Gå til innhold

Hvilken Ram?

$ig

Anbefalte innlegg

Hej!

Skal endelig kjøpe Ram, men bare et par spm til så har jeg alt klart for meg:

Hva er ECC? og hvilken av de to Ram typene bør jeg gå for?

1. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2 ECC Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

eller

2. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5

Jeg skal ha to stk av den samme. Men lurer også på om jeg skal ta ut den gamle rammen jeg har før jag putter i den nye jeg kommer til å kjøpe, eller har det ikke noe å si selv om den gamle er Kingston PC2100(266Mhz) 512 ram?

-$ig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ECC er minne med en ekstra paritetsbit for å sjekke integriteten på innholdet i hver byte. Denne sjekkingen medfører ekstra overhead slik at all minneaksess tar lenger tid. Stort sett bare interessant for bruk i servere.

Det går trolig greit å kjøre den nye rammen sammen med den gamle, men merk at hastigheten på minnebussen da tilpasses den gamle brikken din.

Lenke til kommentar
Tror ikke PC2100 og PC3200 er kompatible. Ikke 100% sikker, men ustabil blir den no uansett hvis du blander de.

Vel, jeg har kjørt PC2100 og PC2700 sammen uten problemer, og PC2700 og PC3200 sammen uten problemer. Hva er det som er så spesielt med kombinasjonen PC2100 og PC3200 som gjør at det blir ustabilt "uansett"?

Det å blande forskjellige *typer* ram går *stort sett* greit, kommer som regel an på hovedkortet og hvor kresent det er.

Lenke til kommentar
Tror ikke PC2100 og PC3200 er kompatible. Ikke 100% sikker, men ustabil blir den no uansett hvis du blander de.

Tja, hvis du setter sammen en PC2100 og en PC3200 og setter begge opp på PC3200 kan jeg levende se for meg at det blir noget ustabilt, men ellers...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...