Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hva synes dere om EU prosjektet ASSET (Advanced Safety and Driver Support for Essential Road Transport), skal forbedre automatisk trafikkontroll med S-ATK-systemene? Artikkel Jeg synes det nå blir alt for mye overvåkning av bilistene, hva synes dere? Det mobile eksemplaret som vi så på bildet er bare et prøveprosjekt men vil etterhvert bli stasjonert på lik linje med dagens system. Lenke til kommentar
stresslessen Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Tja, kommer litt ann på hvor utbredte disse vil bli. En sånn på hver plass som fotoboksene står i dag blir alt for mye. Men overvåkningen kan være god for å få tatt de værste av veien. Tror aldri et slikt system vil komme til Norge på kort basis, da snakker vi om mange år. Se bare hvor fort det går med innføringen av gjennomsnittsfotoboksen. Når jeg legger det saklige humøret til side synes jeg alle slike bokser burde tas med hagla så fort man ser de. Fandens skaperværk. Samler selv prikker og er alt for dyrt å være trafikant i Norge fra før av. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Ingen fare, Datatilsynet vil helt sikkert ha sine meninger, så "klar i 2013" er nok mer et ønske enn en realitet. Ellers tror jeg de fleste her kjenner til mitt standpunkt til fotobokser, at de er trafikkfarlige. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Trafikkfarlige.. I tillegg er jeg klart imot overvåkning. Spesielt da GPS-metoden som ble linket til i trafikalsk klagemur. Endret 4. november 2010 av krs1 Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Dette har jeg troen på! Samtidig kan man opprette et grønt nummer hvor man kan ringe og angi naboer med biler som ryker mistenkelig mye om morgenen, om h*n holder for liten avstand til deg når dere kjører hjemmefra samtidig, etc. Det blir DDRitbra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå