mustang74 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) hei, For det første er jeg usikker på om jeg poster under riktig emne. Uansett... Har lastet ned seinfeld på pc her, men formatet det kommer i er MKV...hva i all verden er det? Må jeg konvertere det til noe annet? WMP vil jo ikke lese.... Endret 4. november 2010 av mustang74 Lenke til kommentar
picatta Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Last ned VLC ifra www.videolan.org, installer dette programmet så får du spillt av din "lovlige" kopi Og nei, dette var nok ikke den riktige plassen å poste dette emne Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Du er nok på feil sted, men du kan få svar. mkv er et kontainerformat for blant annet h.264/x.264 samt lyd (vanligvis AAC). Et annet navn på det er matroska. Det er så vidt jeg husker et åpent format og brukes svært mye Når det gjelder WMP leser de svært få formater, og er således nesten ubrukelig uten at du installerer en del kodekser i tillegg. Matroska er noe den ikke leser. Det som finnes finner du heller ikke på microsoft sine sider. Anbrfaler deg derfor å laste nedVideolan VLC-player, og installere denne. Den spiser omtrent alt du kan kaste etter den av video- og lydformat. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 (endret) takker for svar folkens:) regnet med jeg hadde postet i feil tråd ja Endret 5. november 2010 av mustang74 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 VLC er utrolig nyttig å ha installert. Da slipper du å bry deg om hvorvidt en fil kan spilles av. Tommelfingerregelen er at hvis en fil ikke spilles av med VLC så kan du slette den^^ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 VLC er ikke alltid særlig effektivt da. Bruker noen ganger unødvendig mye ressurser. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 VLC er utrolig nyttig å ha installert. Da slipper du å bry deg om hvorvidt en fil kan spilles av. Tommelfingerregelen er at hvis en fil ikke spilles av med VLC så kan du slette den^^ Har massevis av filer VLC sliter med å spille av. K-lite media codec pack derimot fungerer alltid. Og bruker dessuten langt mindre ressurser. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det med å slette filer var selvfølgelig satt på spissen, men det skjønte dere Når det gjelder systemressurser så har jeg ingen spesielt negative erfaringer med VLC. Klart det varierer med filene, men hvis jeg først skal spille av en litt tyngre film så er det ikke så farlig om jeg for eksempel ikke kan spille samtidig. fordelene med at vlc hittil har slukt stort sett alt jeg har kastet etter den uten å klage veier mye tyngre enn å spare et par prosent cpu-bruk for min del. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 For å si det sånn så merker jeg det veldig på latopen min. Der kan jeg drite i å spille av mye HD-materiale via VLC. På den stasjonære med litt mer futt så er VLC et helt greit alternativ for meg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 VLC sliter masse med fullhd mkv filer. Man kan jo tenke at med en quad core cpu på 3ghz sammen med et ati 4870hd skulle klare å spille av hd på selv den dårligste avspiller, men likevel får jeg ofte bitfeil og skurring i lyden med vlc. For ikke å snakke om at den er helt håpløs på avspilling av film over nettverk (ironisk nok). Nei, er nok en grunn til at jeg bruker k-lite pakken som baserer seg på ffdshow. Slik at du kan åpne filer som vanlig i media player. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Mplayer er genialt, på linux, ikke fullt så optimalt på windows. Som vi åpenbart snakker om siden vi snakker om wmp. EDIT: Mplayer lastet med plugins knuser alt når det kommer til formatstøtte Endret 6. november 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) kmplayer funker knall på windowx http://kmplayer.en.softonic.com/ Endret 6. november 2010 av Skrujernet Lenke til kommentar
mgunder Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 kmplayer funker knall på windowx http://kmplayer.en.softonic.com/ Men er MKV det beste formatet å konvertere film til PC på? Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 mkv er det klart beste formatet i mine øyne, det er vel også et av de mest brukte på hd-materiale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå