jajamensen Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hei! Søstra mi har greid å ødelegge datamaskinen sin, og vil gjerne ha ut diverse dokumenter av maskinen. tenkte jeg skulle ta den enkle måten, og spurte hva det ville koste for å få dette unna gjort(spurte lefdal). De kom frem til en pris på hele 1700 kroner(ba dem kysse meg i rævva ) for en jobb som jeg helt sikkert kan gjøre selv. Har greier på data, men ikke laptops. så det jeg lurer på, er om det bare er å ta ut harddisken, å koble den inn i en annen maskin/laptop, eller trenger jeg en spesiell dings? Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hei! Søstra mi har greid å ødelegge datamaskinen sin, og vil gjerne ha ut diverse dokumenter av maskinen. tenkte jeg skulle ta den enkle måten, og spurte hva det ville koste for å få dette unna gjort(spurte lefdal). De kom frem til en pris på hele 1700 kroner(ba dem kysse meg i rævva ) for en jobb som jeg helt sikkert kan gjøre selv. Har greier på data, men ikke laptops. så det jeg lurer på, er om det bare er å ta ut harddisken, å koble den inn i en annen maskin/laptop, eller trenger jeg en spesiell dings? Hehe. Ingen grunn til å punge ut til Lefdal for dette. Harddisken i laptopen er helt sikkert en vanlig 2,5" med standard sata- eller ide-kontakt som du kan koble direkte på den stasjonære. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Nei - du trenger i utgangspunktet ingen spesiell dings. bærbare harddisker har normalt samme typer tilkoblingsmulighter som vanlige harddisker. Det eneste du evt. kunne trenge å kjøpe var en overgang DERSOM du ikke har samme tpye kontakt på hovedkortet - altså f.eks. S-ATA på harddisken, men kun IDE på ditt (gamle gamle) hovedkort. Det er det dog ikke så mye risiko for, da de fleste kort både nå og i mange år før har både SATA og IDE, og det vil dekke det meste. Det som mest sansynlig kan bli et problem er om harddisken er litt gammel og er av IDE på den typen som ble brukt på laptopper. Da har du ikke riktig kontakt i PCen selv om det er samme signal det er snakk om. kontakten er rett og slett krympet ned. Slike dingser får du dog på dealextreme med gratis frakt for noen skarve doller om det blir nødvendig. Er du i Bergen kan jeg låne deg en gratis for noen dager evt. -Stigma Endret 4. november 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Probba Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hei. Jeg kan gjøre det gratis for deg. Alt du trenger å gjøre er å sende den til meg å betale for portoen. jeg jobber med sånt. Kontakt privat visst du vil vite mer. Vil du gjøre det selv trenger du en dockingstasjon som koster ca 400 kroner. Husk å ta ut batteriet før du begynner å skru i maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå