Delvis Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) En blåfarge til WV: L0L5 ("India blue") Problemet er at den er mørkere enn lakken på bilen, og rep av små sår (steinsprut e.l.) viser igjen som små mørke prikker/flekker. Om en legger prøver av fargekoden ved siden av bilen, eller man får laget spray hos en fargehandel, blir fargen identisk med den på bilen. Problemet med den sprayen en får laget (akryl lakk)er at den må brukes opp i løpet av en uke. Etter det er den ubrukelig. Det blir selvsagt døfødt, når det man trenger er en boks i bakhånd bare til å lappe slike små merker. De man får kjøpt hos merkeforhandler(og samme hos bilextra o.l.) har altså en mørkere farge. På de står det i tillegg "M03" etter koden. Spurte en gang og forklarte problemstillingen oppe hos Møller. Og de nevnte noe om at det fins ulike varianter av fargen. Men når en kjøpte slik utbedringsspray, var det kun den ene (mørkere) man fikk. Syntes det var rart det ikke var mulig oppdrive den riktige fargen, men det påsto de var umulig. Så kom ikke videre der. Kan det stemme, eller er det noen som vet bedre og har et tips om hva man kan gjøre? Endret 4. november 2010 av groenn Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg har alltid kjøpt lakk hos Meyers i Tønsberg, og den lakken kan brukes til boksen er tom, uansett hvor lang tid det tar, men klarlakken som er tokomponent, den må brukes i løpet av noen dager... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg har alltid kjøpt lakk hos Meyers i Tønsberg, og den lakken kan brukes til boksen er tom, uansett hvor lang tid det tar, men klarlakken som er tokomponent, den må brukes i løpet av noen dager... Javel, Bor i nærheten av Haugesund jeg. Fikk bare et tips engang om å gå til en fargehandler å få laget lakk. Men den måtte som sagt brukes opp i løpet av en uke, eller så ville ikke herdingen fungere som jeg forsto det. ............... Men skulle gjerne visst mer om slik lakk du får laget, som kan brukes videre i lang tid. Det du nevner med klarlakk; betyr det at klarrlakk alltid må brukes over den du får laget(samme hvor smått det er)? Og en kan ikke bruke slik klarlakk som fås hos feks Biltema over den i såfall? Alle tips tas i mot med takk. For hvis jeg finner en løsning på problemet mitt der, kan det bety at jeg velger beholde bilen mye lenger. ----- Edit: ser at Meyers i Tønsberg er en "Fargerike" butikk. Den har vi jo også her, og det var faktisk der jeg kjøpte den lakken som som de sa ikke varte mer enn en uke. (det står på boksen også) Endret 5. november 2010 av groenn Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ta kontakt med ødegård lakk. Vil anbefale deg å ringe til de slik at du får svar på det du måtte lure på. Tlf.nr finner du på hjemmesiden: www.odegard-lakk.no Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Ta kontakt med ødegård lakk. Vil anbefale deg å ringe til de slik at du får svar på det du måtte lure på. Tlf.nr finner du på hjemmesiden: www.odegard-lakk.no Mange takk for det tipset der Ser interessant ut, så jeg bokmerker siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå