frds Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Hei, Vet ikke om dette er rett postet, men uansett så får en moderator flytte den. Problemet er at jeg har en WD ekstern hardisk. Denne har jeg hatt en god stund, men idag var jeg så uheldig at den ble koblet fra Macen uten at jeg matet den ut. Nå som jeg skal prøve å få kontakt med den igjen fungerer ikke dette. Jeg kan ikke lese eller komme inn på den. Har også sjekket den opp i diskverktøy, men der kan jeg ikke gjøre noe. Det er tydlig at Macen finner den da den kommer opp her(?) Har også prøvd å starte opp i sikkerhetsmodus uten hell og har også testet den på andre maskiner uten hell. Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal få reddet det som er inne på disken? Om det er mulig i det hele tatt? edit: Den lyser når den er koblet til i det minste.. Takk. Endret 4. november 2010 av frds Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Har hatt akuratt det samme problemet med min packard bell harddisk. Hadde den koblet til iMacen en god stun, plutselig slutten den og virke. Den lyste men fikk ikke kontakt med Mac'en. Prøvde også flere mac'er uten hell. Vet egentlig ikke hvordan jeg fikset det, men den virker nå vertfall. Jeg lot den bare stå koblet til hele tiden en stund. Så virket den etter en stund. Har du den koblet til Mac'en hele tiden, eller kobler du den til når du skal bruke den? Hvis den lyser så indikerer det vertfall at den virker. Lenke til kommentar
frds Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Har den ikke koblet til macen hele tiden, bare kobler til når jeg skal bruke den. Skal nevnes at jeg også har prøvd på windows pcer også. Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Samme var det med meg også. Prøv å la harddisken være tilkoblet hele tiden, og se om macen registrerer den etter noen timer. Lenke til kommentar
frds Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 har hatt den koblet til i noen timer idag, og det er fortsatt ikke noe forrandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå