Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få mindre følelser for noen?!

Gjest Indeeptrouble

Anbefalte innlegg

Gjest Indeeptrouble

Ok, trenger så sykt med hjelp nå! Har en kjempe god veninne som har type (i militæret så han er veldig lite hjemme)men som jeg har rotet litt med og fått alt for mye følelser for. ja, jeg vet at det beste jeg gjør er å stoppe kontakten med hun. Men er her problemene starter nemlig, naboen (han) og kjæresten han er de to jeg er for det meste med ellers, og de to er også bestevenner. så jeg er redd for at kutter jeg kontakten med hun jeg har følelser for så mister jeg de to andre bestevennene mine også :/

HJELP?! Trenger seriøst hjelp, er så utrolig rådvill at jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Sorry hvis det er rotete skrevet, men måtte bare få det ut så da ble det litt fort skrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for å bumpe for raskt, men hjelp! trenger seriøst hjelp før det går utover noe, har egentlig bare lyst å legge meg ned på baken å grine her, men samtidig så har jeg så sinnsykt lyst å slå til noe for jeg er så sinna på meg selv som har rotet meg opp i dette :(

Lenke til kommentar

Det er ingen enkel måte, dessverre. Ikke kan jeg si at jeg har mye livserfaring på dette området heller.

Men noen punkter har jeg fått med meg:

- Hold avstand (på den måten slipper du å bli minnet på om henne hele tiden)

- Ikke vær alene (da må du konsentrere deg om dem, tenke litt over dem)

- Vær opptatt (ikke gi deg selv sjansen til å sitte å filosofere)

- Du kan fortelle til noen du stoler på, det kan hjelpe

- Gråt det ut?

- Med tid går alt over :)

Det er ikke så mye du kan gjøre, men vær opptatt. Du kan begynne trene mye, lese bøker (hvis du er konsentrert nok) eller lignende :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hver gang du begynner å tenke på han, så må du finne en ting som irriterer deg. Og så må du fokusere på det.

F.ex. at han ikke er til å stole på, siden han har rota med deg mens han var sammen med din venninne.

Så egentlig er han ikke aktuell å være med.

Eller en hvilken som helst annen ting.

Lenke til kommentar

Takk for noen gode punkter Kjetil. Men problemet mitt er at når jeg som oftest er med de andre bestevennene mine så er hun som oftest der og.

Trening er veldig greit, men det er bare 1 time, halvannen så er jo det over :p

Lenke til kommentar

Jeg er gutt foresten, så jeg er opptatt i hun :p

Men ja, godt poeng, men hver gang jeg finner noe negativt så finner jeg alltid noe positivt også :/ Også da fortsetter jo bare tankengangen, helt til jeg ender opp med å tenke på hvor mye gøy vi har hatt sammen.

Lenke til kommentar

Gud, dette går rett til helvette. Jeg prøver å roe ned på kontakten med hun men får jo meldinger hver dag og orker ikke å si til henne at jeg ikke vil ha de, vil jo ha kontakt med hun, hun er jo min beste venn!

Var også med de to andre vennene mine, da hun finner ut at hun skal spørre hun jeg liker om hva hun gjør på, og jessda, selvfølgelig så fikk hun svar om at de var akkurat ferdig med sexen. Føler meg helt jævlig her jeg sitter nå...

Lenke til kommentar

Du har rota med dama til bestekompisen din som er i militæret og fått følelser for henne?

Enten så sier du at du har følelser for henne, eventuelt prøver å bli sammen med henne, om det er dama til bestekompisen din anbefales det derimot ikke, ellers kutter du bare litt ned på kontakten. Si du har følelser for henne og derfor trenger litt avstand, dere kan jo ta opp kontakten igjen når følelsene går over?

Lenke til kommentar

Du har rota med dama til bestekompisen din som er i militæret og fått følelser for henne?

Enten så sier du at du har følelser for henne, eventuelt prøver å bli sammen med henne, om det er dama til bestekompisen din anbefales det derimot ikke, ellers kutter du bare litt ned på kontakten. Si du har følelser for henne og derfor trenger litt avstand, dere kan jo ta opp kontakten igjen når følelsene går over?

Sånn bortsett fra at det ikke er bestekompisen min så har du fått det rett ja :p

Kan vel prøve å ta det litt mer systematisk:

Tina blir sammen med Espen

Espen reiser i militæret

Jeg møter Tina på fest 2 uker senere

Jeg, Tina, Marie og Knut (nabo) begynner å være med hverandre en del. Marie og knut er forlovet. vi reiser blant annet på flere helgeturer sammen. Jeg og Tina snakker sammen omtrent hver dag.

Jeg begynner å få en del følelser for henne og sier det til henne, men vi forblir venner (her problemene begynnte, skulle jo bare kuttet kontakt med en gang siden jeg visste hun har type).

Russetiden kom og vi var russ sammen, noe som første til at vi i fylla begynnte jeg være ganske intim og kose med hverandre før vi klina senere på kvelden, dette skjedde også dagen etterpå.

Så har tiden bare gått og vi har egentlig hatt det ganske bra sammen som venner.

Nå er det ikke mange ukene til typen er ferdig i militæret og det har nettopp gått opp for meg med et smell, så sitter her nå og vet egentlig ikke helt hva jeg burde gjøre.

Kan vel legge til at typen er ganske sjalu av seg og selvom han ikke vet hva jeg og Tina har gjort så har han lagt meg på hat allikavel, så det å fortsette et vennskap med hun virker ganske usannsynlig egentlig.

Men største problemet mitt nå er egentlig at selvom jeg ikke er med henne så er Tina og Marie bestevenner så Marie får konstant meldinger av henne. Og jeg er redd for at kutter jeg kontakten helt med Tina så kommer vennskapet mitt med Marie og Knut til å ryke også.

Lenke til kommentar

Bare forklar situasjonen, at du har følelser for Tina og derfor trenger å kutte kontakt i en periode. Så kan du heller ta opp igjen kontakten når du er over henne. At kjæresten er sjalu trenger ikke du bry deg om, det er hans problem, hun må jo få lov til å ha guttevenner, om ikke kommer neppe det forholdet til å vare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Al right, det å reise på Geilo med hun var en virkelig dårlig ide. Jeg vet det hørtes cheesy ut, men jeg klarer omtrent ikke å ta øynene vekk fra hun. Hun er så utrolig pen. Vi har også sendt en del meldinger i det siste og hver gang jeg leser en melding fra hun så blir jeg alltid litt ekstra glad :/ Da er liksom dagen min reddet, har også fått høre at jeg får et lite smil om munnen hver gang jeg sender meldinger med hun.

Lenke til kommentar

*snip*

Du er forelsket ingen tvil om det :) Men du må klare å holde deg i skinnet uansett. Jeg skjønner godt at det er vanskelig slik situasjonen er, men så er det ikke meningen det skal være lett heller. Det er ikke en umulighet at dere to kan være i lag, men for øyeblikket kan det koste deg mer enn du er villig til å betale :) Forelskelse går over, heldigvis, men foreløbig så er selvmoral det du må ha. Og for all del, ikke gjør noe du vil angre på..

Ser ikke problemet med at du er mye ilag med henne og dere sender henne tekstmeldinger og lignende, fortsett med det så får dere et fint vennskap. Men du frister deg selv også! Så du må kunne balansere det rett og slett :)

Lykke til, å prøv å ikke tenke så mye på henne som ei du er forelsket i, men heller som ei god venninne som får deg til å smile :)

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar

Takk for et veldig bra svar :)

Er vel det jeg har prøvd på, å holde igjen og fokusere på vennskapet. Sinnsykt vanskelig :p Men typen har veldig store problemer med meg siden jeg har tilbrigt så mye tid med henne mens han er vekke i militæret, at jeg kan faktisk ikke være med han i det hele tatt. Så er redd for at når han kommer hjem om noen uker så forsvinner vennskapet vårt mens jeg sitter igjen her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok, da ser det ut som jeg har sluppet bomben.

Snakket nettopp med hun på facebook og sa egentlig ikke noe mer enn at "kan ikke snakke med deg lenger". Men helvette, det gjør faen vondt. Har hele tiden lyst å bare sende en melding å komme opp med en eller annen dum unnskyldning for hvorfor jeg sa det og fortsette vennskapet selvom jeg vet innerst inne at det aldri kommer til å gå når typen kommer hjem.

Faen faen fean

Lenke til kommentar

Shit happens.. Var i veldig lik situasjon for noen år tilbake, begge to noen av mine nærmeste venner og jeg fikk store følelser for jenta. Dette pågikk lenge. Uansett hvem jeg data, rota med eller fikk kontakt med så var alltid hun i bakhodet.

Jeg begynte å studere i en annen by, mista en del kontakt i løpet av det året. Men jeg kom tilbake i år og har fremdeles kontakt med dem. Men i dag så er jeg mer glad i hun som en lillesøster, og så lenge hun har det bra med typen så er jeg bare glad på hennes vegne.

Men det tok veldig lang tid før jeg begynte å tenke på denne måten. Kanskje du bare trenger litt mer erfaring, så vil du se at ingen vennskap er vits i å kaste bort over sex. Det finnes nok av single attraktive jenter der ute.

Kortsiktig burde du prøve å holde litt avstand. Ser dere på film trenger du ikke sitte ved siden av hun, spiser dere middag kan dere kanskje invitere et par andre felles bekjente osv. Og etter lenger tid er jeg sikker på at du vil finne deg noen du syntes er enda bedre enn denne jenta og ende opp i lik situasjon som meg.

Funker ikke det så får du evaluere vennskapet nærmere og eventuelt kutte kontakten som mange andre har tipset om allerede.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...