Gå til innhold

Tverrfaglig eksamen elektro vg1

petrus007

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør kunne regne en del. På motstanden i en kabel, spenningsfallet. Sikkerhet.

Effekt og motstand av motor i stjerne og trekant. Sånne ting, kan nevne flere hvis du vil.

Nå nevnte jeg noe av det vi lærte i elenergi, skal jeg nevne noe i data og elektronikk og automasjon også?

Lenke til kommentar

Du bør kunne regne en del. På motstanden i en kabel, spenningsfallet. Sikkerhet.

Effekt og motstand av motor i stjerne og trekant. Sånne ting, kan nevne flere hvis du vil.

Nå nevnte jeg noe av det vi lærte i elenergi, skal jeg nevne noe i data og elektronikk og automasjon også?

Takker for svar! :) Ja takk, veldig gjerne.. Dette er en MP: muntlig praktisk vel å merke ;) Må vel kunne funksjonen til de forskjellige måleinstrumentene og nettsystemene IT, TT, TN-c og TN-s, osv. Automatiseringssystemer handler mye om PLS, relestyring, kunne lese av hovedstrøm og styrestrømskjema, osv. Takker for gode råd og tips

Endret av petrus007
Lenke til kommentar

Takker for svar! :) Ja takk, veldig gjerne.. Dette er en MP: muntlig praktisk vel å merke ;) Må vel kunne funksjonen til de forskjellige måleinstrumentene og nettsystemene IT, TT, TN-c og TN-s, osv. Automatiseringssystemer handler mye om PLS, relestyring, kunne lese av hovedstrøm og styrestrømskjema, osv. Takker for gode råd og tips

Når jeg har tid skal jeg skrive ei liste, hvis jeg husker det :) Da får jeg også frisket opp noe :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...