Gå til innhold

Hvordan blir det å blande Corsair og Kingston DDR3?

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 stk. Corsair 2gb Dominator og 3 stk. Corsair xms3 2gb i maskina mi. Den ene xms3 er gåen (ikke noe reklamasjon, så er det unnagjort). Det er derimot vanskelig å finne enkeltstående minnebrikker på 2 gig i dagens nettbutikker. Jeg har funnet en rimelig Kingston-brikke. Jeg har klokket min i7 en del (2,67 -> 3.6GHz). Vil dette ta en brå slutt om jeg pakker inn en slik brikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sender inn den defekte brikken så får du jo en ny tilsvarende brikke som du må betale for og da er vel problemet løst. Siden du klokker så ville jeg vært skeptisk til å mikse å blande for mye.

Be om en rma på den defekte brikken, evt. hele settet hvis det er et avstemt sett så får du samme memory tilbake og må betale en byttepris som er lavere enn en ny brikke/sett.

Lenke til kommentar

Ah det var jo kjipt. Mange glemmer at ordinær reparasjon/bytte er et rimelig alternativ til å bare kaste delen å kjøpe en ny.

Da tror jeg nok at du skal prøve å finne minne fra samme produsent som det du allerede har innstallert i boksen.

Jeg stiller meg sterkt tvilende til stabiliteten hvis du begynner å blande brikker fra forskjellige produsenter hvis du vil klokke maskinen.

Nå har du også veldig mye memory innstallert her, er det noen spesiell grunn til at du kjører 12Gb?

Lenke til kommentar

Merkelig sammentreff, men jeg la nettopp (ei uke) til to stk Kingston HyperX PC6400 800MHz CL4 DDR2 rambrikker til mine Corsair 2x1Gb PC6400 DHX/EPP/thermal cooling CL4 etc, og det gikk smertefritt, merkelig nok,

Greit nok, dette er DDR2 RAM, men så lenge latency'en er satt til samme tid, og spenningene er i samme område, burde det vel gå greit. Merk at du muligens må senke FSB'en din, eller HT'en om du har AMD med 4 moduler.

Det slapp jeg også, merkelig nok, så det må være et tilfelle av "komponent-love at first sight" lol..

Ønsker deg lykke til med prosjektet!

-ChiRon

Lenke til kommentar

Jeg hadde bare 6gb på det tidsrom. Noe som ville betydd at jeg måtte ha sendt inn all ram'en min og dermed blitt uten maskin i ei uke eller to. Det var selvsagt uaktuelt. Da kjøpte jeg meg heller en brikke til et par hundre neste gang jeg kjøpte noe annet. Angrer selvsagt nå da jeg ser at det ikke er mulig å kjøpe bare én tilsvarende brikke.

Driver en del med både Photoshop og Premiere, så for mye minne er ikke noe tema :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...