JackotheWacko Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Ja, som tittelen sa så nærmer bursdagen min seg. Og der ønsker jeg meg en ny mobil, mtp at min er litt utgått på dato. Så det jeg ser etter er vell egentlig en smartmobil og aller helst med stor skjerm, en med tastatur hadde vært pluss, men skjermen er det viktigste. Jeg har helt ærlig ikke så mye peiling på mobil, så har ikke noe særlige krav. Jeg fikk en liste over forskjellige smartmobiler på en nærbutikk der følgende var: HTC Smart - Wildfire - Legend - Desire Nordic - HD2 Nor Sony Ericsson Vivaz 48 - X10 Nokia N8 Samsung Galaxy S Så vil altså ha noe av de ala nevnt over Det er selvfølgelig mulig å gå utenfor disse, men de jeg vet mest om og som jeg tror er gode er; Galaxy, Desire og N8. Men som sagt tidligere vet jeg heller lite om mobiler. De eneste kravene jeg har til mobilen er at den ikke må bli for dyr, altså 4-5 tusen er litt i overkant tror jeg, men setter pris på alle svar uansett. Den må ikke være bundet til noe abonomang. Det er egentlig det eneste som jeg har til nå, vist dere lurer på noe kan dere bare spør. Og som sakt så setter jeg pris på alle svar Endret 4. november 2010 av JackotheWacko Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Ja, som tittelen sa så nærmer bursdagen min seg. Og der ønsker jeg meg en ny mobil, mtp at min er litt utgått på dato. Så har ikke noe særlige krav. Så vil altså ha noe av de ala nevnt over De eneste kravene jeg har til mobilen [...] Du har ingen krav, men du krever at [...] Det du sier er egentlig: "Jeg har snart bursdag. Jeg vil ha dette, og familien min skal gi meg en av disse mobilene." Hvor gammel er du? Endret 4. november 2010 av Diskutant Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Desire eller Galaxy S Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 HTC Smart - hørt mye dårlig om denne, ingen førstehåndserfaringer - Wildfire mye blandede kritikker. har ingen erfaring selv. liten skjerm - Legend bla opp noen hundre kroner til og du har desire... - Desire Nordic ...som er en stabil og god telefon. mulig den er noe dyr for deg. fin skjerm! - HD2 Nor se heller på Desire HD eller HD7 hvis dette er din ting Sony Ericsson Vivaz 48 - igjen, hørt mye dårlig - X10 dårlig batteri. ellers bra, stor skjerm! Nokia N8 fin skjerm, std størrelse, insane kamera. mulig litt for dyr Samsung Galaxy S beste skjermen som finnes, bra kamera. dyr Vanskelig å finne noe med dine krav og ikke-krav. Hva vil du egentlig ha? Er det kun snakk om å oppgradere telefonen for å være 'kul' - 'go with the flow' eller noe sånt? Hvis du ikke har noen reelle behov ville jeg heller kikket på konvensjonelle telefoner. Hvis skjerm er viktigst for deg så er prisen automatisk høy så vidt jeg vet. Desire HD, iPhone 4, Galaxy S er vel ledende på den fronten og alle ligger godt over 4000. Mulig X10 kan tilfredsstille dine ønsker og behov med sin relativt store skjerm. Kvaliteten er dog ikke i nærheten av de 3 forenevnte. Personlig synes jeg 4,000 er ganske mye penger å legge i en telefon. For samme prisen får du jo feks en decent laptop. Med andre ord, prøv å finn ut hva som er viktig for deg: internettilgang? multimedia? sosiale koblinger? brukervennlighet? innstillingsmuligheter? stabilt os? byggekvalitet? Det er så og si umulig å hjelpe noen å finne 'den beste telefonen' hvis de ikke vet hva de vil ha. Det finnes ingen mobil som trumfer andre på alt, ergo kan man kun måle telefoner gitt visse kriterier. De eneste du ga var god skjerm og ikke for dyr, som er litt motsigende gitt markedet (forstår det forøvrig ganske godt at produsentene ikke produserer mobiler med knall skjermer som ellers er dårlige). Lenke til kommentar
JackotheWacko Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Har sett litt mer rundt, og hadde vært græit med en god filmmobil, så derfor kommer Galaxy S høyt opp, og når 2av2 som har svart på posten min også hennviser til den høres det bra ut. Så en mobil hvor det går ann å se film behagelig, og høre på musik, prioritert spotify da. Batteritid er greit, så igjen kommer Galaxy høyt opp. Takk for svarene Lenke til kommentar
JackotheWacko Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Personlig synes jeg 4,000 er ganske mye penger å legge i en telefon. For samme prisen får du jo feks en decent laptop. Med andre ord, prøv å finn ut hva som er viktig for deg: internettilgang? multimedia? sosiale koblinger? brukervennlighet? innstillingsmuligheter? stabilt os? byggekvalitet? Når du sier det på denne måten, så er det viktisgte for meg; multimedia, sosiale koblinger og internettilgang. Fint å kunne se på film, bruke spotify, kunne sitte på facebook o.l. Og som sakt så har jeg snart bursdaag og da forventer jeg å få en god del penger, og har lyst på ny mobil som kan yte litt, derfor kan jeg fint legge i litt ekstra om det virkelig er vært det. Lenke til kommentar
JackotheWacko Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Ja, som tittelen sa så nærmer bursdagen min seg. Og der ønsker jeg meg en ny mobil, mtp at min er litt utgått på dato. Så har ikke noe særlige krav. Så vil altså ha noe av de ala nevnt over De eneste kravene jeg har til mobilen [...] Du har ingen krav, men du krever at [...] Det du sier er egentlig: "Jeg har snart bursdag. Jeg vil ha dette, og familien min skal gi meg en av disse mobilene." Hvor gammel er du? Har ikke noe særlig krav, men jeg har noen. Jeg har snart bursdag og forventer å få endel penger, derfor skal jeg kjøpe en ny mobil og spør dere hvilken mobil dere annbefaler. Og helt ærlig så har alderen min ingen betydning, så vist du bare skal være spydig kan du gjøre det en annen plass. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Høres ut som om Galaxy S er telefonen for deg ja! Ville sjekket ut Nokia N8 også though. Den er noe billigere og har annet fokusområde. Kort og godt: -Galaxy S har bedre skjerm -Nokia N8 har bedre kamera -Galaxy S har bedre internett og sosiale koblinger -Nokia N8 har bedre lydkvalitet -Galaxy S har flere tilpasningsmuligheter -Nokia N8 har bedre byggekvalitet Begge har muligheter for plenty av bra applikasjoner. Android ligger fortsatt foran Symbian her, men ville ikke undervurdert fleksibiliteten Qt bidrar med i det lange løp. Det er fullt mulig at Nokias nettbutikkløsning for mobil er oppe på konkurransedyktig nivå i løpet av få måneder. I forhold til spotify er dette tilgjengelig for begge telefonene og fungerer utmerket! Personlig har jeg N8 og er superfornøyd. For meg er det viktig med så bra lyd og bilde som mulig (kamera, ikke skjerm) og da er denne telefonen utvilsomt best. Hvis skjermegenskaper og sosiale koblinger veier tyngre for deg, er Galaxy S en bedre telefon. Vil anbefale deg å se litt tester etc på amobil.no og mobilen.no for å gjøre deg opp en mening om hva som passer deg best. Begge to er svært gode telefoner! Lenke til kommentar
JackotheWacko Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Takk for alle tilbakemeldinger. Og som jeg har sett til nå så har jeg mest lyst på Galaxy, skal også lese litt mer om Nokia N8. Har ikke noe særlig behov for godt kamera, men den drar jo litt opp med tastaturet Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 N8 har ikke fysisk tastatur. Galaxy S har svært godt tastatur, spesielt med Swype. Jeg mener å huske at gjeldende verdensrekord i smsskriving er satt med en slik en Høres ut som om du har funnet telefonen din! Lenke til kommentar
JackotheWacko Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Høres sånn ut ja Takk for hjelpen, case closed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå