Gå til innhold

Burde rasisme være tillatt i Norge?


  

110 stemmer

  1. 1. Burde rasisme være tillatt i Norge?

    • I stor grad
      37
    • I liten grad
      25
    • Nei
      47
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Det er da lov å si hva en mener om hvem som helst!

 

Som feks hvis jeg står sammen med en kamerat og venter på bussen, så går det en neger forbi som lukter dritt (de fleste gjør jo det) så sier vi jo det til hverandre, litt care om de hører det =P

 

Ytringfrihet ftw :D

 

De kaller jo alt for rasisme også da...

 

Og er det noen som tenker på at når disse taperne sier ting om oss norske, at det også er rasisme? Nei da.....

 

Jeg tror du treffer spikeren på hodet når du sier det. Om folket husker Ali Farah saken, så ser de straks at "rasist-kortet" blir brukt alt for mye i dagens samfunn, og at velferdsstaten støtter de som ikke er av etnisk-norsk opphav. Nå, hvor er rettferdigheten i det?

 

Her har dere 5 saker, to av dem er utenlandske, tre av dem er etniske, hvordan har det seg at når det hender med utenlandske, er det fordi ambulansen er rasistisk, mens når det kommer til etniske personer, er det andre grunner?

 

Utenlandsk - Ali Farah saken: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.3143655

(grunn: Rasisme)

 

Utenlandsk - Riaz Ahmmed Butt: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/09/402666.html

(grunn: Rasisme)

 

Norsk - Trond Rønningsveen: http://www.ostlendingen.no/ringsaker-blad/nektet-ambulanse-etter-alvorlig-ulykke-1.5172975

(grunn: Han var ikke bevisstløs.)

 

Norsk - Mossingen Jan: http://www.moss-avis.no/nyheter/mossingen-jan-80-ble-nektet-ambulanse-to-ganger-1.5600452

(grunn: Fikk avslag)

 

Svensk i Sverige - Rex: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=566053

(grunn: Familien måtte komme seg til sykehuset på egenhånd)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det jeg ville få frem er at de beskylder høyresiden for både det ene og det andre, mens de selv sitter med makten og bryter ned ethvert individ til "fordel" for felleskapet, som om vi var en gjeng programmerte roboter uten følelser, eller som man ofte kaller det, "saueflokken", for det er det vi er i sosialistenes syn.

 

Har du et svart hvitt syn her`? Sosialistene står på en side og høyresiden på andre uten noe mellomrom? Nordmenn jeg kjenner har et mye mer nyansert syn mellom venstre og høyresiden.

 

 

Vet ikke helt hva du mener her, men talefrihet er ikke obligatorisk for å kunne bli en rasist, så om du tror man fjerner rasisme ved å noe så simpelt, tror jeg du tar feil. Heldigvis er det ytterst få som er ekte rasister. Men som sagt, ALLE er "rasister" tydeligvis.

 

Hva jeg letet etter var om du påsto at det er ulovlig i norge å si rasiste ting.

 

Legg merke til at jeg ikke går inn på en enkelt person, men en hel situasjon.

 

Det er generalisinger som er oftest rasiste, ikke når en går inn på en enkelt person. Fordømmer du en hel rase og ikke døm enkelte er du rasist.

 

Ganske sikkert refererer han tapere til rasister. Rasisme kan som sagt igjen gå begge veier, noe som alltid har vært et problem å forstå virker det som. Eller er hvite bedre i mørke sitt syn? Er det de som egentlig lager rasisme? Jeg går hvertfall ikke rundt å tenker at jeg er best fordi jeg er hvit. Det er et litt tynt grunnlag for å kunne ta på seg selv noe skryt for.

 

Det er de som har makten og er rasister som er farligste. Jeg er sikkert og har kjent mange jøder som var rasister men det var Hitler og flertallet etniske tyskere som mydret jødene, ikke omvendt. Nå i israel ser noe av vi det mektige jødene gjør noe lignende til araberne.

Lenke til kommentar
Jeg tror du treffer spikeren på hodet når du sier det. Om folket husker Ali Farah saken, så ser de straks at "rasist-kortet" blir brukt alt for mye i dagens samfunn, og at velferdsstaten støtter de som ikke er av etnisk-norsk opphav. Nå, hvor er rettferdigheten i det?

 

Her har dere 5 saker, to av dem er utenlandske, tre av dem er etniske, hvordan har det seg at når det hender med utenlandske, er det fordi ambulansen er rasistisk, mens når det kommer til etniske personer, er det andre grunner?

 

En må måle rasisme med mer enn 5 tilfeller. Det er bedre å måle rasisme med å sammenligne etniske nordmenn med lignende bakgrunn til ikke etniske nordmenn, mao lignende inntekt, bosted, jobb osv. Finner du mer ikke etniske nordmenn som sitter i fengsel enn etniske nordmenn med lignende bakgrunn så har du bevis eller ikke på rasisme.

 

Jeg anbefaler en prate med nordmenn med mørkt hud om deres hverdagen. Spør du en afrikansk amerikaner om dette så vet du at de erfare rasisme nesten hverdag, selv om det står en mørkhudete kar i det Hvite Hus med muslimsk etternavn. At det rase korten misbrukes av og til er bare å erfare hva minoriteter ofte erfare hverdag.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler en prate med nordmenn med mørkt hud om deres hverdagen. Spør du en afrikansk amerikaner om dette så vet du at de erfare rasisme nesten hverdag, selv om det står en mørkhudete kar i det Hvite Hus med muslimsk etternavn. At det rase korten misbrukes av og til er bare å erfare hva minoriteter ofte erfare hverdag.

 

Jeg vil gjøre det klart én gang for alle, at jeg er en rasist, og jeg har både neger OG pakkis-venner. Jeg må si til deg at i dag lever vi i et land hvor rasisme og feminisme har snudd landet på hodet. Negre blir i dag behandlet mye bedre enn hvite, bl.a når det kommer til rettigheter. Om man ser på USA, ser man blant annet NAACP, og andre grupper som fokuserer på negre alene, og ikke hadde brydd seg overhodet om den hvite rase skulle dø ut på dagen.

 

Nå, at enkelte negre opplever rasisme kan stemme, men dette går begge veier, det eksisterer mange kallenavn for hvite mennesker. Selv har jeg hørt at rundt i Oslo blir det nå sett ned på å bli kalt "jøde". Jeg skulle fortsatt likt å se noen havne på rektors kontor for å kalle noen "jøde". Hvorfor har det seg slik at alt sammen snus 180 grader så snart noen sier "neger", eller så lite som "du stinker" til en neger?

 

Hvorfor må vi hvite tolerere rasisme mot oss, når negre ikke må det? Faktum er at enten må alt ulovliggjøres, ellers må vi tillate rasisme, og jeg tror du vet hvor jeg står.

Lenke til kommentar

Har du et svart hvitt syn her`? Sosialistene står på en side og høyresiden på andre uten noe mellomrom? Nordmenn jeg kjenner har et mye mer nyansert syn mellom venstre og høyresiden.

 

Hva jeg letet etter var om du påsto at det er ulovlig i norge å si rasiste ting.

 

Det er generalisinger som er oftest rasiste, ikke når en går inn på en enkelt person. Fordømmer du en hel rase og ikke døm enkelte er du rasist.

 

Det er de som har makten og er rasister som er farligste. Jeg er sikkert og har kjent mange jøder som var rasister men det var Hitler og flertallet etniske tyskere som mydret jødene, ikke omvendt. Nå i israel ser noe av vi det mektige jødene gjør noe lignende til araberne.

 

Det blir jo svart/hvitt når man i løpet av få år kan se så enorme forskjeller og forandringer, hvor man hele veien har støttet venstrepolitikken, men som mer og mer kun minner om Sovjet. Jeg også trodde en gang at det kunne finnes en "mellomting", og det er en rimelig grei mellomting Norge har kommet opp med, faktiskt den beste hittil i verden, noe som også gjør at vi fremstår som det beste landet. Bare tenk på hvor få mennesker som egentlig bor her og hvordan ting egentlig kunne vært og hvor rike vi EGENTLIG kunne vært om ikke alt ble satset på en hånd. Studerer man litt økonomi, så er det jo tydelig for lenge siden lagt opp til en destinasjon, og det er rett til helvette.

 

Ja, det går jo ann å bli dømt for rasisme i Norge, det har vi jo sett mange ganger. Men neste gang en utlending kaller meg for en "jævla potet, jævla gris" e.l så burde jeg saksøkt han og anmeldt han for rasisme og det kan du jo tro jeg hadde kommet langt med bortsett fra enorme saksomkostninger, og tror du resultatet av denne rettsaken hadde kommet opp i alle landets største medier?

 

Jeg fordømmer ikke en hel rase, jeg fordømmer situasjonen landssvikerne har satt oss i. Vi er et lite land med få innbyggere. Osv osv osv... forklart tidligere.

 

Og jeg er helt enig med deg, der ser du hva religion gjør. Jødene har fått landet sitt fordi alle tror visst på denne boken som sier at dette var jødenes land for, ja jeg vet ikke, 3000 år siden er det ikke noe sånt? Dessuten tviler jeg på at de rundt der har så veldig mye mindre olje enn hele den vestlige verden til sammen.. Eller de har gode muligheter for å bygge seg opp et rimelig fungerende land, også med tanke på turisme (-krig og elendighet), men utvikling tar tid, så hvorfor ikke bruke pengene på seg selv og sine, makt og korrupsjon mens man enda kan og har mulighet.

 

----------

 

Det er landssviker-generasjonen som sitter ved makten nå og når de "dør ut", så gleder jeg meg til å få innsyn i deres skjulte arbeide og sinnsyke eksperimenter, eller det gjør jo egentlig allerede alle sammen av oss, men om de vil se det eller ikke er noe annet, så her trengs det jo noe å "vise fram på papiret" for å få bukt med trangsynthet og naivitet.

 

Sosialistene driver med begrepssamrøre for å forvirre og dekke til virkeligheten. Ved å bruke ren logikk så avkler man fort sosialistenes ord og feilbegreper og finner i virkeligheten den faktiske betydningen av begrepene. Eller er det fortsatt et mysterium hvorfor ting er som det er? Det må det jo være så lenge de samme temaene, både dette og mange andre jevnlig blir diskutert året rundt uten å kunne komme fram til noe som helst egentlig.

 

Så faen ta enhetsskolen og skolesystemet som ble innført i 1936 og videre utviklet, trykk alle eventyrene, fantasiene og nasjonalromantikk opp i rævva, det var i hvertfall romantikk og kjærlighet en gang.. like rettigheter greit nok, men at alle skal være like også? LIKE!? INGEN er like, er det rart de gjør om på skolereformene "årlig" og klager på frafall i skolen osv og diller og daller. Det er "et" problem, fordi problemet her er at de som faller ut ikke er like de andre som blir værende, men når kvaliteten på skolen har synket til 0 så skal det heller ikke et geni til for å fullføre heller, og det ser jo fint ut på papiret, at alle har karakteren 6, men det er lite givende. Også for motivasjonen til å fullføre og møte opp.

 

Det siste avsnittet var kanskje å spore litt av å overgi seg til sinnet, men uansett, gyldig begrepsbruk avgjøres altså i møtet med virkeligheten.

 

 

BTW: "Jæævla sosialister"! Ja, jeg er rasist, jeg er en sosialistrasist, nå har dere enda et sykt begrep dere kan bruke.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Hva hadde vært ideellt for rasister mon tro... Ytringsfrihet for hvite og taleforbud for svarte? Det er pussig hvordan folk som ofte står for en brutal form for diskriminering fremstiller seg selv som offre.

 

Det mange rasister ber om her, er jo retten til å argumentere for å ta rettigheter fra andre. Dobbeltmoralsk? Ja.

Virkelig? Pek på én.
Lenke til kommentar
Overnevnte stemmer i utgangspunktet, men det faller gjennom på biologisk hold. Mennesker er ikke en rase, vi er en art. En overordnet gruppe av rasen. Du har aldri hørt menneskerasen før, har du vel? Nei, du har hørt menneskearten.

 

Tomato tomatoe. Ordet rase betyr også noe annet på norsk enn engelsk. Det er en grov misforståelse å tro at vi har forskjellige raser, eller underarter som det spesifikt og biologisk heter, av mennesket - det har vi ikke. Menneskene er alle èn rase eller art.

 

Er det nedsettende å kalle noen for 'neger'? Jeg lurer på hvem som er den virkelige rasisten her.

 

Ja, det er det. Neger er ikke et reellt ord. Det er et ord oppkonstruert av europeiske kolonister og slavehandlere.

 

Nei. Fordi jeg allerede har forklart mitt synspunkt i saken utallige ganger allerede. Dessverre for diskusjonens skyld, ønsker du kun å kverulere og distrahere diskusjonen vekk fra det opprinnelige temaet.

 

Jeg legger meg umiddelbart flat dersom jeg har kommet med argumentelle falsum. Det tror jeg derimot ikke at jeg har gjort, og må be deg om konkret å vise til dette. Jeg mistenker nemlig deg for det samme som du. Det er nemlig ikke slik at den som roper falsum først eller høyest har rett.

 

Ja, det bør være tillat å påstå at hvite er smartere og mer siviliserte enn mørke. Men ikke å trakassere enkeltpersoner på gaten fordi de er mørke i huden.

 

Så det bør være lov å trakassere folk systematisk, men ikke individuelt? Høres ut som jævlig feig rasisme, spør du meg.

 

Som feks hvis jeg står sammen med en kamerat og venter på bussen, så går det en neger forbi som lukter dritt (de fleste gjør jo det) så sier vi jo det til hverandre, litt care om de hører det =P

 

Går du rundt og lukter på negre, du da? Og har du virkelig gjort en objektiv studie av hvordan de lukter? Du må være så vennlig å dele metodikken din med oss andre... hvordan du klassifiserer kjemikaliene uten å være subjektiv osv. ?

 

Nå må innvadrerne reise hjem.

 

Mange av dem har mer rett til å være her enn deg, som er imot alle Norges demokratiske regler og normer.

 

Jeg vil gjøre det klart én gang for alle, at jeg er en rasist, og jeg har både neger OG pakkis-venner.

 

Du er hvertfall ærlig og konsekvent, om enn avskyelig og dårlig informert.

 

Negre blir i dag behandlet mye bedre enn hvite, bl.a når det kommer til rettigheter.

 

Flott. En sjans til å være konkret!

 

Hvilke rettigheter har mennesker med mørk hudfarge i Norge som ikke vi etniske nordmenn har?

 

Personlig kjenner jeg flere mørkhudede med internasjonalt annerkjente og høye grader som ikke engang får seg jobb i handel eller service.

Lenke til kommentar

En Nordbo har mer rätt att bo i de Skandinaviska länderna än Negrer.

 

Tänk som så:

 

Småland & värmland tillhörde Norge förr - Är det inte Nordmän som bor där idag då?

Skåne tillhörde Danmark - Är det inte Danskar som bor där idag då?

 

En Neger har inte våra gener. Han är en Vilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...