Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål til alle som har gått i 9.klasse! :D

Anbefalte innlegg

Hei :D Jeg er en gutt på 14 år som går i 9. klasse.

1) Klassen vår skal ha skriftlig engelsktentamen om ikke så lenge, I 8.klasse fikk jeg en 5'er på karakterkortet. Jeg fikk alltid 5'er eller 6'er på skriveoppgaver, men nå som jeg går i 9. har dette sunket til 4'er og svak 5'er.

Kan noen forklare meg hva lærerene forventer av oss skriftlig i niende klasse? Noen tips til å forbedre meg til tentamen?

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan be om å få utdelt læreplanmål og vurderingskriterier.

Vil anbefale deg å lese mye engelsk og slå opp ord du ikke kan. Dette øker ordforrådet og vil hjelpe deg med setningskonstruksjon, noe slik jeg husker det var viktig de tre åra.

Grunnen til at du har gått ned en karakter er jo at det er høyere krav. Jobb hardere! ;-D

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Når jeg gikk i 9. fikk vi alltid vite hva som var kravene til de forskjellige karakterene. Det var også en ny lov som sa at alle elever i norsk skole SKAL vite hvilke krav som stilles. Spør læreren din :)

Nettopp. Har siden 8. fått utdelt læreplanmål i aller første time i det nye året. Med enhver oppgave/prøve/innlevering (osv.) følger hvilke læreplanmål det legges vekt på.

Lenke til kommentar

Du kan be om å få utdelt læreplanmål og vurderingskriterier.

Vil anbefale deg å lese mye engelsk og slå opp ord du ikke kan. Dette øker ordforrådet og vil hjelpe deg med setningskonstruksjon, noe slik jeg husker det var viktig de tre åra.

Grunnen til at du har gått ned en karakter er jo at det er høyere krav. Jobb hardere! ;-D

Tusen takk for hjelpen :D Jeg skal finne ut hva læreplanmålene og vurderingskriteriene er :)

Lenke til kommentar

Dropp vurderingskriteriene - lærerne skal bygge karakterene sine på dem, men de ser på en helhetlig prosess. Jeg har 6er i både norsk og engelsk fra videregående (på alle trinn) og jeg har aldri lest et eneste læreplanmål og annet piss.

Du må rett og slett forbedre engelsken din, øke vokabulæret ditt og bli mer presis i måten du formulerer deg på. Dette kommer ikke automatisk, dette kan du bli bedre på dersom du leser og skriver mye engelsk. Finn en lettfattelig bok du kan lese - du vil få veldig mye igjen for det. Automatisk plukker du opp måten forfattere formulerer helt vanlige setninger på en elegant måte, hvilket du selvsagt kan "kopiere" når du skriver egne saker.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Dropp vurderingskriteriene - lærerne skal bygge karakterene sine på dem, men de ser på en helhetlig prosess. Jeg har 6er i både norsk og engelsk fra videregående (på alle trinn) og jeg har aldri lest et eneste læreplanmål og annet piss.

Du må rett og slett forbedre engelsken din, øke vokabulæret ditt og bli mer presis i måten du formulerer deg på. Dette kommer ikke automatisk, dette kan du bli bedre på dersom du leser og skriver mye engelsk. Finn en lettfattelig bok du kan lese - du vil få veldig mye igjen for det. Automatisk plukker du opp måten forfattere formulerer helt vanlige setninger på en elegant måte, hvilket du selvsagt kan "kopiere" når du skriver egne saker.

Lykke til.

Takk :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...