Gå til innhold

Problemer med trådløst internett

Anbefalte innlegg

Har internett fra Ventelo, og trådløs ruter fra Jensen Scandinavia.

Når jeg er koblet til internett via trådløs ruter så hopper den ut av seg selv. Hastigheten er ustabil og iblant får jeg ikke koblet til ruteren i det hele tatt.

Når jeg er koblet til via kabel funker alt perfekt.

Har snakket med både Ventelo og Jensen og funnet ut at det min pc det er feil med. (Har 2 andre pc'er i hus som det fungerer som det skal med.)

Har en Compaq Presario CQ71.

Noen som har noen forslag om hva som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forandret på noen instillinger forskjellig i forhold til de andre pc'ene? Eller er ingen ting forandret i det hele tatt? Benytter alle pc'ene seg av samme frekvens? Dvs 2,4GHZ eller 5 GHZ :p

Du må nok forklare litt nærmere :p

Hvor endrer jeg frekvens, og hva bør den være?

Lenke til kommentar

Tja... Har du en litt "moderne" router så kan du benytter deg av både 2,4ghz og 5ghz frekvenser. 2,4ghz er vanligste som er mer standard, mens 5ghz er mer "moderne". Normalt så må du logge deg inn på routeren for å endre kanalene de skal være på. Finnes flere guider som du kan finne ved å søke på google. Tenkte at problemet kan være at den siste dataen er koblet for seg selv på en av de frekvensene, og at den kanalen frekvensen er på er i konflinkt med noe annet trådløst utstyr. Vet ikke helt om du forstod noe mer etter min forklaring da :p

Lenke til kommentar

Tja... Har du en litt "moderne" router så kan du benytter deg av både 2,4ghz og 5ghz frekvenser. 2,4ghz er vanligste som er mer standard, mens 5ghz er mer "moderne". Normalt så må du logge deg inn på routeren for å endre kanalene de skal være på. Finnes flere guider som du kan finne ved å søke på google. Tenkte at problemet kan være at den siste dataen er koblet for seg selv på en av de frekvensene, og at den kanalen frekvensen er på er i konflinkt med noe annet trådløst utstyr. Vet ikke helt om du forstod noe mer etter min forklaring da :p

Joda forstod.. tror jeg :p

Men har vært på telefon med Jensen og endret på frekvensen og sånnt. Og hvis jeg endrer frekvensen i ruteren så gjelder vel den for alle pc'ene som kobler seg på ?:S

Lenke til kommentar

Hvis driver lastes ned som .exe, så skal den være installert etter du har kjørt filen.

Som du ser, så er det tre forskjellige drivere, avhengig av hvilket nettverkskort som står i maskinen. Du bør prøve alle tre, dersom du ikke vet hvilket du har.

har prøvd alle 3, men det blir ikke bedre =(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...