vestlia Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hvordan ble det med pc-kjøpet? Tenker selv å kjøpe meg en ny 13", sett litt på mac book pro grunnet lys bak tastatur og optisk drev, vingler litt mellom den og Asus UL30VT. Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) *820tg kommer også med hd5470 om man ikke er intresert av spill. Jeg har klart å trekke ut 14 timer fra min 4820tg med 9-cell batteriet. Da med bluetooth deaktivert, og wlan aktivert, og et skritt over minste lysstyrke, og passet på å holde meg unna nettsider med flash/brukte flashblock. Det høres litt urealistisk ut. Jeg har en asus 1005p, den er ganske gjerrig, finnes vel ikke noe mindre gjerrig og med 9 cell greier den ca. 13 timer under veldig optimale forhold og langt mindre i praksis, der den brukes på samme måte som når den er koblet til adapter. Nå er batteriet på 64 %, bra med lysstyrke og trådløs på. 6 timer igjen. Endret 11. november 2010 av festen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Er det ikke fint når virkeligheten er urealistisk. Har sitti i sofaen i fire timer nå, med lysstyrken på halve, wlan på, og normal surfing med youtube og annet morsomt, og hadde 65% batteri når jeg satte den på lading igjen. Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) R630 er ikke en dårlig maskin. Trolig er den milevis over Acer timeline i byggekvalitet. Asus og Acer har ikke forstått at en en knapp mus som vipper over sentrum er ubrukelig. Det i seg selv er nok til å styre unna de merkene. Det fungerer til nød på en billig netbook. Ikke på en maskin til over 3000 kroner. Lurer på hva Acer putter inn i maskinene for at nye maskiner skal lukte så forferdelig når de blir varme. R630 / R705 / R700 er en solid maskin bygd i magnesium. Tastaturet er ikke noe for meg. Ser ut som en billig utgave av sony sin toppmodell, uten at den ser billig ut. Egentlig er ikke byggekvaliteten like kritisk på en ultraportabel som på en større maskin, husk en mindre maskin blir mer sterk relativt til vekt og størrelse. Den skal visst være varm på siden, litt varm. Tastaturet er rart og har litt svikt. Jeg lest gjennom tilbakemeldingene til de som hadde kjøpt storebror portege r700 på amazon.com og det ser ut som mange er fornøyd med den maskinen. Jeg ville sett på lenovo sine thinkpad modeller. Da kan du få bra tastatur og mus. Dell sine latitude er en slags etterligning, men mus og tastatur på de er ikke like bra som på thinkpad. Dessuten er skjermen altfor myk i konstruksjonen, sammenlignet med thinkpad, forbildet til latitude. En thinkpad er tidløs. En legende. En stygg kladd du lærer deg og like. Etter at du har hatt en thinkpad blir det vanskelig å finne noe annet som er bra nok. Han som tester maskiner i PC world bruker thinkpad. Alt det andre av modeller kommer og går. Thinkpad består. Endret 11. november 2010 av festen Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Går dårlig med kjøpet. Synes det meste er for dårlig. Forventer mer etter at jeg har hatt min XPS m1330 i tre år. Den har god byggekvalitet, veier to kg og med mitt nye batteri nå har den 4-5 timer i seg, og 4,7 på windows opplevelses index. Jeg blir rett og slett skuffa når jeg ser på hvilke PCer man kan kjøpe, når jeg nå har hatt denne i tre år. Hva med disse Lenovo-dataene som ser litt bedre ut da, Thinkpad Edge 13. Erfaringer med de? 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg vil heller sett på en med skikkelig tastatur. http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5525&review=lenovo+thinkpad+t410 Her slipper du dessuten det bredeste formatet. Derfor er denne litt mindre enn du skulle forvente av en 14 tommer. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Festen: Og så var det det med pris da. Lenke til kommentar
TomSchr Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Er i samme situasjon og leter etter en stilren, tynn, bærbar med 13-14", god batterikapasitet og stor disk. Har kanskje funnet den nå; Gigabyte M1405, 1,7 kg, 2,8 mm tykk, 14" skjerm, 12 timers batteri (bytte mellom DVD/ekstra batteri) dockingstasjon med 1 gb grafikkort, Virker veldig spennede, prisantydning i overkant av 8.000,-(inkl.mva) Link: http://echoice.no/ds_product_info.php/products_id/115 Har sett maskinen og den virker spennende. Både tastatur og pad virker mye bedre enn Asus/Acer. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Festen: Og så var det det med pris da. Det er mulig å regne 4 år holdbarhet på en slik maskin. En annen fordel med å kjøpe maskiner som er lagd i litt antall er at det er ganske lett og få tak i deler og utstyr om noen år som ikke koster en formue. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Og likefullt står det klart og tydelig maks 8000kr i førstepost. Om du vet om en t410 til under 8000 så skrik ut. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Og likefullt står det klart og tydelig maks 8000kr i førstepost. Om du vet om en t410 til under 8000 så skrik ut. Jeg vet ikke om det går, men jeg tror det er mulig å importere og ettermontere norsk tastatur uten å havne så mye over den prisen. Det blir alikevel opp mot 10 tusen hvis du skal ha en brukbar SSD. Det lønner seg å se på litt maskiner og prøve det som kjøpes. På mange maskiner har de knapper som er for harde til musa, noe som er veldig ubehagelig for den som har litt tendens til musearm eller vonde fingre. Det er nesten ektremt hvilken kraft som behøves på enkelte modeller. Museknappene skal være veldig løse og lette og trykke ned, perfekte er de på en thinkpad. Tastaturet, skjermen og museknappene er de 3 tingene som betyr noe, og det må oppleves. Ikke noen spesifikasjon kan avsløre det. Endret 12. november 2010 av festen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 5500+500 i frakt = 6000 * 1.25 = 7500 + norskt tastatur = 8500. Da får du en skrapet modell, med 1 års garanti, som ikke har så veldig mye å stille opp med mot andre laptoper i prisklassen 8000kr. For all del t410 er en helt enormt flott maskin, og jeg skulle ha skaffet en på dagen om jeg kunne få den med kraftig nok spec. Men den passer ikke inn i denne sammenligningen. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) 5500+500 i frakt = 6000 * 1.25 = 7500 + norskt tastatur = 8500. Da får du en skrapet modell, med 1 års garanti, som ikke har så veldig mye å stille opp med mot andre laptoper i prisklassen 8000kr. For all del t410 er en helt enormt flott maskin, og jeg skulle ha skaffet en på dagen om jeg kunne få den med kraftig nok spec. Men den passer ikke inn i denne sammenligningen. Garanti er ikke så viktig. Det som betyr noe er at skjermen og maskinen er hel når den er ny. Les det jeg skriver om tastatur og museknapper. Det og at maskinen er solid med god skjerm, betyr mye mer enn hva slags spesifikasjoner den har. Jeg ble veldig skuffet da min nye acer var dårligere enn min 4 år gamle lenovo og bruke, enda den hadde veldig flotte spesifikasjoner. Jeg tror ikke de som lager datamaskiner hos Acer, Asus og HP har noen greie på hva de driver med så lenge de ikke greier å produsere noe så enkelt som en gode knapper til trackpad. Endret 12. november 2010 av festen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 No offence, men jeg tviler på at du har noen mer kunnskaper om thinkpader enn det jeg har, men du kommer likevel ikke med en jet fighter til et bilrace. Man får det man betaler for, og om du velger de billigste modellene så er det klart at du ikke får den beste kvaliteten. ACER timelinex *820 serien er noe av det beste acer har laget (uten at det betyr så mye) og vil i denne sammenligningen passe mye bedre enn en thinkpad, siden de først og fremst ligger innenfor prisgrensen, men også er mye mer stilrene i følge trådstarter, og har en mye mye lenger batteritid. Fanboyisme kan gå et annet sted, jeg har eid et tosifret antall thinkpader gjennom tidene, og den seneste er en 14" R61, og siden du vet så mye om disse, så vet du sikkert at den er identisk med t61 unntatt et par mm tykkelse. Jeg vet godt hva de står for, hvor de kommer fra, og hva de er. Jeg vet også hva de ikke er, og det er egnet i denne sammenligningen. T410 begynner vel på 11 000kr, og er således langt over budsjett. Jeg tviler på at en som er ute etter stilrenhet er intresert i å bruke ukesvis på å importere en pc, skifte tastatur, og være helt uten garanti. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Jeg utelukker ikke at Acer maskinen din er bra for han. Mye avhenger av bruken også. Har også eid et par datamaskiner før kan du si... Så hvis du skulle hatt en maskin for de neste 3 årene, uten tanke på videresalg, innkjøp osv, pris hadde du byttet den du har mot t410 hvis du kunne uten kostnad? Endret 12. november 2010 av festen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Hvordan klarer du å blanke ut et tastatur? Jeg har en 10 år gammel thinkpad, har sikkert skrevet et halvt bibliotek på den, og e-knappen begynner å falme litt, men det er det eneste. Men så skal det sies at jeg ikke har brukt noe annet enn IBM/Lenovo tastaturer over noe langt tidsspenn, så kanskje det du prøvde å poengtere at skjer med andre maskiner. Ang toshiba og intern magnesium, så er kvaliteten på plastdekket magnesium og et godt ytre skall av aluminium rimelig likeverdig. Det skal dog sies at honeycomb-strukturen lenovo bruker i skjermene leverer en skjermstabilitet som er helt uovertruffen. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Hvordan klarer du å blanke ut et tastatur? Det er ikke noe problem å blanke ut trackpad knapper, trackpad og tastatur hvis du skriver mye i høy hastighet. Mener ikke at bokstavene blir borte, men at mønsteret blir borte. Endret 12. november 2010 av festen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Som sagt, har brukt en thinkpad mange timer daglig over mange år, og skrevet mange tusen sider med diverse oppgaver, og sikkert enda mer på msn og forumene, og likevel ser det nesten ut som nytt. Så det er kanskje noe du gjør her. Protip: Blanke taster har en tendens til å komme raskere om man er skitten på fingrene. Eller om du skriver med neglene. Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Som sagt, har brukt en thinkpad mange timer daglig over mange år, og skrevet mange tusen sider med diverse oppgaver, og sikkert enda mer på msn og forumene, og likevel ser det nesten ut som nytt. Så det er kanskje noe du gjør her. Protip: Blanke taster har en tendens til å komme raskere om man er skitten på fingrene. Eller om du skriver med neglene. Du må nok skrive mer har bare igjen Z X Ø Æ Q jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Nah, jeg tror konstant buttonmashing 11 timer om dagen hver dag i ca 3-4 år skulle slite mer enn nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå