både han og kameraten prøvde kjøleren. Den fungerte ikke noe bra i følge han. Nå har han tbird 1,33ghz @ 1,6Ghz med taisol cgk760 og 7000rpm fan. Han brukte arctic silver. Det er jeg så og si sikker på. Han er da ikke så dum at han dropper det. Tror ikke han planslipte kjøleren. Men plansliping skal normalt ikke ha mer å si enn noen grader.. ikke flere titalls.. Og duh.. heh.. ikke snakk til meg som om jeg er grønn på data! : hehe.. Tror du ikke jeg har lest testene av den vifta?!!? har lissom lest over 5 tester av den fuckings kjøleren.. hehe.. alle scorte bra.. men men.. poenget mitt VAR AT HAN FYREN JEG PRATA MED fikk DÅRLIGE scores med den vifta :wink: ikke noe spesielt mer.. heh. tenkte bare jeg skulle advare. Vel vel. Leste test av Alpha PAL8045 kjøleren. Den var ble sammenliknet med Swiftech MC462 (de testet dem med nøyaktig samme vifte påmontert). Alpha'en var best! Det tyder på en veldig god ribbe =) [ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-10-18 19:39 ] Lenke til kommentar
kaktus_ Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Quote: On 2001-10-17 17:52, Format_C skrev:Det med å skjære av innsiden er nok en meget god ide, hadde tenkt å gjøre det men har liksom ikke fått gjort det enda. Målte du resultatene før og etter? Det har nok endel å si da det nok skapes mye turbulens i kammeret ved overgangen. Har du snudd vifta slik at den blåser mot kjøleren?Bråk, ja herregud han som kaller denne lydløs er velkommen hjem til meg en tur.Format_C Vifta blåser selvfølgelig mot kjøleren.. Har hatt noen dårlige erfaring hos en kompis med å snu den :sad: Når det gjelder før og etter.. så var det ikke noe før med denne ribba. Hadde en superOrb før, som godt kunne komme opp i 50 grader. Og bråk har man kun når man vil, ved hjelp av en rheostat. Den gamle 400ern vår bråker MER enn min pc når alle vifter (8) er slått på minimum, og idle kryper ikke cpu over 30 grader Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Eg har ei SK6 kjøleribba på duron 800@1017, den hadde eg ei 60mm Delta BlackLabel vifta på før, og det var kjempekjøling farr :razz: Nå har eg sett på ei 92mm cooler master vifta (43kr på http://www.flexi-data.no), den monterte eg _uten_ fan adapter (ja, rett på ribba) Med SK6'n følger det nemleg med festeklips til 25mm tjukke vifter, og festeklips til 38mm vifter. Eg brukte eit 25mm festeklips på den eine sida, og eit 38mm festeklips på den andre sida. Dette fønker kjempebra, maks tempen min nå er ca.37-38, og sett i sammenheng med at ein heil del av lufta fra vifta går "utfor" kjøleribba og det er _mykje_ stillare er eg skikkelge godt fornøgd! _________________ -Real men don't drink decaf!- [ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2001-10-24 14:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå