nomercy15 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 tenker på å kjøpe ThermalTake Volcano 11...har en :AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor (1) passer den til min vifte??har en :Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA CP5-6J31C, Copper Base AMD XP2800+ (1) og tempen ligger på rundt 60 og maskin slår seg av og piper som en politibil i hytt og pine....blir det bedre med volcano 11???( ja har kabinett vifter) Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg lurer mest på hvorfor du får hele 60 grader på ditt eksisterende oppsett. Hva er systemtemperaturen din? Hjelper det med å ta av kabinettdøren? Du skriver at du har kabinettvifter. Javdel, men det gir oss absolutt ingen garanti for at problemer ikke ligger der. Du sier ingenting om ditt kabinett, PSU, hva slags kabinettvifter eller hvor og hvordan de er montert. Hvis de er satt til å blåse den gale veien, kan de gjøre vondt verre. Ideelt sett bør alle kabinettviftene være digre og blåse ut luft parallelt bakover sammen med PSU viften. Hvis du lester testen av Volcano 11 på OCShootout, så får den ikke akkurat så gode karakterer. Se også på denne siden for tester av andre kjølere. Lenke til kommentar
DarkScorpion Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 har et annet forslag til ny vifte... cm aero 7 http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet531.htm den tror jeg skal gjøre nytta... Uansett - så er dette en utrolig stille kjøler på laveste hastighet - 33'C ved 31decibel er så langt rekord og best i klassen ! Hentet på en test fra OC http://www.ocshoot.no/cma7.htm rett og slett kul Lenke til kommentar
tokki Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg tror også aero 7 er et bedre valg, men den finnes andre steder billigere enn på 3dfxcool ! Ta et søk på prisguiden, og du vil finne. Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg lurer mest på hvorfor du får hele 60 grader på ditt eksisterende oppsett. Hva er systemtemperaturen din? Hjelper det med å ta av kabinettdøren? Du skriver at du har kabinettvifter. Javdel, men det gir oss absolutt ingen garanti for at problemer ikke ligger der. Du sier ingenting om ditt kabinett, PSU, hva slags kabinettvifter eller hvor og hvordan de er montert. Hvis de er satt til å blåse den gale veien, kan de gjøre vondt verre. Ideelt sett bør alle kabinettviftene være digre og blåse ut luft parallelt bakover sammen med PSU viften. Hvis du lester testen av Volcano 11 på OCShootout, så får den ikke akkurat så gode karakterer. Se også på denne siden for tester av andre kjølere. jeg er ikke så god med data men hva mener du med psu??ikke cpu vell??har montert kabinett viftene slik:en som fører ut luft bake,en som fører luft inn der framme og ei i siden som blåser inn mot cpu Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 jeg er ikke så god med data men hva mener du med psu??ikke cpu vell??har montert kabinett viftene slik:en som fører ut luft bake,en som fører luft inn der framme og ei i siden som blåser inn mot cpu PSU er en forkortelse for Power Supply Unit, altså strømforsyningen. Det er nesten alltid en vifte eller flere i PSuen. Den beste viften din er den som blåser ut luft bak. Viften som blåser inn foran hjelper ikke så mye, men litt. Du kan sikkert beholde den. Viften som blåser inn fra sidedøren må du gjøre noe med. Ideelt bude alle viftene som sagt båse ut bak. Men hvis viften i sidedøren står langt bak, anser vi det som tilnærmet baksiden. Da må den blåse luft ut! Du bare snur den i holderen sin rett og slett. Før du gjør dette, bør du måle hva CPU og systemtemp. er når maskinen har stått urørt (idle) en halvtime. Så bytter du om (sku av maskin ved bytte) og måler etter nok en halvtime. Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 skal prøve det og takk for hjelpen Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 men skal jeg sjekke i biosen eller f.eks speedfan??? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 men skal jeg sjekke i biosen eller f.eks speedfan??? Bruk hva som helst, lettest med et program som kjører under Windows. Du skal jo kun måle forskjellene, ikke sammenligne med noen andre. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg tror også aero 7 er et bedre valg, men den finnes andre steder billigere enn på 3dfxcool ! Ta et søk på prisguiden, og du vil finne. hvordan kan aero 7 være et bedre valg når den nesten ikke flytter luft. Luft: 10,9 - 26,9 CFM har selv en volcano 7+ luft:49.0 CFM vet at volcano 11 er bedre enn volcano 7(se tester på hardware.no) jeg har ca 38-40 i temp(42-43 i spilling) Lenke til kommentar
Zig+ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Er den noen som faktisk kjører kombinasjonen CM AERO7+ og Asus A7N8X Deluxe ? Mener jeg så en test der det var vanskelig å få dette til å passe. Problemet var visst bare med Midi-tower, noe med plassering av strømforsyning. Noen erfaringer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå