petrus007 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 ]Hei! Skal ha en tverrfaglig eksamen i elektro vg1 (grunnkurs)i desember, så det nærmer seg med stormskritt! Er det noen her inne som har god peiling på elektro, og som har gode tips og råd til hva man absolutt bør øve på? Takker for svar.! Lenke til kommentar
nepsed Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Du bør kunne regne en del. På motstanden i en kabel, spenningsfallet. Sikkerhet. Effekt og motstand av motor i stjerne og trekant. Sånne ting, kan nevne flere hvis du vil. Nå nevnte jeg noe av det vi lærte i elenergi, skal jeg nevne noe i data og elektronikk og automasjon også? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 er det praktisk eller teoretisk? men uansett matte er viktig, det og kunne snu formler osv. Lenke til kommentar
petrus007 Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Du bør kunne regne en del. På motstanden i en kabel, spenningsfallet. Sikkerhet. Effekt og motstand av motor i stjerne og trekant. Sånne ting, kan nevne flere hvis du vil. Nå nevnte jeg noe av det vi lærte i elenergi, skal jeg nevne noe i data og elektronikk og automasjon også? Takker for svar! Ja takk, veldig gjerne.. Dette er en MP: muntlig praktisk vel å merke Må vel kunne funksjonen til de forskjellige måleinstrumentene og nettsystemene IT, TT, TN-c og TN-s, osv. Automatiseringssystemer handler mye om PLS, relestyring, kunne lese av hovedstrøm og styrestrømskjema, osv. Takker for gode råd og tips Endret 4. november 2010 av petrus007 Lenke til kommentar
nepsed Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Du bør kunne regne en del. På motstanden i en kabel, spenningsfallet. Sikkerhet. Effekt og motstand av motor i stjerne og trekant. Sånne ting, kan nevne flere hvis du vil. Nå nevnte jeg noe av det vi lærte i elenergi, skal jeg nevne noe i data og elektronikk og automasjon også? Takker for svar! Ja takk, veldig gjerne.. Dette er en MP: muntlig praktisk vel å merke Må vel kunne funksjonen til de forskjellige måleinstrumentene og nettsystemene IT, TT, TN-c og TN-s, osv. Automatiseringssystemer handler mye om PLS, relestyring, kunne lese av hovedstrøm og styrestrømskjema, osv. Takker for gode råd og tips Når jeg har tid skal jeg skrive ei liste, hvis jeg husker det Da får jeg også frisket opp noe Lenke til kommentar
petrus007 Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Når kommer denne listen? Var ikke en ønskeliste til jul altså, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå