Deem Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Har en 5800, den begynte å slå seg av etter et par fall i bakken, så jeg kjøpte 3720 classic, støtsikker! Jeg synes i grunn at 3720 er en fin og enkel telefon, men den er for enkel. Jeg har fikset 5800en, men har ikke gått tilbake til den siden den enkelt og greit ikke var det helt store. Kjøpte meg også en iPod touch og den fungerer greit som underholdningsenhet. Spill og musikk, sånn sett er iPhone uaktuelt siden det blir så liten forskjell. Pleier å ha med meg iPoden og telefonen over alt. Har som regel med meg en Canon S90 for bilder også. Til poenget: Er det verdt å bruke fire tusen på å kjøpe meg en ny telefon? Å ha en iPod, telefon og kompaktkamera med seg til enhver tid tar litt plass, veier litt og er ikke alltid like praktisk. Men når jeg først har det beste fra to verdener, og noe helt OK fra den tredje, virker det litt dumt å bruke fire tusen kroner på det. (Jeg er student ergo økonomisk synspunkt) Jeg lurer på om det er verdt pengene å oppgradere fra en 5800 til N8, Desire, Galaxy S, Blackberry Bold, X10 mini pro eller noe for å slippe lasten? iPhone er uaktuelt siden jeg ikke vil tappe telefonen for strøm med spilling, da tar jeg heller med iPod touchen i tillegg som ikke tar all verdens med plass. For og imot, hvilke telefoner bør jeg vurdere? Dama har en Galaxy S som hun ikke liker, så hvis hun finner en annen telefon kan jeg kjøpe den og så bytte med henne, men da er det kamera uten blitz. Som betyr at jeg må forsette å drasse med meg kompaktkameraet. Jeg har ikke dårlig tid, så om det er en modell som er tilgjengelig nå eller nye modeller som skal komme i første kvartal av 2011 er det like greit for meg. Takker for input Endret 5. november 2010 av Deem Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det ryktes jo at diverse kameramonstre er rett rundt hjørnet fra produsenter som feks panasonic (androidenheter sannsynligvis). Vi snakker da sent Q1 eller Q2 2011. Jeg hadde akkurat samme dilemma som deg når jeg først kjøpte smarttelefon. Den første (htc hero) var definitivt ikke god nok til å fylle disse punktene. Nokia N8 er i min mening det though. Jeg har hatt den i noen uker nå. På den tiden har jeg hørt masse på spotify, tatt snaut 500 bilder og filmet et drøyt dusin filmer. På alle områder gjør mobilen en kjempejobb. I tillegg har den det jeg behøver av støtte for smarttelefonting som kalendersynking, mail, underholdning etc. Siden behovene du gir uttrykk for er så og si identiske som de jeg hadde og jeg har sett en del på desire og galaxy s vil jeg si at N8 er det eneste reelle alternativet. Da koker det egentlig ned til - hva lurer du på om denne telefonen? Hvilke kriterier må gjelde for at den i dine øyne skal være verdt sin pris? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Jeg synes Symnian S60 ikke er skikkelig egnet for touch, men heller taster fordi det er så gammeldags. Er menysystemet og brukeropplevelsen til Symbian^3 lignende, eller har de tatt mer etter android? Med Symbian S60 og S40 blir det veldig mye browsing for å komme dit jeg vil. Jeg trenger en mobil med et kamera som er like bra som et kompakt kamera, da blir jo hele poenget med kompaktkameraet mitt borte. Men gjerne så bra at jeg tør å legge igjen kompaktkameraet når jeg ikke vil ha med meg masse saker. Jeg prioriterer funksjonaliteten og brukervennligheten til telefonen først og fremst, så et anstendig kamera. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Symbian^3 er noe mer omstendelig enn android, men det er på alle mulige måter et touchverdig os. Jeg har ingen problemer med å gjøre det jeg vil til enhver tid uten å bruke en million år liksom. Hvis kameraet er 2. prioritet så seiler jo galaxy s opp, men igjen så har denne telefonen dårlig lydkvalitet ut på minijack. Vil anbefale deg å prøve ut en N8 hvis du kjenner noen som har den / oppsøke butikk og trykke litt. Hvis du liker menyoppsett etc så er jo saken biff! Forøvrig ser jeg ikke problemet i at mobilen tar over for kameraet. Er ikke dette bare et pluss? Lenke til kommentar
Deem Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Jeg ville bare understreke at jeg ikke kjøper mobilen for kameraet sin skyld, for eksempel Samsung Pixon 12. Skal tusle innom noen butikker som sannsynligvis har N8 til utstilling og prøve litt for å se om det er verdt pengene å oppgradere til en N8 eller Galaxy. Det eneste enorme problemet jeg har med Galaxy er mangelen på blitz, det hadde vært fint med en ekstern blitz som ekstrautstyr til den telefonen. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Nei at man ikke utelukkende kjøper for kamera forstår jeg jo, men nå har jo N8 det beste mobilkameraet som er å få tak i for øyeblikket pluss at det andre den bringer med seg! I forhold til blitz så har jo N8 kun zenon, ergo den fungerer ikke når du filmer. Når det er sagt fungerer den ypperlig i mørket - vesentlig bedre enn ledlampene som er vanlig på andre telefoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå