Dildog Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg flyttet nettopp inn i ny leilighet og vet ikke hvilket TVabonnement jeg må ha. Antennekabelen ligger klar og husverten sier den er koblet opp til en tohodet parabolantenne som flere leiligheter er koblet på. Problemet er når jeg spør husverten om jeg må ha Canal Digital eller Viasat. Han sier han ikke aner hva han har selv(noe jeg tror på, da han er tidenes mest uvitende menneske). Spørsmålet er som følger; I og med at parabolantennen er tohodet, er den satt opp med både Viasat og Canal DIgital så det er samme hva jeg bestiller? Jeg er kanskje ikke så mye mer "vitende" enn husverten, men vet at her er det alltids noen som vet Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Viasat og Canal Digital bruker samme satelittposisjoner så det er fritt valg hvilken av de du velger siden den dekker begge satelitter. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Viasat og Canal Digital bruker samme satelittposisjoner så det er fritt valg hvilken av de du velger siden den dekker begge satelitter. Nja, Viasat bruker kun 5 Øst*, mens Canal Digital bruker kun 0,8 vest. Å si at de bruker samme posisjon blir litt feil, men den tohodede antennen er rimelig sikkert stilt inn på akkurat disse to, med mulighet for å velge begge. Trådstarter må sette opp tuner med to hoder via DiseqC-velger og prøve seg litt fram for å finne ut hvilken satelitt som er A og B. *Tidligere baserte Viasat seg på å ta ned ukrypterte NRK-signaler fra 0,8W mens resten ble sendt på 5E, men dette er det så vidt jeg vet slutt på nå. Gamle Viasat-kunder med to hoder har med andre ord et de ikke trenger lenger (annet enn til å ta ned de få ukrypterte kanalene som finnes på Thor). Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Viasat og Canal Digital bruker samme satelittposisjoner så det er fritt valg hvilken av de du velger siden den dekker begge satelitter. Nja, Viasat bruker kun 5 Øst*, mens Canal Digital bruker kun 0,8 vest. Å si at de bruker samme posisjon blir litt feil, men den tohodede antennen er rimelig sikkert stilt inn på akkurat disse to, med mulighet for å velge begge. Trådstarter må sette opp tuner med to hoder via DiseqC-velger og prøve seg litt fram for å finne ut hvilken satelitt som er A og B. *Tidligere baserte Viasat seg på å ta ned ukrypterte NRK-signaler fra 0,8W mens resten ble sendt på 5E, men dette er det så vidt jeg vet slutt på nå. Gamle Viasat-kunder med to hoder har med andre ord et de ikke trenger lenger (annet enn til å ta ned de få ukrypterte kanalene som finnes på Thor). Regner med det er A=0,8W grader, har prøvd å sette A=4,8E på mitt oppsett uten hell. Vet ikke om det er mulig heller? Ellers er det bare å gå bort å sjekke diseqcs-switchen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå