xibriz Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Som tittelen sier, så lurer jeg på om folket mener det er marked for enda en (gratis?) e-posttjeneste? Sett at man har følgende: - Egen server - Meget bra linje (opp mot 11 MB/s) - Ett bra domenenavn Eller blir man bare utkonkurert av gmail, hotmail, yahoo o.l. selv om ingen av disse er kule domenenavn. Hva tror dere? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Et 'bra' domenenavn kommer aldri til å vinne noe som helst. En eposttjeneste på en privat server har ikke sjanser til å måle seg på sikkerhet/oppetid i forhold til tjenestene du nevner over. Du vil sikkert få noen brukere, men du kan nok ikke regne med å tjene nok til å gå i pluss etter kostnader til server/drift. Er man ute etter domenenavnet kan man forsåvidt enkelt opprette konto hos deg og videresende epost til en tryggere tjeneste som gmail. Forøvrig er ikke 11MB/s i nærheten av å være nok om du skal har som målsetning å bli så stor at folk nevner deg som en del av den "o.l." etter gmail osv. På den annen side lærer du mye av å prøve, så go for it Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Jeg har tenkt på sikkerhet, kryptering, gray- og whitelisting osv. Men dette må jeg finne mer ut av selvsagt. Doh.. jeg trodde 11MB/s var mye... lurer på hva andre norske tjenester har. F.eks. start.no som jeg hadde før, men aldri var verd å betale 30 kr mnd. for. Litt dumt at du ikke har tro på at domenenavnet alene kan gi en liten "boost" til en slik tjeneste. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 For meg er det viktigste å velge en tjeneste som jeg VET vil være oppe i mange år fremover, og det må drives av et selskap som er kjent som serriøst, med en god økkonomi som nermest garanterer at dem ikke går konkurs de neste 10 årene. Derfor har jeg valgt Gmail. Noe ukjente greier som TS planlegger er helt uaktuelt, jeg vil ha en E-post jeg helsk kan bruke ut livet, da er det dumt om tjenesten bare forsvinner etter noen år. 2 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Det der blir litt feil... Hvis jeg starter en e-posttjeneste i dag, så er du kanskje interessert i den i 2025 fordi den har vært stabil i 15 år. Men hvis jeg aldri starter den.... Før det har gått 15 år med suksess, så er det sikkert andre som har andre krav. Sånn som muligheten til å få <sittnavn>@<domene>.no Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Alle store eposttjenester har flere serverer. Er du bundet til en så ryker er oppetid et problem. Gmail har i følge BBC omlag 170 millioner brukere. Du trenger nok noe mer enn en server på en 100Mbit linje for å være i det området. Tenk litt på hvor mye båndbredde hver bruker kommer til å bruke i gjennomsnitt, og hvor mange brukere som er på samtidig. MBs flyr fort når bilder osv sendes og videresendes. For ikke å snakke om spam. Et annet poeng er lagring. Hvor mye lagring får hver enkelt bruker? kommer du til å ha begrensninger på vedlegg? osv. Men, som sagt før, du lærer mye av å prøve så go for it. Bare ikke tro at du ender som millionær på egen privat øy Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Har ikke planer om å bli millionær på dette akkurat. Først å fremst så tenkte jeg at det kunne være spennende å teste ut så lenge det ikke koster meg noe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 mail.com med valgfritt (du kan velge fritt iblant mange domener), har eksistert i over 11 år... Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Nå er den tjenesten jeg planlegger norsk... å har ett kult norsk domene.. ikke "teite" domenenavn som "ravemail.com" Den kommer heller ikke til å inneholde tonnevis av reklame. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå