Carlgutt Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg vet ikke hvor jeg har fått det av men av en eller annen grunn så virker Comic con litt ødeleggende for rykte til diverse filmer og serier og lignende. Vis en film bare skal ha noe i nærheten med noe "nerdete" å gjøre så må den være på comic con hvor den blir hyllet av litt små snåle mennesker i 30 årene som har kledd seg ut som superhelter. Jeg sier ikke at det er noe galt i det liksom men hver gang man ser noe kjendiser der virker de litt sånn "kleine", hvis jeg kan si det. Litt sånn "ehehh...hey guys, uhm sup?" Vel jeg har ikke peiling egentlig mener ikke noe "diss" til comic con liksom, men hver mener dere om arrangement? Lenke til kommentar
VictorMordenheim Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg vet ikke hvor jeg har fått det av men av en eller annen grunn så virker Comic con litt ødeleggende for rykte til diverse filmer og serier og lignende. Vis en film bare skal ha noe i nærheten med noe "nerdete" å gjøre så må den være på comic con hvor den blir hyllet av litt små snåle mennesker i 30 årene som har kledd seg ut som superhelter. Jeg sier ikke at det er noe galt i det liksom men hver gang man ser noe kjendiser der virker de litt sånn "kleine", hvis jeg kan si det. Litt sånn "ehehh...hey guys, uhm sup?" Vel jeg har ikke peiling egentlig mener ikke noe "diss" til comic con liksom, men hver mener dere om arrangement? Aldri vært på comic con men kompis pleier å reise på san diego con og eg skal vel være mer neste gang han skal. Veldig mange skuespillere og film regissører drar ofte på con. Rett og slett fordi dei har drevet å laget filmer i 20-30 år for fans. Og spesielt for con fans. Dei nerdene på cons (eller geeks som eg kaller dei), er dei som er mest lojale ovenfor visse filmer og serier. Mange av dei er eller har ikke vært mainstream. Film industrien har plukket dette opp for fullt og produserer masse filmer. Bare se på Marvel filmene, DC filmene og VERTIGO. Eg synes det er flott da..men det svir litt for meg da. Siden eg har hatt eit forhold til la oss si superhelter/anime karakterer og kult filmer/serier i mange år. Det har liksom vært geekene sin greie. Men nå er det rett og slett main stream. Dei såkalte geekete filmene/seriene er nå box hits. Altså dei som tar inn mest penger. Har lest 1000vis av superhelt teikneserier, har flere 1000filmer og 100vis av tv serier. Har vært lojal mot konseptet. Er trekkie, farcaper og browncoat. Synes det er trist når jeg feks gjekk å se star trek 11 på kino. Sal full av skjetunger. Som aldri kan forstå konseptet star trek fordi dei begynner i feil ende. Med ein main stream film, mens jeg begynte i 66--> 10 star trek filmer, 1 animasjons serie, masse blader, flere serier, ca 850+ episoder trur jeg. Er jo flott at jeg som fan av geekete (nerdete) filmer og serier får se ein høg kvalitet siden dei drar inn peng som f. på det dei lager. Men det har liskom vært vår greie (nerdene/geekene). Men nå lages det filmer av super helter og spill helter i hytt og pine (som er kjekt for oss). Det som liksom har vært VÅR greie, blir nå sett av alt og alle 14 åringer som ikke aner kva forhistoria til det dei ser er. Siden superhelter er ganske gamle og mange spel som blir filmer er gamle dei og. Kan ikke annet enn å føle meg snytt. + det å latterligjøre (noe du sier du ikke gjør) superhelt og anime cosplayers. Dei som sannsylig har motivert filmskapere til å lage filmene. + mange av dei som har laget geekete/nerdete filmer har og er nok mange det selv. Klart det noen skuespillere er nok mer overfladiske og føler seg brydd, men da går ein ikke på con asså. Hadde eg vært filmskaper eller skuespiller. Hadde eg vært stolt over noen tok seg bryet med å lage kostymer, dra på cons. Og vise at dei ikke bare liker filmene/seriene (som fleste folk gjør,,tidtrøytte, underhaldning osv), men at dei faktisk elsker filmene/seriene/konseptet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå