tomarild Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Jeg driver og fikser et skjema som skal sende data til en MySQL-database, og som jeg ønsker å implementere Recaptcha i. Er ganske godt forklart hvordan man skal gjøre dette egentlig, men jeg sliter med å løse én ting. Og jeg blir IKKE klokere av å google, selv om det finnes mange tråder om emnet. Først har jeg altså limt inn koden som skal i selve <form>-scriptet. Litt forenklet blir det slik <html> <body> <!-- the body tag is required or the CAPTCHA may not show on some browsers --> <!-- your HTML content --> <form method="post" action="verify.php"> <?php require_once('recaptchalib.php'); $publickey = "your_public_key"; // you got this from the signup page echo recaptcha_get_html($publickey); ?> <input type="submit" /> </form> <!-- more of your HTML content --> </body> </html> Dernest har jeg laget filen verify.php, som inneholder følgende script. <?php require_once('recaptchalib.php'); $privatekey = "your_private_key"; $resp = recaptcha_check_answer ($privatekey, $_SERVER["REMOTE_ADDR"], $_POST["recaptcha_challenge_field"], $_POST["recaptcha_response_field"]); if (!$resp->is_valid) { // What happens when the CAPTCHA was entered incorrectly die ("The reCAPTCHA wasn't entered correctly. Go back and try it again." . "(reCAPTCHA said: " . $resp->error . ")"); } else { // Your code here to handle a successful verification } ?> Dersom man skriver inn feil ReCaptcha-tegn, så fungerer det fint med feilmelding og sånn, men hvis man skriver riktig, så blir det rart. Det jeg trenger hjelp til er rett og slett hva som skal stå i stedet for } else { // Your code here to handle a successful verification ??? Hvis jeg kun redirecter til filen med insert-scriptet, så er jo feltene tomme, ettersom jeg ikke kommer direkte fra "send"-knappen i skjemaet. Noen som har råd her? Endret 4. november 2010 av tomarild Lenke til kommentar
duckyduck Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hvis jeg kun redirecter til filen med insert-scriptet, så er jo feltene tomme, ettersom jeg ikke kommer direkte fra "send"-knappen i skjemaet. Noen som har råd her? <- Skjønte ikke hva du mener? Du skal jo bytte ut //Your code here to handle a successful verification med den koden du vil skal vises dersom captchaen er rett insatt. Så om jeg forstod det rett, er det bare å legge inn MYSQL-Koden i stedet for det kommentarfeltet? Men jeg regner nesten med at du har prøvd det, så hva nøyaktig er det som er feil? Ducky Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Takk for svar Ducky! Jada.... jeg har vel forsøkt det meste egentlig... i hele dag. Men nå har jeg klart det. Fant et ferdig script som brukte ReCaptcha. Takk for at du tok deg tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå