Gå til innhold

Reaksjoner på moderering


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jævla moderator som slettet det ene innlegget mitt, det er derfor jeg av og til skriver inn kontroll nr på innlegget.

Oppfordringer til vold blir slettet på dette forumet, det er moderators jobb. Har du problemer med det så er du velkommen til å sende meg en begrunnet PM, ellers kan du starte en tråd om hvorvidt det burde være tillatt i Tilbakemeldingskategorien. Det er ikke umulig det er flere enn deg som synes at det er greit at forumet brukes til slikt, men pr. idag er det ikke det.

 

Edit: Jeg sletter noen flere voldsoppfordringer mens jeg først er på besøk...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Blir alle forumveiledere om dagen? Ingen krav til objektivitet eller logikk?

Forumveiledere velges ikke ut fra sine logiske evner, men ut fra sine vilje og evne til å være med på å holde forumet ryddig og ordentlig for oss alle. Når de ellers deltar i diskusjonene på forumet gjør de det som brukere på linje med dere andre. Så lenge de argumenterer saklig for sine meninger så overlater vi til debatten å vurdere logikken. De skal være objektive i sin veiledergjerning, men som bruker kan de være så subjektive de bare vil i sine meninger.

 

Enkelt og greit: Har du problemer med noe en veileder eller moderator gjør i sitt verv, så kan du rette en saklig klage til oss. Har du problemer med deres argumenter i en diskusjon så møt dem med bedre argumenter, ikke med personangrep.

 

EDIT: Minner om at det er i strid med forumets retningslinjer å oppfordre til straffbare handlinger. Et par innlegg har gått svært langt i den retning nå.

Du har vært her siden 2009. Litt tidlig å leke uberstuhrmbahnfuhrer krikkert.

Den godeste krikkert blir übersturmbannführer den dagen forumets ledelse finner ham rollen verdig. Det er ingen flertallsavgjørelse. Når han minner om retningslinjene for forumet er det godt innenfor det mandat han og hans kolleger har. Det får du leve med.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har erfaring med at ingenting blir gjort her på forumet som for eksempel klager på moderering, meldinger eller assistanse. Jeg hadde en tråd jeg som det var et problem med det tok 3 måneder før noen gadd å se på det. Jeg sendte en melding til en administrator om å fjerne en tråd, fikk ikke svar før uken etter, alt for treg respons. Eller en anbefaling i tilbake meldingstråden, som ikke en gang ble kommentert.

 

Dere driver med verdensherredømme her på forumet, en tredje part som regjerer og styrer på i en privatsamtale som de har ingenting med. Jeg er også irritert over at over 100 av mine innlegg er blitt slettet bare fordi følelsene til den aktuelle moderatoren ble sjikanert. Som for eksempel hendte i den tråden om asiatiske jenter, da ble prostitusjon nevnt og plutselig var mange innlegg borte, de var ikke i strid med retningslinjene, men ble fjernet av kjønnsmessig vurdering av en administrator fordi de var upassende.

Lenke til kommentar
Jeg har erfaring med at ingenting blir gjort her på forumet som for eksempel klager på moderering, meldinger eller assistanse. Jeg hadde en tråd jeg som det var et problem med det tok 3 måneder før noen gadd å se på det. Jeg sendte en melding til en administrator om å fjerne en tråd, fikk ikke svar før uken etter, alt for treg respons. Eller en anbefaling i tilbake meldingstråden, som ikke en gang ble kommentert.

Det heter "frivillig arbeid" og "før noen fikk tid til å se på det". Det du omtaler høres mer ut som ansatte, ikke ildsjeler som faktisk påtar seg ei oppgave som alle her får nytte av. Ei oppgave som er både tidkrevende, utfordrende og svært utakknemlig. Det høres mer ut som sytring, mener eg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det gjør ingenting at jeg får fyken, dette forumet er veldig avhengighetsskapende som krever mye tid fra meg. Det er et bra forum, men det er i min interesse om jeg slutter å være her sett fra en tredje person, ikke sett fra meg pga all den tiden jeg bruker her. Jeg personlig har lyst til å fortsette her. Innlegg kontroll nr 109.

 

Edit:

Det er reklame på dette forumet noe som betyr at eierne tjener penger på det, det er her også svært mye noe som betyr at det er et slags arbeid.Jeg syter ikke for noen ting, jeg krever ingenting.

 

Men jeg blir irritert når en administrator sier dette "Admin fjernet en del usaklige poster og hvis dette gjentar seg så er det game over for vedkommende i vårt forum." Hæ Game over? altså en permanent suspensjon for noen innlegg som ikke strider mot retningslinjene, men de var rett og slett upassende.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med at ingenting blir gjort her på forumet som for eksempel klager på moderering, meldinger eller assistanse.

Vi har en svært liten backlog nå, med unntak av tekniske problemer. Kontakter du meg så garanterer jeg svar. (Dog ikke nødvendigvis positivt.)

 

Dere driver med verdensherredømme her på forumet, en tredje part som regjerer og styrer på i en privatsamtale som de har ingenting med.

Ja. Dette er et privat eiet forum, og debatten her skjer på våre premisser. Vil du ha en privat samtale med noen så bruk telefonen.

 

Jeg er også irritert over at over 100 av mine innlegg er blitt slettet bare fordi følelsene til den aktuelle moderatoren ble sjikanert. Som for eksempel hendte i den tråden om asiatiske jenter, da ble prostitusjon nevnt og plutselig var mange innlegg borte, de var ikke i strid med retningslinjene, men ble fjernet av kjønnsmessig vurdering av en administrator fordi de var upassende.

Jeg ser gjerne på en del av dine slettede innlegg. Men da trenger jeg link til tråden og litt tid til å grave i papirkurven. Ta kontakt på PM så kan vi snakkes om det.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

 

Dere driver med verdensherredømme her på forumet, en tredje part som regjerer og styrer på i en privatsamtale som de har ingenting med.

Ja. Dette er et privat eiet forum, og debatten her skjer på våre premisser. Vil du ha en privat samtale med noen så bruk telefonen.

 

Da må jeg minne deg på at dette forumet ville ha hatt null verdi dersom medlemmene hadde forsvunnet og dere hadde sittet igjen med en skrøpelig server. Takket være oss medlemmer gjør at dette forumet er populært og har høy verdi.

Lenke til kommentar

Dere driver med verdensherredømme her på forumet, en tredje part som regjerer og styrer på i en privatsamtale som de har ingenting med.

Ja. Dette er et privat eiet forum, og debatten her skjer på våre premisser. Vil du ha en privat samtale med noen så bruk telefonen.

 

Da må jeg minne deg på at dette forumet ville ha hatt null verdi dersom medlemmene hadde forsvunnet og dere hadde sittet igjen med en skrøpelig server. Takket være oss medlemmer gjør at dette forumet er populært og har høy verdi.

 

må du huske det at, det er frivillig og være her! det samme gjelder de som er moderator.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er det bare meg, eller er denne tråden sporet ekstremt av?

 

Tråden er helt ute av omløpsbane etter at mange innlegg ble tatt knekken på noe som skadet konteksten til tråden. Dette er mitt siste innlegg i tråden.

Lenke til kommentar

Da må jeg minne deg på at dette forumet ville ha hatt null verdi dersom medlemmene hadde forsvunnet og dere hadde sittet igjen med en skrøpelig server. Takket være oss medlemmer gjør at dette forumet er populært og har høy verdi.

Kanskje på tide at vi flytter denne diskusjonen til en mer egnet plass...

 

Medlemmer forsvinner fra forumet hele tiden, Tricell. Noen gjør det fordi vi sensurerer, noen gjør det fordi vi ikke sensurerer. Skulle jeg gjette (jeg har ikke ført statistikk) så mister vi flere folk fordi vi stort sett ikke gjør det lenger. De ønsker seg tilbake til den gangen dette var et pent og ordentlig forum med strenge regler.

 

Anarki er ikke oppskriften på å bli mange, enten det nå er på internett eller ellers i verden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har ingenting imot denne tråden, det er viktig å holde trådene i topic, men jeg klarer ikke helt å se meningen med denne tråden når det er ingen løsning på problemet. Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet.

 

Edit:

Ja jeg forstår at dere kan ikke drive med anarki, men dere trenger heller ikke å kjøre militærstil. Fjern de innleggene som strider direkte mot retningslinjene, ikke fjern upassende innlegg som ikke er i strid med retningslinjene.

 

Hva betyr oppfordring til vold eller piratkopiering?

 

A) Du skal banke henne opp slik at barnet blir skadet,

B) Du må ikke betale henne 300,000kr det finnes andre veier som angrep.

 

Jeg kan bare se at alternativ A oppfordrer til vold mens B bare omtaler vold, men blir behandlet som oppfordring til vold.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Meningen med denne tråden var at du i en post ga uttrykk for at du ofte blir sensurert, sitat etter "skjønnsmessig vurdering av en administrator fordi de var upassende". Siden det ikke er min mening å sensurere deg, flyttet jeg postene til en ny tråd, så vi ikke skulle kapre den opprinnelige tråden som tross alt hadlet om noe helt annet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot denne tråden, det er viktig å holde trådene i topic, men jeg klarer ikke helt å se meningen med denne tråden når det er ingen løsning på problemet. Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet.

 

Edit:

Ja jeg forstår at dere kan ikke drive med anarki, men dere trenger heller ikke å kjøre militærstil. Fjern de innleggene som strider direkte mot retningslinjene, ikke fjern upassende innlegg som ikke er i strid med retningslinjene.

 

Hva betyr oppfordring til vold eller piratkopiering?

 

A) Du skal banke henne opp slik at barnet blir skadet,

B) Du må ikke betale henne 300,000kr det finnes andre veier som angrep.

 

Jeg kan bare se at alternativ A oppfordrer til vold mens B bare omtaler vold, men blir behandlet som oppfordring til vold.

 

En moderators skjønnsmessige vurdering er verdt mer enn din skjønnsmessige vurdering. Dette er hvordan diskusjonsforum fungerer.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Hva betyr oppfordring til vold eller piratkopiering?

 

A) Du skal banke henne opp slik at barnet blir skadet,

B) Du må ikke betale henne 300,000kr det finnes andre veier som angrep.

 

Jeg kan bare se at alternativ A oppfordrer til vold mens B bare omtaler vold, men blir behandlet som oppfordring til vold.

Den nøyaktige formuleringen din som ble slettet var:

 

En annen løsning for deg er som følgende, kle deg i mørke klær angrip henne på en kveld hvor du sparker henne i magen slik at hennes ufødte barn blir drept eller skadet slik at hun må ta abort.

Jeg overlater til leserne å vurdere om de synes moderator var i sin rett da vedkommende slettet dette.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg blir bombardert av sensur, mitt innlegg nr klarer aldri å nå 700 innlegg tallet faller hele tiden litt tilbake, mens inne på profilen så har jeg over 830 innlegg.

 

Jeg tviler på at jeg har brutt retningslinjene over 150 ganger for da hadde dere tilintetgjort meg for lengst. Ifølge wiki'en deres så begynner warnings prosenten på 0%-10%-30%-50%-70%-90%-100% jeg er da sikker på at jeg må ha forspilt denne opp for lengst.

 

Men jeg vet at mange av mine viktige innlegg er blitt sensurert fordi de var enten støtende eller upassende, de var ikke i strid med retningslinjene. Jeg mener at det er ingen grunn til å slette de av den grunn, ergo "verdensherredømme" kommer på sin plass kombinert med at administratorer truer med "Game Over" på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...