Gå til innhold

vannkjøling. Hva eller hvem bør jeg velge..

BoarderXtrem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja jeg vil jo ikke ha noe dårligere enn H70. Det er vel sånn at OC blir litt mere stabil også? man kan klokke litt mere osv? jeg ligger jo så ca 39-40 idle med den jeg har nå, men 3dmark vantage er max ca 82-85. men den vil bli litt mere stabil med en H70. etter det jeg har sett da. sikkert mange meninger om dette da.

Lenke til kommentar

Jeg kan si så mye at jeg endte opp med max-temperaturer på ca 56 - 58 grader på Core i7 920-CPU (noe høyere på kjernene) i Prime95 (for å få 100% load på CPU). Dette var uklokket vel og merke, men likevel akseptabelt. Om du skal overklokke en del er nok H70 et greit valg. Nå vil sikkert kjøletårn som toppmodellene til Noctua også gjøre jobben ganske godt. Men jeg føler man får bedre luftflyt innvendig i kabinettet med en vannkjøler fordi det meste av kjøleren flyttes inntil veggen av kabinettet i form av radiatoren. Synes også det ser penere ut.

Nå har min H70 brutt litt sammen. Et eller annet i pumpen lager en fæl klikkelyd. Skal levere inn kjøleren på retur, og får forhåpentligvis ny kjøler.

Lenke til kommentar

Har H50 som er installert på i7 920 (default settings)

idle: 26-27c

load: 33-35c

Er det under vedvarende 100% load eller delvis load? Hvis det er temperatur for 100% load over tid er jeg ganske imponert. Hvilken kjølepasta bruker du til kjøleren? Har du planet CPU-coveret? Bålste du luft ut av eller inn i kabinettet på radiatoren? Jeg fikk ca like lav temperatur som deg, men en del høyere i full load (rundt 57 grader). Og det var med en H70 som i teorien skal gi bedre temperaturer.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Ja da har jeg fått testet den nye H70 min.

jeg ligger på ca 40 39 på idle. 1.42 v på cpu som er klokket til 4.2Ghz. Ved load i spill feks ligger jeg på 66 65 ca (i black ops). Ved 3d mark vatage så ligger den på ca 70 grader. Er meget fornøyd med denne kjøleren. Men kjører den ikke på full rpm. det ble for mye støy. satt på de rpm demperene så da bråker den ikke noe særlig.. =O)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...