Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg har planer om å bli rik eller velstående, og det gjennom en sivilingeniør utdannelse hvor jeg skal bo og jobbe i utlandet hvor jeg slipper disse høye skattene. For at jeg skal klare dette blir jeg nødt til å holde meg unna festing, jenter, sex, alkohol og suge dop med sugerør. Og da vil fokuset bli fokusert på kun utdannelse. Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Jeg er selv sivilingeniør. Selv om jeg liker å ha det moro på fritiden (venner, fest osv) kom jeg meg igjennom studiet. Eller, på grunn av at jeg liker å ha det gøy på fritiden kom jeg meg igjennom studiet. Hvis du murer deg inne på hybelen eller lesesalen er det faktisk høyere sannsynlighet for at du ikke klarer å gjennomføre enn om du kommer deg ut og kobler litt av. Det er mange som må slutte på siv.ing. studiene før de er ferdige. På meg høres det som at du lett kunne vært en av dem, med den holdningen du viser. Siv.ing. studentene er faktisk blant de mest synlige gruppen studenter ute på byen i Trondheim, det visste du kanskje ikke. Og mange av dem, både gutter og jenter, fullfører studiet, får seg gode jobber og tjener masse penger SELV om de er ute og fester, drikker og har seg rundt omkring med diverse mennesker, OG har kjæreste i tillegg. En av de viktigste egenskapene til en siv.ing. er at en siv.ing er flinkere enn de fleste til å prioritere tiden sin. Med andre ord kan en siv.ing. kunne feste, drikke, ha det moro OG være god på skolen. Det du her viser er mangel på evne til å prioritere. Var det dette svaret du siktet til? Nå skal jeg bruke "bedreviter" skiten baklengs, dette innlegget inneholder spor av spekulasjon fordi du påstår at de studentene som ikke er med jenter og annen diverse aktivitet har høyere sannsynlighet for å feile på studiene sine, hvor er kilden? du er tydeligvis sivilingeniør selv og hvordan kan du da vite om du feiler hvis du ikke er med jenter? (Vi skal ikke diskutere bedreviter, skjønner pointet, men jeg måtte vise at dere spekulerer også ved å bruke bedreviter baklengs). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Høres ut som ett veldig kjedelig liv Tricell... Og leve helt alene... Du får ikke laget ett barn som kan arve deg da hvis du ikke innlater deg med ei jente?? Tenk så kjedelig og sitte og se på alt det du har jobbet for gå rett i dass fordi du heller tenker suksess enn og tenke begge deler.. Du er typisk bevis på det jentene sier om guttene at dem ikke klarer to ting på en gang!? Jeg driter i hva som skjer etter at jeg er død, jeg er ikke ment for å eksistere for å skape et ettermæle, men noen vil havne i historiebøkene men det er ikke mitt mål. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Jeg driter i hva som skjer etter at jeg er død, jeg er ikke ment for å eksistere for å skape et ettermæle, men noen vil havne i historiebøkene men det er ikke mitt mål. så hva er ditt mål tricell? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Det er klart alle KAN uttale seg om alt. Men deres meninger blir da bare å anse som søppel siden de ikke har noe erfaring å vurdere ut i fra. har du lyst til å høre hva jeg mener om strikking som jeg aldri har prøvd og egentlig ikke vet noe om? Nei tenkte meg det! Hadde vi latt folk som deg få styre verden så hadde men trengt doktorgrad for å åpne en skapdør. Det er lov å prøve seg frem, være selvlært, spekulere, utforske grunnleggende ting. Jeg er selv imot store spekulanter men jeg er for at man kan spekulere eller anta når man har ingen fakta på bordet men bare få beviser som peker i en bestemt retning, noe som åpner for antagelser. Edit: Til kammizez, mitt mål er å bli sivilingeniør, spare penger slik at jeg skal overta et nyetablert firma, og jeg skal bo i Dubai. Skjer dette da anser jeg mitt liv som suksess alt over dette punktet er bare bonus. Endret 14. november 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Istedet så må du sitte og se på at alt du har bygget opp faller i grus!? Se at alt du har gjort gjorde du forgjeves fordi du IKKE ville formere deg heller kanskje? Snakk om og sikre det du bygget opp også da... Og kombinere to ting går ann og flere ting.. Men du må tørre og møte jenter.. Tror ikke du tørr,kanskje der det ligger også... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Istedet så må du sitte og se på at alt du har bygget opp faller i grus!? Se at alt du har gjort gjorde du forgjeves fordi du IKKE ville formere deg heller kanskje? Snakk om og sikre det du bygget opp også da... Og kombinere to ting går ann og flere ting.. Men du må tørre og møte jenter.. Tror ikke du tørr,kanskje der det ligger også... Nok et eksempel på spekulasjon mot opposisjonen (Tricell). Jeg prater med de jentene som jeg kjenner, og det er nok for meg det, man MÅ ikke bli kjærester med de jentene bare fordi man har korrespondanse med de. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Men man MÅ ikke la dem helt være heller.. Og jeg sa ikke at du måtte bli kjæreste med dem fordi du snakka til dem heller Lese hva jeg skriver da vettu Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Var det dette svaret du siktet til? Ja. Nå skal jeg bruke "bedreviter" skiten baklengs, dette innlegget inneholder spor av spekulasjon fordi du påstår at de studentene som ikke er med jenter og annen diverse aktivitet har høyere sannsynlighet for å feile på studiene sine, hvor er kilden? du er tydeligvis sivilingeniør selv og hvordan kan du da vite om du feiler hvis du ikke er med jenter? Som jeg sa, arbeidspresset på det studiet du tydeligvis vil inn på er ganske høyt. Man vil komme til situasjoner hvor man tviler på om man vil fullføre, om det faktisk er verdt å fortsette. Hvis man bare holder på med en ting, vil man gå lei etter hvert. Og det kan påvirke resultatene i negativ retning, noe som igjen vil påvirke motivasjonen. Som jeg sa, det er mange som slutter fordi de ikke føler det er det rette. Noen gjør det fordi studiet ikke var som de forventet, andre slutter fordi de mistrives, atter andre slutter fordi de ikke takler fagene. Jeg sier ikke at man må feste hele tiden (alt med måte), men at man også unner seg noen gleder i studietilværelsen. Det er sunt for ens mentale helse, men også for potensielle arbeidsgivere. De fleste arbeidsgivere vil ikke ha bokormer som har tilbrakt hele studietiden på lesesalen. De vil ha kandidater som har gjort det bra OG vært ute blant folk. Å bli med i en studentforening eller vise at man kan aktivisere seg utenfor studiet teller positivt. Jeg kommer ikke til å presentere statistikk på det ene eller det andre, men jeg mener som sagt at jeg har belegg for å si det jeg sier, da jeg selv har fullført et slikt studie, noe som gjør at jeg har førstehånds kunnskap om det å være en siv.ing. student. Det har ikke du. (Vi skal ikke diskutere bedreviter, skjønner pointet, men jeg måtte vise at dere spekulerer også ved å bruke bedreviter baklengs). Endret 14. november 2010 av stigfjel 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Men man MÅ ikke la dem helt være heller.. Og jeg sa ikke at du måtte bli kjæreste med dem fordi du snakka til dem heller Lese hva jeg skriver da vettu Det innlegget over ditt innlegg omhandler at du spekulerte at alt jeg har bygget vil gå i grus fordi jeg ikke ville "formere" meg. Så les signaturen min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Vi kan trekke en konklusjon, man MÅ ikke ha jente, men det er kjekt for mange sikkert. Det finnes mange andre måter å bli lykkelig på enn å være med jenter. Å være med jenter, feste, drikke osv er ikke så særlig smart å gjøre mye i tidlig liv ettersom det livet burde gå til utdannelse. Jeg understreker at min mening er fastlåst eller gått i vranglås når det gjelder denne saken. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Vi kan trekke en konklusjon, man MÅ ikke ha jente, men det er kjekt for mange sikkert. Det finnes mange andre måter å bli lykkelig på enn å være med jenter. Å være med jenter, feste, drikke osv er ikke så særlig smart å gjøre mye i tidlig liv ettersom det livet burde gå til utdannelse. Som jeg skrev, man kan ha flere tanker i hodet samtidig. Og her kommer evnen til å prioritere og være tilpasningsdyktig inn. Jeg understreker at min mening er fastlåst eller gått i vranglås når det gjelder denne saken. Fra et arbeidsgivers ståsted teller det du sier svært negativt. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Å være med jenter, feste, drikke osv er ikke så særlig smart å gjøre mye i tidlig liv ettersom det livet burde gå til utdannelse. hvorfor mener du at man SKAL bruke livet på utdannelse? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Å være med jenter, feste, drikke osv er ikke så særlig smart å gjøre mye i tidlig liv ettersom det livet burde gå til utdannelse. hvorfor mener du at man SKAL bruke livet på utdannelse? Formell utdannelse er viktig, men det er også livets skole. Man må kunne kombinere begge deler for å få suksess. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Å være med jenter, feste, drikke osv er ikke så særlig smart å gjøre mye i tidlig liv ettersom det livet burde gå til utdannelse. hvorfor mener du at man SKAL bruke livet på utdannelse? Man skal ha en utdannelse slik at man får den jobben som man har lyst på. Ja du kan gjerne skipe utdannelsen hvor du jobber som sikkerhetsvakt i en sminkebutikk hvis det er det du vil, så ender du livet med en lusa pensjon hvor du har store problemer med å betale regningene. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Å være med jenter, feste, drikke osv er ikke så særlig smart å gjøre mye i tidlig liv ettersom det livet burde gå til utdannelse. hvorfor mener du at man SKAL bruke livet på utdannelse? Formell utdannelse er viktig, men det er også livets skole. Man må kunne kombinere begge deler for å få suksess. helt enig, men lurer veldig på hvorfor Tricell mener at absolutt alle skal ha en utdannelse for å ha et velykket liv Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Man skal ha en utdannelse slik at man får den jobben som man har lyst på. Ja du kan gjerne skipe utdannelsen hvor du jobber som sikkerhetsvakt i en sminkebutikk hvis det er det du vil, så ender du livet med en lusa pensjon hvor du har store problemer med å betale regningene. Du må også ha andre kvaliteter i tillegg til utdannelsen. All verdens kunnskap hjelper ikke hvis man ikke kan innordne seg, er sta helt ut i det urimelige, ikke kan vise at man kan prioritere og ellers oppfører seg dårlig. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 helt enig, men lurer veldig på hvorfor Tricell mener at absolutt alle skal ha en utdannelse for å ha et velykket liv Det er tydeligvis noen som tror at utdannelse er det ultimate svaret på om man er vellykket eller ikke. All verdens rikdom er null verdt hvis man ikke er lykkelig og liker det man gjør. Ikke alle passer til å tilbringe år ut og år inn på skolebenken. Folk er forskjellige, og takk og lov for det. Men det er viktig for samfunnet at de som klarer å ta en utdannelse gjør akkurat det. Samfunnet er blitt et kunnskapssamfunn, og det er kunnskap som blir en av grunnpilarene fremover. Utdannelse og kunnskap er veldig viktig for verdens videre eksistens. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det er nok en grunn til at maslows behovspyramide har selvrealisering og sosial status øverst! En partner vil fint kunne gå under begge punktene, og det er en samfunnssosial forventning som tilsier at man får høyere sosial status med partner, og man oppnår vel en form for selvrealisering ved å kunne "utnytte" det at man har kjæreste. Skal man ta Maslow på papiret, så er forhold og kvinner viktiger for oss enn mat... Kvinner er flotte, man klarer seg uten dem, men de aller fleste menn (og enkelte kvinner) har et ønske om å være sammen med noen. Forøvrig er de gode og ta på, og bedre enn mat ofte! Lenke til kommentar
eventyrern Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Det beste er jo å sleike en nydusjet jenterumpe. Det er faen meg deiligt! Slikke rumpehullet som insiden av en ballerina sjokoladekjeks! Trykke hodet mellom to myke store runde rumpeballer som en struts som gjemmer hodet sitt i bakken. Kan det være noen bedre? Dessuten er de veldig nyttige for å komme i! komme i fitta, komme i ræven, komme i kjeften. Komme i kjeften spesielt, det e faen meg hobbien min det! Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Vi kan trekke en konklusjon, man MÅ ikke ha jente, men det er kjekt for mange sikkert. Det finnes mange andre måter å bli lykkelig på enn å være med jenter. Å være med jenter, feste, drikke osv er ikke så særlig smart å gjøre mye i tidlig liv ettersom det livet burde gå til utdannelse. Som jeg skrev, man kan ha flere tanker i hodet samtidig. Og her kommer evnen til å prioritere og være tilpasningsdyktig inn. Jeg understreker at min mening er fastlåst eller gått i vranglås når det gjelder denne saken. Fra et arbeidsgivers ståsted teller det du sier svært negativt. Hva? en arbeidsgiver gir da vel faen i om du har vært singel hele tiden mens man studerer, det blir jo opp til hver enkelt om det er det man ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå