Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal man med jenter anyway?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

og om du faktisk liker jenter og festing? noe som faktisk de fleste liker..

Jeg avviser fester systematisk fordi de ikke er givende og at de er meningsløse. Fest, jenter, sex er ikke alt i livet, det er så mye annet man kan gjøre på denne planeten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor har du et skikkelig liv når du har god utdannelse?

Fordi det er hva samfunnet har lært oss opp til å tro. Morsomt det der, men gå på skole i 15-20 år, få en god utdanning og jobb og pensjoner deg når du er 60-70. Og wow, så har man et sukksessfult liv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Fordi det er hva samfunnet har lært oss opp til å tro. Morsomt det der, men gå på skole i 15-20 år, få en god utdanning og jobb og pensjoner deg når du er 60-70. Og wow, så har man et sukksessfult liv!

Og man kan reise rundt i verden som velstående person og oppleve mange flotte steder og forskjellige kulturer så lenge man vil. Da er man avhengig av en god utdannelse og forsvarlig bruk av penger i midtveis livet og da ender man opp som velstående person.

Lenke til kommentar

Og man kan reise rundt i verden som velstående person og oppleve mange flotte steder og forskjellige kulturer så lenge man vil. Da er man avhengig av en god utdannelse og forsvarlig bruk av penger i midtveis livet og da ender man opp som velstående person.

Det er ikke at jeg sier at utdanning ikke er bra. Klart det er bra. Men generelt sett så har samfunnet lært oss opp til å : "Get the girl, get the house, get the car, get the job. SUCCESS!!"

Jeg går ikke på skole fordi jeg tenker jeg skal få meg en god jobb og mye penger. Jeg går på skole fordi jeg synes det er gøyt og sosialt.

En annen ting som er verdt å vite er at mange folk lever i en boble der de tror at hvis de skaffer jobben, pengene og bilen, så vil fremtide kone komme på døren. Om jeg kjøper denne Rolexen her fordi jeg har så lavt selvbilde og trenger å imponerene damene, så gjør det.

Men jeg har aldri tenkt at utdanning er noe man må ha for å få et vellsukksess og rikt liv..

Er det noen som har lest The Fountainhead eller Fight Club btw?

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei man må ikke ha utdanning for å få et vell suksessfylt liv, men ikke alle kan få et bra liv på en annen måte en utdannelse fordi ikke alle som arver, er begavet, har flaks, har et stort talent, har et flott utseendet som kan utnyttes. Derfor er utdannelse en god vei å forsøke.

Lenke til kommentar

Nei man må ikke ha utdanning for å få et vell suksessfylt liv, men ikke alle kan få et bra liv på en annen måte en utdannelse fordi ikke alle som arver, er begavet, har flaks, har et stort talent, har et flott utseendet som kan utnyttes. Derfor er utdannelse en god vei å forsøke.

Om man får sjansen til å ta utdannelse, så gjør man selfølgelig det. Helt klart!

Men det er flere historiske personer som ikke bare har klart det bra, men fantatisk uten utdannelse. Foreksempel Abraham Lincoln (dog lever vi ikke i 1860, men veien er den samme - troen på deg selv.)

Alle faktorer, som flaks, arv, stort talent og for også nevne utsende spiller godt inn på hvor godt du klarer deg, helt klart. Men det er ikke en gyldende grunn på å dette føre hvor mye sukksess du får.

Morsomt dette med utsende. Om hvor overfladisk dette egentlig er. Å ha en et bra utsende, i følge mange, så er det å "se" bra ut. Altså perfekt ansikt og alt det der. Faktum er at, utsende betyr ikke noe som helst, om hvor bra utsende du har, gjenspeiler hvordan du føler om deg selv. Dette har jeg også i en større grad opplevd. Noen venniner av meg så et bilde av en kamerat av meg og første tingen de gjor var å kritisere om hvor "stygg" han så ut. Med engang de møtte han, så var de dypt forelsket i han og plutselig var han helt perfekt. Det kan enkelt forklares med hvordan han følte seg på øyeblikket og dette er typisk en fyr som alltid føler seg konge, kristiserer og dømmer aldri.

Gode sosiale egenskaper kommr man egentlig lengst med..

Lenke til kommentar

om man resier rundt som en velstående person eller ikke, spiller vel egentlig ingen rolle.

Og hvordan skal du få tid til å reise så mye når du allerede bruker store deler av livet ditt på en god utdanning, og deretter får deg en jobb som krever mye tid og energi?

Lenke til kommentar

Vel, nå er jo jeg jente, men man kan jo spørre seg hva man skal med gutter/menn. Selv trenger jeg en mann fordi jeg ønsker å ha noen å dele livet mitt med, alle de gleder og sorger det innebærer. Jeg synes det er deilig å føle meg elsket og kunne få elske tilbake.

Lenke til kommentar

Det kan du også ha med deg kjæresten din på!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det var bare et tidsspørsmål før det innlegget kom om det innlegget.

Man MÅ ikke være kjærester, man MÅ ikke gå på byen, man MÅ ikke gjøre alt dette i utdannelselivet. Selvfølgelig kan du ha selskap med deg på en reise rundt i verden.

Lenke til kommentar

Det var bare et tidsspørsmål før det innlegget kom om det innlegget.

Man MÅ ikke være kjærester, man MÅ ikke gå på byen, man MÅ ikke gjøre alt dette i utdannelselivet. Selvfølgelig kan du ha selskap med deg på en reise rundt i verden.

Du Må ikke feste heller.. Du må ikke ha kjæreste for å feste heller du MÅ ingen ting.. Men du har flere muligheter.. ikke skjønner jeg vitsen med å fly alene rundt halve livet når du skal oppleve mest mulig??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

om man resier rundt som en velstående person eller ikke, spiller vel egentlig ingen rolle.

Og hvordan skal du få tid til å reise så mye når du allerede bruker store deler av livet ditt på en god utdanning, og deretter får deg en jobb som krever mye tid og energi?

Du får tid til å reise og gjøre hva du vil i 50-60 årene fordi du har såpass god økonomi til å gå av litt tidligere enn ellers derfor får du bedre tid til for eksempel å oppleve verden, enn å sitte å drive med party og ha "One Night Stands" med jenter mens du drikker og snuser dop med sugerør, dette fører selvsagt til at utdannelse ikke vil være i sentrum. Og da vil du heller ikke ende opp med en god jobb og du må leve med en lusa pensjon resten av livet.

Lenke til kommentar

Ansvar og forpliktelser kommer tidlig nok som det er spør du meg, så å ha det gøy innenfor noen rammer som gjør at en klarer å få seg en utdannelse og senere en jobb man kan trives i ser jeg kun som positivt. Festing, flørting og sex er en del av det å ha det gøy, og jeg ser ikke noe galt i det så lenge man er ærlig rundt at det er det en vil - mao. at man ikke lurer andre.

Men dette er selvfølgelig veldig subjektivt. Hva du mener er et riktig liv er det jo kun opptil deg å bedømme.

Personlig lever jeg livet mitt så uansvarlig som jeg kan innenfor noen ansvarlige rammer. "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil!" ;)

Edit: Festlig tråd btw :)

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har planer om å bli rik eller velstående, og det gjennom en sivilingeniør utdannelse hvor jeg skal bo og jobbe i utlandet hvor jeg slipper disse høye skattene. For at jeg skal klare dette blir jeg nødt til å holde meg unna festing, jenter, sex, alkohol og suge dop med sugerør. Og da vil fokuset bli fokusert på kun utdannelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

spørsmøl til deg tricell, hvor langt har du kommet med utdannelsen din så langt? og greier du virkelig ikke å fokusere på noe annet enn skolearbeid?

Jeg holder på med allmenn påbygg, fra nyttår så skal jeg ta noe kveldsskole samtidig som jeg går på allmenn påbygg. Dette kombinert med spilling gjør at jeg ikke er avhengig av slike nedverdige ting som kommentert ovenfor. Når jeg er ferdig utdannet så skal jeg flytte til Dubai som noen sikkert har allerede forstått.

Hvis jeg skal velge mellom god ungdomstid eller god senere liv så er det senere liv som er mitt valg, og det gir mest i avkastning ettersom det vil vare i over 50år mens ungdomstiden varer bare i 10-15år sett fra en alder av 15år.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal velge mellom god ungdomstid eller god senere liv så er det senere liv som er mitt valg, og det gir mest i avkastning ettersom det vil vare i over 50år mens ungdomstiden varer bare i 10-15år sett fra en alder av 15år.

Klart det er viktig å danne ett godt grunnlag. Men om du skulle bli rammet av en sykdom eller noe annet som hindrer deg i å bli velstående og du ikke har mulighet til å realisere dine mål, Hva gjør du da?

Tror du at du kommer til å angre på det du ikke fikk gjort, eller tror du, du kommer til å le av de som levde livet og ikke bare tok udanning?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...